Wie heeft er ook klachten aan de bevalling overgehouden, die helaas blijvend zijn. Ik zelf had een totaal ruptuur 4e graads tot aan de achterkant ingescheurd. Na aambeien, anale prolaps, kloven te hebben gehad. Heeft de gyneacoloog onoplosbaar hechtingen gebruikt. Die zitten er al bijna 2 jaar in. Wie heeft ook last van bevallingsklachten en hoe ga je ermee om? Ik ben inmiddels terecht gekomen in een postnotale depressie. Relatie gaat niet goed en werk vinden zit er nu nog niet in.
wat rot dat je er dit aan over hebt gehouden romaisa misschien dat een andere arts een betere oplossing voor je heeft zal vervelend zijn als je deze klachten zou blijven houden sterkte!
Jeetje meid, wat heftig allemaal! Heb zelf gelukkig geen ervaring met een ruptuur aangezien ik preventief een flinke knip heb gekregen. Ikzelf heb wel aambeien overgehouden aan mijn eerste bevalling want ik heb lang moeten persen. Heb nu nog maar 1 kleintje maar die gaat niet weg....:x Ook af en toe een soort van ontsteking waar de knip is gezet...pas weer AB voor gekregen. Heb wel een vriendinnetje wiens blaas is verzakt na de bevalling en die nu gewoon echt volledig incontinent is. Ze moet echt TENA verband dragen en zal geopereerd worden als ze "klaar" is met kinderen krijgen. Sterkte ook met je PND; ikzelf heb een milde PND gehad die gelukkig na een paar maanden weer over was maar jij bent vlgs mij alweer een eindje verder..... Knuffel meid!
Helaas heb ik ook erge klachten overgehouden na mijn eerste bevalling. De vk had de totaalruptuur ' over het hoofd' gezien en was zelf gaan hechten. Daarbij vergat ze jammer genoeg mijn kringspier. Als je vragen hebt of je verhaal kwijt wil, stuur me maar ff een pb... Is makkelijker om erover te schrijven.....
Ik was in mijn laatste weken zwangerschap onwijs incontinent en heb er HELAAS nu weer last van, nu moet ik in fysiotherapie om het hopelijk weg te krijgen.
Hoi meiden, Bedankt voor jullie reacties! Ik hoop dat de fysiotherapie zal werken Skorpy, anders naar een uroloog. Ze hebben een hele bekkenbodem afdeling waar bekkenfysio, urologen en gyneacologen zitten. Kitty07: Je kan een klein ingreepje laten doen om de aambei weg te krijgen. Ze doen het met lokale verdoving (lidocaine zalf). En dan doen ze een rubberen bandje om de aambei heen zodat deze zich verschrampt. Het duurt maar 5 minuten en je mag dan weer naar huis toe. Ik heb het 3 keer laten doen en had er geen pijn van meer. Stich 85: Wat een fout van de verloskundige! Jeeminee. Ja als je je verhaal kwijt wilt en ook tips nodig heb. Kan je ook pb sturen. Sterkte meiden.