Ik moet 3 juli weer naar de gyn en dan laat ik me ook prikken op listeria. Gewoon voor mijn gemoedsrust want ik zit echt wel een beetje in de stress.
Ik weet niet of je gyn daar in gaat trappen hoor. Meestal zijn ze niet zo voor onnodige bloedonderzoeken. Waarom wil je het eigenlijk? Heb je redenen om aan te nemen dat je besmet bent ofzo dan? Ik doe hier verder ook helemaal niet moeilijk. Ben ik echt te nuchter voor denk ik. Ik eet geen rauw vlees, gerookte vacuumverpakte zalm hoorde ik pas toen ik 15 weken ofzo was en ik heb het misschien ook wel een keer gegeten. En ik heb ook na 3 maanden wel eens een glaasje wijn op als we uit eten waren. Ik denk gewoon niet overal bij na. In de tijd dat wij op de wereld kwamen waren al die lijstjes (die maar langer en langer worden ) er ook niet hoor en ik ben ook gewoon groot geworden. Ik heb zelf gewoon geen zin om overal over na te moeten denken of het wel mag of niet. Als een ander dat doet moeten ze dat lekker zelf weten, maar ik maak me qua eten niet druk hoor. Dan mag je weer geen softijs, dan weer geen gefrituurd eten, nog even en het ademen is ook verboden....
wat mag wel wat mag niet nou de verlos zei tegen mij alles mag maar kijk uit met vacumverpakte gerookte vis en rauwe dingen dus daar hou ik me aan. maar gerookte vis eet ik wel maar omdat ik zeker weet dat het vers is wij roken vis namelijk zelf.maar mensen om me heen slaan door voor al schoonfamilie. de generatiekloof is zo groot ik mag van hun helemaal niets meer geen frietjes of frikandellen geen rode kool en dat soort dingen meer en toen riepen ze ook nog dat varkensvlees niet mocht! ik hou gewoon rekening met het rauwe aspect enzo maar verder moet je wel blijven leven hoor je bent niet ziek je ben zwanger
Als je er minder gestresst door wordt, dan moet je dat zeker doen. Al zou ik in het vervolg me minder druk gaan maken hoor om dit soort dingen. Zwanger zijn is op deze manier wel errug stressvol en je bent pas op de helft! Het loopt allemaal echt wel los.
@Kiwi, bedankt voor je berichtje. Ik weet het. Ik moet minder stressen. Ik probeer het ook maar het is wel moeilijk..
ja normaal eet ik nooit gerookte zalm omdat ik het niet luste en nu opeens wel haha maar meestal eet ik gebakken zalm van de grill. bedankt voor jullie antwoorden
Ah maar de gerookte zalm zat niet vacuum verpakt. Zucht, ik zit er zo door in de knoop. Moet volgende keer toch weer bloedprikken dus hopelijk kijken ze er dan ook ff naar.
Haha ja, ik zou het ook fijner vinden mijn als mijn vk vond dat het wel kon. Nu durf ik het toch niet te eten omdat zij mij zegt het niet te doen en ik niet zo 1,2,3 tegen haar in durf te gaan. 'Want stel...' Ik ben wel zin in wat zalm!
Ja, stel...je loopt naar buiten en wordt overreden door een bus. tjah, zou toch jammer zijn van de niet gegeten heerlijke verse zalm Nee hoor flauw.... echter is het wel zo dat de kans dat je door iets buiten aangereden wordt is een stuk groter dan dat je besmet wordt door een listeria bacterie vooral als je ervoor zorgt dat je vis vers is. Alles is te relativeren.
Nou ik heb me helemaal suf gegeten aan VERSE zalm. Vacuumverpakte heb ik niet aangeraakt maar ik was in het begin van mijn zwangerschap heel erg gek van zalm. Koste een godsvermogen die verse zalm maar goed..