geruststelling gevraagd!

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Jonymeisj, Dec 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jonymeisj

Jonymeisj Actief lid

Mar 11, 2013
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames.

Ik ben zaterdag 6 weken zwanger. Omdat ik wat bloed had een echo gehad. Hier was een mooi vruchtzakje op te zien.
    Toch maak ik mezelf zorgen over een hartje.. Wanneer hadden jullie deze? Ik heb 29 december de volgende echo.

Groetjes

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Je bent pas 6 weken. Was de echo inwendig of uitwendig?
    Normaal ga je het pas kunnen zien (inwendig) met een week of 6.. dus kan wel kloppen dat je het nog niet zag.. probeer je niet te druk te maken.. Als de VK het er goed uit vond zien nu.. over een paar weekjes zie je vast wel een kloppend hartje.

3. Jonymeisj

Jonymeisj Actief lid

Mar 11, 2013
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    De echo is uitwendig gemaakt.

4. tipje2

tipje2 Actief lid

Nov 17, 2012
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hetzelfde gehad; met 7,5 week hartje gezien en nu bijna 14 weken zwanger. :)

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Dan zou ik me echt nog niet druk maken! Vanaf 6 weken is het inwendig te zien.. uitwendig is de kans echt suuuuperklein dat je het al kan zien zo vroeg.. Volgende keer (ik gok met 8 weken?) zie jij een kloppend hartje :)

6. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    En de echo is ook nog eens gemaakt door iemand die helemaal geen verstand heeft van vroege echo's...anders had diegene wel een inwendige echo gemaakt,zoals gebruikelijk is bij dit termijn.
    En als je zaterdag 6 weken bent,ben je nu 5+4,en gaat het hartje vandaag kloppen.Als je dat wilt zien op een echo,op deze termijn heb je hele goede apparatuur nodig,wat ze lang niet overal hebben,en een hele goede echoscopist.

7. Henriette11

Mar 17, 2014
    26
    0
    0
    Groningen
    Ik had met 5.5 weken een leeg vruchtzakje en met 6.4 weken een mini baby met hartslag! Ik geloof dat je het tussen week 6 en 7.5 gemiddeld vaak ziet. Maak je niet te druk.. je baby groeit elke dag!

8. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    1,416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op 6 weken had ik een hartslag. Maar wel inwendig!

9. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

Jul 11, 2012
    3,880
    330
    83
    Female
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Bij exact 6 weken twee kloppende hartjes gezien (inwendig) maar mijn schoonzus zag bij mijn middelste neef pas hartactie bij 7+4 en hij is inmiddels 4!

10. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Bij m'n eerste een echo op 6+1 en een hartje (inwendige echo in zkh).
    Bij m'n tweede een echo op 6+0 en een hartje (inwendige echo in zkh).
    Bij m'n derde een echo op 5+5 en een hartje (uitwendige echo bij pretecho bureau). Daarna met 7+0 een echo inwendig in zkh en ook een hartje, maar ja, die had ik dus al gezien :)).

M'n termijnen qua zwangerschapsduur klopte exact, want ben zwanger dmv ivf, dus alles was duidelijk.

11. xzonnetjex

Oct 14, 2015
    68
    0
    0
    Hier sluit ik mij volledig bij aan. Vroege echo's hoor je inwendig te maken. Uitwendig kan je dan eigenlijk helemaal niets waarnemen. Het principe waarom je bloed verloor is dan zelfs al helemaal niet te zien. 1) je hebt een erg slechte echografiste gehad
    2) maak je absoluut geen zorgen, dat hartje horen sommige inderdaad pas voor het eerst bij week 8/9. Ik was hier erg vroeg bij met 5,5 wk, toen konden we het zien kloppen op het beeld, nog niets eens echt horen.

Share This Page