Mijn zoontje werd geschat op 3000 gram ( met 34 weken ) Hij kwam met precies 35 weken en was 1970 gram. Deze baby werd met de 20 weken echo op 550 gram geschat was toen 21 weken.
Ik heb op de dag van de bevalling nog een groei-echo van mijn dochter gehad en die gaf aan (net als een eerdere echo) dat het een redelijk gemiddeld kind zou worden van 3700 gram. Zes uur later werd ze geboren en ze was 4700 gram en 56 cm.... Overigens was mijn eerste ook al ruim aan de maat met 4100 gram.
Bij de 1e is nooit een schatting gedaan: hij woog 3750 gr. Bij de 2e zeiden ze dat hij ook 3750 gr zou wegen, dat was 4730 gr. Wel een week overtijd, maar ze zaten er best wel naast! Bij de 3e was de schatting 3500 gr. Dat geloofde ik al niet en ik had gelijk. Ze woog 4106 gram!
Gisteren hebben ze bij mij gemeten en schatte ze de baby op 3175 gr.. das een normaal gewicht toch? er vanuit gaande dat ik rond week 41 beval kan er nog zon 400 gr bij komen.. ( ruime schatting)
Hier elke 2 weken een groeiecho gehad en ze kwamen daarbij telkens tot de conclusie dat hij flink voorlag op groei (zwangerschapsdiabetes). Ook met voelen was de vk en de gyn het daarmee eens. De laatste groeiecho was bij 37 weken en 5 dagen, hij zou toen al 4600 gram zijn, dus ben toen direct opgenomen en ingeleid zodat ie niet nog groter zou worden in die laatste weken. Met 38 weken en 1 dag daadwerkelijk bevallen; hij woog 3605 ( een kilo lichter!) En was een nette 51 cm.. ik zal me in het vervolg niet meer zo druk maken om een meting... zelfs de gyn zei dat ze vaak zien dat de ernaast zitten (al vond ze het verschil bij mij wel erg groot)..
Jeetje zeg.. ook lullig.. ja uiteindelijk wel fijn dat ie kleiner was.. maar neem aan dat jenliever had dat de bevalling spontaan was begonnen.. Scheelt dus regelmatig een kilo haha)
Bij mij klopte t meten en t voelen geen van beide. Achteraf kreeg ik te horen dat t komt omdat ik een grote baarmoeder heb. Beer werd 7,5-8 pond en 52 cm geschat, en was bij de geboorte 2800 gram, en 46 cm. Oh ja, met 39,5 bevallen!
Hier werd al vrij snel geroepen dat het een zware zou worden... rond de 4 kilo was de mededeling bij 20 weken... uiteindelijk werd het 3995 gr.. en op die 5 gram let ik niet.. Ik kreeg het ook redelijk benauwd bij die eerste voorspellingen.. maar aan de andere kant... hij is eruit... en groeien doet hij nog steeds goed... hij is over de tien kilo en zijn gewichtcurve loopt vlakker dan de lengtecurve..
Hier werd ze bij 33 weken op 2400grsm geschat, bij 35 weken net geen 3 kilo... Dinsdag hebben we weer groeiecho... Dus ben benieuwd....
Wil je niet bang maken, maar bij mij moest Beer er met spoed uit, dus t is net geen spoedkeizersnee geworden. Al is ie klein, wilt niet zeggen dat je geen schade op zal lopen.... Mij hebben ze ff flink ingeknipt omdat ie er echt uit MOEST op dat moment! En kinderen van 8 pond floepen er zo uit, terwijl de ander al moeite heeft met een van 6 pond. Kan je niks van zeggen. En hij/zij komt er toch wel uit, linksom of rechtsom!! Als je kind in nood is maakt t je toch niet uit, je wilt je kind veilig bij je hebben, al knippen ze je dan helemaal open van onderen.
Ik heb twee dochters. Eerste 3290 gram geboren, werd geschat op 3500 gram met 40 weken en bevallen met 38 wk dus klopte goed. 2e zou 3 kg zijn bij 40 weken, ze was 4115 gram bij 39 weken. Klopte dus voor geen meter hihi. Beide een knip gehad dus dat maakt idd niet uit in gewicht.
Ik heb nooit schattingen gehad zo op het eind. Mijn kinderen waren overigens 3800 en 3720 gram bij geboorte, en dat paste toch wel. Zelfs dat buitensporig grote hoofd van mijn oudste is er zonder al te veel schade aan mij uitgekomen. Schoonzusje kreeg geschat (via echo's in het zkh) dat haar baby zéker 7 pond of meer zou zijn. Bleek in werkelijkheid net 5 pond te zijn. Ik hecht dus niet zo veel waarde aan die schattingen.
Bij 36 wk was Eef volgens de gyn 2500 gram.. Een week later was ze er en ze was zo'n 3200 gram.. Fien dachten ze een beetje hetzelfde maar die was 200 gram zwaarder..
Bij mij schatte ze een klein kindje, ze woog 4220 gram bij de geboorte Het scheelde dat ik een keizersnede kreeg omdat mijn ontsluiting niet opschoot...anders Mijn dochter was de laatse zes weken enorm aangekomen, tijdens verlof. Dus verwacht niet teveel van schattingen!