Voel me redelijk stom om het hier neer te typen maar ja, als je zo hypogonder als ik ben dan moet je wat Heb gisteren een redelijk harde klap tegen mn hoofd aan gehad, zag de wereld toch wel ff draaien en zwart worden voor mn ogen en moest me echt vasthouden om niet om te vallen. Sindsdien heb ik barstende hoofdpijn al en paramolletjes helpen voor geen meter. Nu zit ik dus best wel een beetje in angst. Denk meteen aan de ergste dingen zoals: wat als ik een inwendige bloeding heb en opeens dood neerval? Ben alleen met mn dochtertje, hoe moet dat dan? Heb zelfs al mn ha geprobeerd te bellen om wat gerustelling te vragen maar de praktijk is 's middags gesloten en alleen voor spoedgevallen te bereiken. Sommigen zullen wel denken, mens waar maak je je druk om Maar als je hypogonder bent dan sta je in zulke gevallen voor je gevoel al met een been in t graf zeg maar.. Wat wil ik nou eigenlijk? Beetje gerustelling denk ik Groetjes Jessy
is er niet een vervanger waar je naartoe kunt om je even na te laten kijken? ik denk dat je een hersenschudding hebt. en anders gewoon die spoedlijn bellen. heb ik ook ooit gedaan toen ik een miskraam kreeg en ik ook geruststelling wilde. gewoon doen....wat geef jij erom. misschien mag je wel even komen.
Nou je zult van zon klap geen ernstig letsel krijgen. Flinke hoofdpijn ja dat wel.....misschien mogelijk een lichte hersenschudding. Kan het niet zo zijn dat je door de stress nog meer hoofdpijn krijgt? Vervelend dat je je h.a nu niet kan bereiken, anders als je morgen nog zon hoofdpijn hebt m smorgens bellen. Sterkte ermee in ieder geval
hmmm klinkt op mij als een lichte hersenschudding. Zou toch de dokter nog een keer bellen en als je gaat slapen elke 2 uur wakker laten maken door iemand.
ik denk als je echt iets heel ernstigs had je vanochtend al niet meer opgestaan was hoor lieverd. hte is wel vervelend natuurlijk, waarschijnlijk gewoon een lichte hersenschudding..probeer rustig aan te doe en idd paracetamol te nemen (of iets anders). Je valt echt niet zomaar neer lijkt me zo!
Ik denk dat je door je nu extra druk je maken ook weer extra hoofdpijn krijgt. Doe gewoon lekker rustig aan, en mocht je het echt niet vertrouwen kun je altijd de vervangende huisarts even bellen. Ik denk ook dat als het echt ernstig had geweest je nu wel meer had gehad dan hoofdpijn. Komt heus goed!
dit heb ik gevonden Een hersenschudding (commotio cerebri) is een lichte vorm van hersenletsel. Deze wordt veroorzaakt door een klap op het hoofd of een val of ander geweld op de schedel (schedeltrauma). Een beschadiging van de schedel betekent meestal geen beschadiging van de hersenen; bij de meeste hersenschuddingen is er geen letsel of neurologische verandering in de hersenen. Bij een lichte hersenschudding ben je door de klap even bewusteloos. Dit duurt nooit langer dan vijftien minuten. Vaak heb je erna ook even geheugenproblemen. Je bent suf, weet niet goed wat er gebeurd is en herinnert je allerlei dingen heel moeilijk. Doordat je inprentingsstoornissen hebt, onthou je bijna niks dat tegen je wordt gezegd. Mensen met een hersenschudding vragen vaak tot vervelens toe aan hun omgeving wat er precies gebeurd is. Deze inprentingsstoornissen duren niet langer dan een uur. Ook kun je je naderhand de klap of het ongeval helemaal niet meer herinneren. Zelfs de periode net voor en net na het ongeval zijn uit je geheugen gewist. Verder heb je hoofdpijn, en sommigen zijn misselijk en hebben braakneigingen. Bij een zware hersenschudding treden dezelfde symptomen op als bij een lichte, alleen ze duren wat langer. Behalve suf ben je ook behoorlijk warrig. Je verkeert meestal in een soort shocktoestand: bleek gezicht, veel transpireren, snelle pols en lage bloeddruk. Ook heb je meteen al verschijnselen die wijzen op stoornissen van het zenuwstelsel. Bijvoorbeeld spreekstoornissen (afasie), halfzijdige verlamming, of gevoelsverlies. Als de reukzenuw is beschadigd, kun je niet meer ruiken. Herstel gaat langzaam. Hoe dramatisch deze symptomen ook klinken, ook bij een zware hersenschudding herstel je helemaal mits er geen complicaties optreden. De ernstigste complicaties die denkbaar zijn, zijn bloedingen boven en onder het buitenste hersenvlies (epiduraal hematoom en subduraal hematoom).
Nou ik kan me iig nog wel herinneren hoe t gebeurd is, ook zoiets weer. Vergeten dat mn bovenste keukenkastje nog openstond. Het zou idd best kunnen dat hoe drukker ik me maak hoe erger mn hoofdpijn wordt. Of gewoon een lichte hersenschudding. Als ik mn verstand gebruik dan weet ik ook wel dat het allemaal wel mee zal vallen maar ja, mn stoornis wint het dan toch vaak van mn verstand en dan is gerustelling wel fijn. Dus bedankt, lief! Zo nog maar ff 2 paramolletjes. Groetjes Jessy
Hou je vandaag rustig, rust veel! Vraag of je vriend je vannacht 1 keer wakker kan maken,om te kijken of het goed met je gaat! En bel morgen even de HA. Ben je na die klap ook misselijk de hele tijd? Zo ja, dan zou het iid een hersenschudding kunnen zijn! Het komt helemaal goed meis!
klinkt idd als hersenschudding. als je een bloeding had was je inmiddels wel bezweken. en vergis je niet, van een hersenschudding kan je echt heel lang last hebben (heb ook zo'n kastje met hersenschudding als gevolg gehad) je moet echt rustig aan doen, anders heb je maanden zo'n emmerende hoofdpijn. sterkte
hi jessy, voor geruststelling is het idd handig, en beter, even langs de (vervangend) ha te gaan evt morgen. maar: een hersenschudding is het vast niet; dan geef je over, verdraag je slecht licht en geluid en moet je echt een ontzettende klap/smak hebben gehad/gemaakt (ik spreek uit ervaring ) succes en liefs!
Bij een hersenschudding hoef je niet altijd over te geven, hoor! Ik heb er één gehad, en was wel aardig misselijk, maar heb niet hoeven spugen.
Heb vanmiddag idd fftjes op bed gelegen en moet zeggen dat ik aardig wat opgeknapt ben. Heb nog wel wat hoofdpijn, maar meer van dat zeurderige. Papa houdt zich nu met dochterlief bezig dus zo nog fftjes lekker op de bank liggen Iedereen bedankt voor jullie gerustellingen, erg fijn! Groetjes Jessy