Hoi, Net een vroege echo gehad. Ben vandaag 6.2 weken. Er was een mooi dooierzakje en inieminie vruchtje te zien, maar nog geen hartje. De vrouw die de echo maakte, durfde hierom nog niet heel positief te zijn. Ik moet as woensdag naar de vk voor een echo dus dan weten we meer. Maar zijn er hier dames met succes verhalen of ervarings verhalen?
Vaak zie je op die termijn met een inwendige echo met een goed apparaat wel hartactie. Maar niet altijd, zonder dat het iets te betekenen heeft. Hopelijk bij de volgende echo een mooi kloppend hartje. Die zou dan wel te zien moeten zijn met 7 week.
Oh ja. Zelf ook eens een echo gehad op die termijn zonder kloppend hartje waarvan de gyn zei: 99% miskraam. Bleek toch die 1% in mijn buik je hebben.
Hier dan wel bij alle kids een hartje gezien. Bij de eerste met 6+1 weken (inwendige echo). Bij de tweede met 6+0 weken (inwendige echo) en bij de tweede met 5+5 weken (uitwendige echo). Nu was m'n exacte termijn qua eisprong, bevruchting en innesteling wel zeker, door de ivf behandeling. Wellicht is je kindje iets later ingenesteld en dus kan er iets later hartactie komen. Enorm spannend!
Hier ook zwanger dmv ICSI dus dat kan het helaas niet zijn. Was wel een uitwendige echo, dat zou misschien verschil kunnen maken. Maar heb bij mijn vorige zwangerschap een uitwendige echo met 5+5 gehad en daar was ook een hartje te zien, dus ja onzekerheid alom!
Snap de onzekerheid, veelal start een hartje bij 5+4, maar soms dus iets later. Feit dat er een vruchtje met dooierzak zit, is positief. Ik blijf gewoon hoop hebben!
Hier twee keer hartactie bij een inwendige echo bij 6 weken maar mijn schoonzus en vriendin allebei hartactie bij 7,5 week en beide knullen zijn gezond ter wereld gekomen. Kan dus gewoon goedkomen!
Ik heb ook een vroege eco gehad waarbij nog geen hartactie te zien was. De gyn zei toen dat het een prille zs was van in ieder geval nog géén 6 weken. En bij latere echo's ben ik vooruit gezet en bleek die vroege echo dus bij 6.2 weken te zijn geweest. Overigens helemaal goed gegaan die zs hoor! Ik zou er niet teveel over in zitten, tis nog zo klein allemaal!
Hier bij precies 6 weken geen hartactie en zelfs geen vruchtje zichtbaar. Week later wel, zat precies achter het dooierzakje. Ik vond het wachten op de volgende echo wel slopend. Sterkte!
Thanx dames, wachten is idd slopend!! Vandaag het huis goed ondergenoemd, de rest van de dagen tot woensdag plan ik ook wel vol!!
Ik denk/hoop dat het wel goed zit hoor.. De verloskundige moet natuurlijk ook voorzichtig zijn met wat ze zegt in zo een geval. Maar ik denk dat jij volgende week wel een mooi kloppend hartje te zien krijgt.
Hier eerste echo op 6.3 en waarschijnlijk was de innesteling en eisprong wat later dan eersr gedacht, dat scheelt dan weer wat dagen. Gyn heeft hier express geen hartje opgezochr, omdat het al een shock voor mij was dat ik weer zwanger ben en daarbij zei ze dat ze mij dan weer overbezorgd maakt als het zoeken naar een hartje niet goed gaat en dat niks hoeft te betekenen op dit termijn. Dinsdag doen we hem over en dan moet het wel kloppen sowieso
Lief Lellebel! Voor jou is ook spannend Caat! Ergens wel fijn dat de gyn niet op zoek ging, misschien daardoor minder onzekerheid. Ik duim voor je!
Niet om je ongerust te maken maar ik had mijn tweede echo met 6,3 weken. Daar was duidelijk hartactiviteit te zien. Sterkte!
Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad, het vruchtje had wel een hartklopping alleen te langzaam. Ik moet nu ook een weekje wachten en die dagen zijn echt slopend!!! Weet precies wat er in je omgaat!
Ik heb wel een positief verhaal voor je. Bij mij zagen ze bij 8+4 alleen de zwangerschapsring dus een MA volgens de VK. Had een inwendige echo met een gloednieuw apperaat en een VK die al minstens 30 jaar in het vak zat. Inmiddels is mijn zoontje 15 maanden en bleek hij er met 11 weken geeoon te zitten. Maar goed misschien je niet teveel vastklampen aan alle positieve verhalen. Het kan in zo'n vroeg stadium gewoon nog alle kanten op.
Thanx Anna! Desjavu voor jou erg spannend dus! Anglca bij mijn vorige zwangerschap (eerdere zwangerschappen nooit zo vroeg een echo gehad) had ik ook al eerder een kloppend hartje. Ik voel mij zwanger en lees idd veel verhalen dat het allemaal nog goed kan komen. We zullen het meemaken morgen. Anna voor jou een vraagje bij 8 weken alleen de ring en bij 11 weken liep je gewoon helemaal op termijn, dus kindje van 11 weken of werd je terug gezet?
De was de echo prachtig. Ik zag gelijk dat er nu wel wat zat, gelukkig! Vruchtzak en kindje komen precies overeen en passen bij 6 weken zwangerschap, dus ergens heeft het kindje ergens stil gestaan of langzamer ingenesteld. Ik weet uit de bloedtesten dat mijn hcg langzamer steeg dan bij mijn voorgaande zwangerschappen, dus dat zou een boel verklaren. Maandag heb ik de intake bij de vk dit was alleen echo tussendoor, maar ze gaf aan dat ze dan ook even zal spieken met een echo, erg fijn dus. Deze vk heeft mij ook goed geholpen tijdens mijn miskraam, erg fijn!