Meting cervix 28w

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kangerootje, 10 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Hoi meiden,
    As maandag gaan ze mijn baarmoedermond meten, ik ben dan 28+4 weken.

Laatste meting was met 19+6 gedaan, toen was ie 36 mm...

Iemand een idee hoe lang de baarmoedermond op 28 weken minimaal moet zijn?
    Of iemand ervaring hoe lang ie op die termijn bij jou was?

Ik heb best veel harde buiken dus ben erg benieuwd of dat wat gedaan heeft op de lengte van de baarmoedermond, hoop van niet :(

2. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Oh ter aanvulling: lengte was op 16 weken 42 mm. Vervolgens dus op 20 weken 36 mm.

3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik heb vanaf week 17 minimaal 40 harde buiken per dag gehad. Mijn baarmoedermond bleef altijd netjes tussen de 32 en 40 mm. Weet ook dat je baarmoedermond fluctueert, de ene dag kan het 40 mm zijn en de andere keer opeens 35 mm. Ik zou mij niet te veel zorgen maken!

Kangerootje vindt dit leuk.
  4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Er is geen streef waarde bij een bepaalde week.
    Alles boven de 2.5 cm is goed. Van 2-2.5 cm is wat verkort maar nog niet dramatisch ( dan willen ze vaak wel snel weer meten). Onder de 2 is verkort.
    Misschien biedt het hoop, mijn cervix was 2 wk terug nog 3.6 cm. Ondanks een mega bloeding, weeen, weeen remming, en nu al 3 wk continue voorweeen. Van mij mag ie nu gaan verkorten ;).

Kangerootje vindt dit leuk.
  5. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Thanks voor de reacties meiden! Stelt me zeker wel gerust te lezen dat er meer meiden zijn met harde buiken en andere klachten die toch tot een mooie termijn zwanger zijn! Hihi Madelein, hopen dat je spookje nu snel komt!

Ik vind het echt zo mega spannend allemaal! Mijn eerste mijlpaal, 28 weken, is behaald. Nu is mijn volgende mijlpaal 32 weken!

Hebben jullie ook gehad dat je het kindje ontzettend laag voelde? Bij mij schopt ie voor m'n gevoel tegen de blaas en baarmoedermond aan. soms echt het gevoel dat ie eruit komt zetten, zo'n zware druk! Heb ook veel meer afscheiding. Dat soort kwaaltjes maakt dat ik het nog spannender vind.

madelein vindt dit leuk.
  6. Lisalisalisa

Lisalisalisa Bekend lid

21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Hier 3 CM met 21,5 weken.

7. Lisalisalisa

Lisalisalisa Bekend lid

21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Heb ook heel veel druk op blaas/darmen.

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ligt ie in stuit? Had met mijn dochter toen ook dat zij enorm schopte in m’n vagina en darmen. Voelde gewoon alsof ze zichzelf eruit wilde schoppen :eek:

9. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Il had een cerclage en mijn gyn maakte zich absoluut geen zorgen als hij maar boven de 2cm bleef.

Een cerclage is om de boek dicht tehouden anders zou ij heel snel een vroeggeboorte hebben.

Er is absoluut niks aan de hand met 3,6. Dit is ook niet iets wat zo kan.blijven. het kan varieren. Houd je rust kan het langer worden.
    Heel veel succes met je verdere zwangerschap!!

10. Bailief

Bailief Niet meer actief

Niet helemaal te vergelijken maar met 24 weken was het bij mij 40 mm. Dit is gecheckt omdat ik al 2 dagen veel krampen in mijn onderrug en buik had. Heeft dus niks gedaan :). Baby trapt hier ook flink op mijn blaas, afgelopen dinsdag had ik een echo (nu 26 wk) en daar lag hij dan ook met zijn hoofd tegen mijn maag aan. Maar daardoor zal de cervixlengte niet minder worden ga ik vanuit.

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hier was het met 28 weken nog net 3cm, de keer daarvoor ruim 4 dus moet nu weer vaker komen, maar afgelopen dinsdag met 30 weken nog steeds 3cm en ook nog niet verder open gaan staan gelukkig. Ik voel haar ook heel laag, soms als ze schopt lijkt het wel alsof er al wat uit komt van onderen. :confused: Ze draait nog veel maar lag vorige keer met haar hoofd naar boven (daarom kan ze ook zo goed trappen onder natuurlijk :p). De vrouwenarts zei dat dat gunstig is omdat het hoofd meer druk op de cervix zet..

Ik duim voor je dat de meting (en natuurlijk de baby ook) er goed uitziet!

12. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Thanks voor de ervaringen en reacties.

Dat gevoel is inderdaad herkenbaar, dat je soms het gevoel hebt dat er een voetje uit komt zetten! :O
    Nou, we gaan het wel beleven... Hopen dat ie nog mooi dicht en lang is...

13. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Weet trouwens niet of ie in stuit ligt. De laatste keer kon de verlos het niet goed voelen nog, toen was ik net 25 weken.
    Misschien dat ze het maandag wel kan voelen, of dat ze tijdens de echo ook nog even naar het kleintje kijkt! Ben wel benieuwd hoe ie ligt namelijk!

14. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Nou het was helaas niet goed...... Funneling en baarmoedermond van slechts 7mm. Lig in het wkz...

Deel Deze Pagina