Een voetje voelen

Discussion in 'Zwangerschap' started by kleintjevoorons, Jan 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hey,

Gister avond in bed schrok ik me een ongeluk. Was over mijn buik aan het voelen en voelde in eens iets uitsteken. heb het vermoeden dat het een voetje/armpje of zo was.

Meer meiden met deze ervaring.

Groetjes Kleintje

2. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

Jun 27, 2007
    1,711
    0
    36
    Hahaha, te gek he? Zal je nog vaak meemaken. :D En of het dan een voetje, handje, knietje of ander uitsteeksel is, is niet altijd duidelijk, maar ik vind het wel grappig. Mijn schoonzus pakte soms echt een voetje beet, zo door haar buik heen! Dat zag er echt heel eng uit; dat doe ik niet hoor. Nu ik zo ver ben, voel je de baby goed liggen: links ruggetje, met linksbovenaan de billen, rechts de beentjes, met regelmatig een uitstekende knie of voet. Af en toe lijkt hij/zij anders te liggen, maar draait altijd weer terug in dezelfde positie.

3. kleintjevoorons

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Of echt een voetje vastpakken gaat lukken betwijfel ik. Mijn buik is altijd keihard en stevig dus daar doorheen iets pakken zal niet lukken denk ik. Of veranderd dat nog in de loop van de tijd?

4. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik ben nog niet zo ver dat we voetjes of armpjes voelen, maar wel regelmatig wat ronds. Ik denk het kontje?
    Geweldig vind ik dat... wat een wonder!!

5. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,329
    11
    38
    hier
    Dat moment vergeet ik nooit meer!! Ik schrok er van en voelde dat ik helemaal rood werd :p (was gelukkig alleen) Word alleen maar erger en duidelijker! ;)

6. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat gebeurt bij mij ook vaak. Ik vraag me altijd af of het nou een hak, knie of elleboog is. Ik kan het ook niet vast pakken, want daar is mijn buik te strak voor, maar als ik mijn hand erop leg, trekt hij het meestal wel weer weg.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hier ook, ik vind het echt geweldig! Ik kan regelmatig een heel beentje voelen door mijn buik heen en vaak een voet.
    Ook kan ik het hoofdje voelen, die kan je dan tussen je handen heen en weer bewegen, heel apart. De verloskundige heeft me dat een keer laten voelen, erg leuk dat ze dat wilde doen. Ik kan nu zelf vaak wel voelen hoe de baby ligt. En hoe verder je bent, hoe makkelijker je het kan voelen en meestal blijft je kindje ook hetzelfde liggen. Sinds een paar dagen ligt dit kindje met haar hoofd naar beneden, nu dus hopen dat ze zo blijft liggen.

8. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

May 12, 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    haha ik voel ook met regelmaat een voetje/knietje/elleboeg of handje of wat het anders kan zijn. Soms doet het wel eens zeer maarja het voelt wel heel bijzonder. Als ik mijn hand er dan opleg of het terug duw dan krijg ik een reactie terug echt heel schattig. haha

9. moon30

moon30 Actief lid

Jun 14, 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    gaat de hele dag door hier.. dan weer een voetje dan weer een handje... soms voelt dat net niet lekker zeg maar..

10. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik vond/vind dat enorm grappig! Hoe verder je bent, hoe meer je kan voelen wat iets is. Ik kan de kleine over het ruggetje aaien en het kontje tikjes geven. En ja, ik voel een armpje maaien in mijn lies (kindje is op haar koppie ingedaald), en af en toe kan ik een voetje pakken of een knietje zien. De eerste keer vond ik het heel raar, opeens is het een bijna tastbaar mensje! Nu voelt het als een goed soort 'voorproefje' voor het vasthouden van de uk zodadelijk!! :D

11. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hier ook grote drukte, en ook ik vind het niet altijd lekker voelen- soms doet het zelfs pijn in mijn ingewanden. Maar zelfs dan is het toch iets dat ik straks nog zal missen ook- die drukte in mijn lijf ;)

12. esther1984

esther1984 Bekend lid

Jan 22, 2009
    694
    1
    16
    Female
    Moeder
    Roosendaal
    hier ook, soms schrik ik er nog wel eens van, als ik op bed lig en mijn hand op de zijkant van mijn buik leg, begint ie met van alles en nog wat tegen mijn hand te duwen, soms heel zachtjes, maar dan wordt mijn hand ineens heel hard weg geduwt, echt geweldig, bij mijn vriend reageert ie ook goed, zodra hij zijn hand er op legt, begint ie ook te duwen, mijn vriend vind dat helemaal geweldig, en soms vind ie het zo geweldig dat ie ineens mijn buik begint te kussen hihi.... en roep ie jij papa schoppen.

vind het zo mooi, en denk dat ik dat na de bevalling heel erg zal missen.

Krv likes this.
  13. Loezz

Loezz Actief lid

Feb 10, 2009
    165
    0
    0
    Verzorgende IG
    Heerlijk ja,
    Bij mij komt er ook met regelmaat een voetje uit mijn linkerzij. volgens mij word het een kickboxer haha!
    Geniet er nog maar van want het is zo voorbij!
    (hoe fijn het is om hem in mijn buik te hebben mag hij er nou toch wel uit haha)

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

leuk joh, wacht maar tot je teentjes kunt tellen, dat is pas echt bizar!

15. miffy11

miffy11 Niet meer actief

jup, hier ook duidelijke voeten! als ze gaat strekken is het af en toe nog best pijnlijk ook!

16. esther1984

esther1984 Bekend lid

Jan 22, 2009
    694
    1
    16
    Female
    Moeder
    Roosendaal
    vanaf de hoeveel weken is dat dan?? zit af en toe wel eens te voelen, en dan voel ik heel veel hobbel de bobbel als je begrijpt wat ik bedoel, wat kleine uitsteekseltjes maar kan er nog niet uit halen wat het dan is.

hebben jullie trouwens ook als je, je hand heel lang op je buik laat ligen en het begint een beetje te broeien, dat ie echt tegen je hand aan komt liggen, da staat er gewoon een hele bult op mijn buik waar dat mijn hand zit.

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

teentjes tellen kon ik met 37-38 weken ongeveer. dat tegen mijn hand aanliggen deed Ties idd ook.

18. kleintjevoorons

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Dat hij naar mijn hand toe kruipt heb ik nog niet gehad. Maar teentjes tellen lijkt me wel erg gezellig!

Share This Page