Hoi, Ik ben pas geleden gescheiden en voel me best alleen, zeker als de kinderen bij hun vader zijn . Ik heb geen vriendenkring en heb best wel behoefte om ervaringen te delen. Zijn er hier misschien moeders die ook in deze situatie zitten en ook ervaringen willen delen? Groetjes
Wat erg dat je zo alleen voelt en niemand om je heen hebt. Ik heb verder geen ervaring. Maar wil je sterkte wensen. En misschien kun je iets zoeken om te doen, aan deel te nemen als je kinderen niet bij jou zijn. Ook om mensen te leren kennen, zodat je een vriendenkring op bouwt.
Ik ken het..en het was idd even wennen als de kinderen bij hun vader zijn maar ik was dan aan het werk en als ik thuis was hield ik me bezig met klusjes in huis of maakte ik het mezelf lekker makkelijk met Netflix en lekkere hapjes.
Wat naar dat je je zo alleen voelt. Ik snap het wel hoor hier heb ik ook wel eens het gevoel van leegte en het gemis van een man om lekker tegenaan te kruipen. Misschien kan je iets zoeken waardoor je weer onder de mensen komt. Doe er je voordeel mee dat je kids af en toe bij pappa zijn. Ik moet altijd oppas zoeken als ik wat wil ondernemen. 🤐 Ga op een sportclub zoek een leuke hobby het brengt je echt weer onder de mensen.
hier ook lang alleen geweest en herken t. maar ik ben letterlijk vrienden gaan maken. de aardige meid van het kdv.. bakkies koffie mee gaan drinken.. x shoppen. moeders van school waarmee t klikt.playdate met kids maken en nodig dr gezellig uit... niet makkelijk maar je zal toch stapjes moeten zetten vooor jezelf en gewoon gezelligheid gaan opzoeken... Xx
Bedankt voor jullie reacties en tips! Ik vind het inderdaad niet makkelijk om contacten te leggen, maar moet het misschien maar gewoon gaan doen en zien hoe dat gaat. Ga er in ieder geval ook mijn voordeel mee doen als de kids er niet zijn: een beetje me-time gaan pakken.
Let maar op binnenkort zul je zelfs nog kunnen gaan genieten!!!! Gewoon doen@ Afgelopen week kwam er ineens een moeder op schoolplein naar me toe.. kletsen over de meide etc je weet t wel.. zegt ze zullen we nummers uitwisselen kunnen we eens een bakkie doen of de kids een keer spelen. nou leuk toch!! Is niks geks aan hoor.. hartstikke gezellie. Het is jezelf weer even terugvinden. het mooie ervan is: als je begint met een leeg papier kun je m zelf inkleuren naar hoe jij wenst
O haha dus het wordt toch meer gedaan. Ik vind het best eng om "zomaar" op iemand af te stappen. Denk dan altijd dat diegene daar niet op zit te wachten. Maar diegene zou ook net als jou kunnen reageren. Daar sta ik dan weer helemaal niet bij stil. Eerste stap is in ieder geval gezet. Heb op school hulp aangeboden bij een project. Kom ik meer in contact met andere ouders.
Je zou ook eens kunnen kijken naar een cursus, workshop of sportles op de dagen dat je je nu alleen voelt. Dan ontmoet je misschien ook mensen met wie je interesses deelt. Of vrijwilligerswerk waarbij je iemand die eenzaam is of moeilijk de deur uit komt gaat helpen. Dan help je niet alleen jezelf, maar ook een ander. Lekker de dingen doen die jij leuk vindt!