Ik weet dat de schattingen van geboortegewichten vaak niet kloppen, maar deze zwangerschap slaat het echt nergens op! Met de 20 weken echo was ze maar een klein beetje groter als gemiddeld. Bij de pretecho met 27 weken was ze flink veel groter, ik moest het aan de vk melden. Bij de groeiecho met 30 weken kwamen we weer rond de 4 kilo met 40 weken. Vorige week bij de gyn zouden we richting de 4,5 kilo gaan volgens hem met 40 weken. En met de liggingsecho een week later werd ze geschat op een 3500 gram met 40 weken. Mij maakt het niet uit of ze nu 3500 of 4500 gram is, maar vind de verschillen steeds zo groot! Iemand dit weleens mee gemaakt?
Hier werd madam ene keer geschat op 900gr terwijl ze toen eigenlijk maar 600gr zou moeten wegen. 2 weken erna woog ze 100gr te weinig, nu weer 100 teveel.. ze is op weg om +3.5kg te zijn als ik de 9maanden uit doe :s Mijn nichtje was geschat op 3.5kg en bij de geboorte was ze 2.5kg!!!!! totale zever dus!
ze zeiden bij mijn dochtertje ook dat het een flinke zou worden van 9 pond en ze was net 7 pond. en toen de gyn ging voelen vond hij haar helemaal niet groot aanvoelen met wat er op de echo beoordeeld was.
Hier wordt onze dochter op 3250 geschat, heb voor de volgende controle een andere VK dus zal die ook eens laten schatten, het blijft natuurlijk een gok hoe groot ze worden.
Volgens mij is een groeiecho toch het meest nauwkeurig. Bij mn jongste dacht de vk ook dat het helemaal niet zo'n groot kindje was, maar bij de groeiecho bleek hij wel groot te zijn. Uiteindelijk met 39w2d geboren en was 4405 gram.
Mijn eerste werd op net geen 5 pond geschat, en was 2405gram... Mijn tweede werd op 1195gram geschat en was 1190gram.. En de derde werd anderhalve week voor haar geboorte op 2150 geschat en was uiteindelijk 2240 gram... Bij mij klopte het dus perfect! Alledrie met groeiecho's geschat!
Ik ben heel benieuwd wie er gelijk gaat krijgen! Mijn gevoel zegt dat het deze keer niet zo'n groot kindje is, 3700 gram ofzo. Dat dacht ik vorige keer trouwens ook en toen was ze 4160 gram
Met de groei echo werd gezegd dat mijn zoontje met 40 weken 9 pond zou zijn. Nou kwam hij 5 weken eerder en was 1970 gram.. En deze word tot nu toe bij elke echo geschat op 10 pond *shock* Ben benieuwd wat de groei echo zegt binnenkort..
Hier werd dochtertje geschat op 3500gram. Maar bij de geboorte was ze 2790. Ik zou er niet naar luisteren
mijn kinderen werden klein geschat maar wel zwaarder dan ze daadwerkelijk waren. Mijn oudste werd op 2000gram geschat en was 1880 gram (5 weken te vroeg), mijn jongste werd met 37 weken op 2375 gram geschat, ze kwam een week later en was 2250 gram.