Nieuwe alleenstaande mama uit Belgie

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Nijnka, 27 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijnka

Nijnka Actief lid

14 jul 2008
    194
    0
    16
    Interieurvormgever / keukenontwerper
    Vittinge, Zweden
    Hoi meiden ik kom me hier ook aanmelden.

Na een relatie van 5 jaar heb ik besloten er mee te stoppen, het ging al een hele tijd heel slecht, veel ruzie, geen respect van zijn kant,en nog zoveel meer. Ik werd in feite al jaren behandeld als zijn meid ipv zijn partner. Even geen zin om er verder op in te gaan. Misschien later.. Ik heb het superlang geprobeerd, maar de liefde is echt op :(

Ik woon momenteel nog in Zweden, ben nu alles aan het regelen voor de verhuis naar Belgie, samen met ons zoontje van 1.5 jaar.

Ik ga een tijdje bij mijn ouders wonen, en onmiddellijk werk zoeken. Ik heb al heel veel gelezen op dit forum, maar ik lees voornamelijk over Nederland (uiteraard op een nederlands forum ;)), nu vraag ik me af hoe het zit met uitkeringen ed in Belgie? Ik doel dus op alleenstaande ouderuitkeringen, kinderbijslag, weet ik veel waar ik recht op zou kunnen hebben? Of waar kan ik terecht voor deze zaken? En zijn er nog zaken waar mee ik rekening moet houden?

Alvast heel erg bedankt!

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ale 1e welkom hier ;)

ben zelf nederlands weet eigenlijk niks van de belgische uitkeringen e.d. maar je kan uiteraard veel info vinden op internet. ben je zelf nederlandse of niet? anders kan je eens contact leggen met de belastingdienst hier in NL en daar kunnen ik en of mijn collega;s je doorverwijzen naar de goede persoon. Ik weet dat wij een afdeling hebben waar de ned.belg. en duitse belasting samen werken daar kan je misch veel info krijgen. en anders google. Ik wist zelf ook niks over de kortingen en toeslagen hier in NL voordat ik bij de belastingdienst werken ging... er wordt weinig over geinformeerd en dan kan een forum als deze je heel veel info geven. Ik hoop dat er meer belgische alleenstaande moeders zijn hier.

en sterkte met alles!!!

Deel Deze Pagina