geruststelling en/of ervaring gezocht: testen worden lichter bij 7 weken zwangerschap

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Kara, 19 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook met 7 weken een lichtere test in vergelijk met 5 en 6 weken. Was 1 dag na een goede echo en ik maakte me er eerlijk gezegd geen zorgen om, ondanks de ervaring met miskramen, had vaker gelezen dat het hcghormoon na 7 weken zo hoog is dat het met een simpele test niet meer goed te meten valt. Vertrouw op je gevoel, vaak klopt dat ook wel.

2. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    had mijn vorige zw een knaltest en testen bleven super maar toch mk

deze zw een licht posi test maar wel goede zw.. dus heel veel zegt zo'n test niet.. je hcg schommelt ook nog heel erg.. probeer posi te blijven en denk aan de echo met kloppend hartje meis!!

succes!!

3. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ik snap je bezorgdheid hoor meid.
    Van mijn oude topic clubje weet ik nog dat meerdere meiden dit hadden na week 6. Bij navraag aan de vk vertelde die dat dit kan worden veroorzaakt door een teveel aan hcg. Oftewel de test kan het niet meer aan en slaat minder fel uit als voorheen.

Het is een belletje waard als je je echt ongerust maakt maar het hoeft dus zeker geen slecht nieuws te betekenen.
    De meiden waar ik het net over had zijn inmiddels allemaal bevallen van een prachtig gezond kindje! :D

4. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Superrr bedankt allemaal voor jullie reacties :D. onwijs tof/lief dat jullie de moeite nemen om te reageren. Ben er erg blij mee. alle ervaringen.. goed of slecht. hoewel al die positieve verhalen me natuurlijk erg goed doen en hoop geven! :)
    ergens is iets in me wat zegt dat het gewoon goed gaat komen, maar die angst blijft er gewoon zitten. en ik ken mezelf ook helemaal niet zo, dus dat maakt het extra vervelend.
    vandaag wel lekker opgeruimd op de toekomstige babykamer (veeeeel opruimwerk nodig nog), dus dat voelt ergens ook wel goed.

morgen ga ik gewoon de gyn bellen, en vragen of ik toch eerder een echo kan krijgen (was me al aangeboden, dus laat ik daar dan maar gebruik van maken!).

liefs,
    een iets minder onzekere zwangere Kara!

5. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Vandaag toch gyn gebeld en kon vandaag meteen komen voor een echo: alles was hartstikke goed!! ben nu echt zo opgelucht. moest ook gewoon huilen van opluchting/blijdschap daar. phiew.
    over de testen konden ze eigenlijk niet veel zinnigs zeggen. positief is positief en het is wel vreemd, maar een echo zegt veel meer.

sensitest had ik ook gemaild (was benieuwd of zij er bekend mee waren), antwoord: Het is inderdaad mogelijk dat bij extreme hcg niveaus boven de 500 kiu/ml de testlijnen op de zwangerschapstesten minder duidelijk worden.

Goede les geleerd dus: niet meer testen na 6 weken zwangerschap en geen zorgen als de MvM test lichter is :)

Bedankt voor al jullie reacties, heeft me het weekend doorgeholpen!

6. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Whooehooe wat fijn meis!!
    Goed dat je direct bent gegaan. Nu lekker van je afzetten en proberen te genieten. Het gaat helemaal goed in je buik!

7. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Jaa, daar begin ik ook in te geloven :D. Dankjewel voor je lieve reactie!!

8. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    @kara.. dat hoopte ik al.. en ik had het al ergens gelezen! Ik ben super blij voor je meis!

9. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    dankjewel nanette! :) echt lief!
    (en mooie ondertitel heb je, moet er regelmatig aan denken omdat ik je ook wel eens ben tegengekomen hier, daar putten meer mensen kracht uit!)

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Dat vind ik echt fijn om te horen:D

11. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    @Kara,

Fijn om te lezen zeg. Dat zal een hele opluchting zijn voor je.

Geniet maar van je zwangerschap.

12. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Dankjewel nog Roos!

Is zeker een opluchting. En ik heb het touw naar de roze wolk eindelijk gevonden - erg fijn!

bedankt voor al jullie lieve berichtjes

13. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Nou dat is zeker fijn om te horen, lekker gaan genieten nu!!!

Deel Deze Pagina