Hoe oud waren jullie met jullie eerste koophuis?

Discussie in 'De lounge' gestart door baby90, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Hoi,

de titel zegt t al; Ik vraag me af hoe oud jullie waren toen jullie je eerste koophuis konden kopen?
    Ik wil zó graag een koophuis, lijkt me helemaal fantastisch.. leuk inrichten, lekker klussen en toch écht iets wat van jezelf is.
    Helaas kunnen wij het niet (beide 21) vriend heeft een inkomen van +/- 1000 netto. Ik begin van de week in een winkel en krijg een contract van 12-32 uur in de week, en begin bij het minimum loon:(.. Ik word dus eerst aangenomen als verkoopmedewerkster (gesolliciteerd als 2e assistent manager). Dit word ik ook, maar ik moet geloof ik eerst mijn proeftijd uitzitten.
    Tsja, kopen zit er voor ons dus nog niet in.. HELAAS.

Nu vraag ik mij af, hoe oud waren jullie bij jullie eerste koophuis? En, was het een appartement, huis etc? Wat was jullie inkomen? (deze vraag hoeft natuurlijk niet beantwoord te worden):)...
    Hadden jullie een starterslening, iets van subsidie? Stonden jullie of een van jullie BKR geregistreerd?

hhh;)... ben gewoon benieuwd!

Liefs.

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik was 19 en mijn vriend 21.
    Wij hebben een appartement gekocht.
    Geen van beide BKR geregisstreerd, wel hebben we een bouwdepot van 4.000 euro genomen. Kwamen we net te kort.

3. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Wij waren beide 23 toen we ons huis kochten, een eengezinswoning. We hadden wel een hoop gespaard, moesten nig wat verbouwen en we gingen trouwen, dus veel eigen geld erin gestoken. Als je net een nieuwe baan hebt, zou ik persoonlijk even wachten met kopen.....

4. Reamonia

Reamonia Actief lid

23 aug 2011
    482
    0
    16
    kunstenares des levens
    Saturnus
    Ik woon nu in het koophuis van mijn vriend, telt dat ook? Hij was 30 toen hij z'n eerste koophuis kreeg (had eerst huurhuis) en ik 15 bij intrekken.

Maar ja, hij werkt dan ook fulltime

5. Triskele

Triskele Niet meer actief

28 en 37 hihi geen BKR, bouwdepot 15000 euro maar kon zo verhoogd worden, wij konden vee meer hypotheken maar hebben "maar" op 1 loon gedaan en dan maar 75% hiervan ofzo omdat ik thuisblijfmama ben en we dan ruimte over hebben om van te leven...

Ik ben wel pro kopen op zich net wat je zegt, het is van jezelf en je bouwt wat op maar als het niet kan houd het op natuurlijk dan maak je het beste van een leuk huurhuis...

6. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik was 20, mijn man 25. We hebben een hoekwoning gekocht. Beide geen BKR registratie.

7. Triskele

15? was je 15 jaar? of begrijp ik hem verkeerd...

8. Milujem

Milujem Niet meer actief

21 toen we onze grond kochten en de aannemer in de armen sloegen. En 23 toen de bouw klaar was en we erin konden :)

9. Reamonia

Reamonia Actief lid

23 aug 2011
    482
    0
    16
    kunstenares des levens
    Saturnus
    Ja, ik was 15.. We woonden 100 km van elkaar, dus ik was hier vrijwel altijd en alleen terug naar m'n moeder voor dingen die ik moest regelen omdat ik daar nog stond ingeschreven.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik was 27, mijn man 28. We hebben gelijk toen we gingen trouwen, (hebben niet samengewoond) een huis gekocht. Kon ook weinig anders, als we wel een beetje zelf wilden kiezen waar we gingen wonen, maar goed :)
    Vanwege de kids van mijn man, hebben we een kleine eengezinswoning, (2 slaapkamers, totaal 85m2) gekocht toen. Hadden we tenminste ruimte om ze in de tuin te laten spelen.

Als we elkaar eerder tegen waren gekomen, hadden we overigens ook eerder (jonger) kunnen kopen, had bij ons dus niet zozeer met leeftijd te maken.

Twee jaar later hebben we dat huis verkocht en zijn 80 km verderop gaan wonen in een wat mindere wijk, maar nu een huis met 4 slaapkamers, 140m2. Zodat we ook ruimte zouden hebben voor kids van ons samen.
    Toen (5 jaar terug) kon dat nog en hebben we, ook voor toen wel bijzonder, in die 2 jaar tijd onze kosten koper terugverdiend bij de verkoop van het huis.

Wij hebben wel geleend op 2 inkomens, maar dat van mij slechts voor 50% meegerekend, zodat we voor de toekomst ruimte zouden houden om minder te gaan werken. Lenen op 1 inkomen kon voor ons niet, dan hadden we geen huis kunnen kopen, (en dan hebben we gewoon een huis van nog geen twee ton gekocht).

11. Triskele

en je moeder vond dit normaal om een 15 jarige bij een man van 30 te laten wonen? Jemig dat zou mijn dochter echt niet mogen... maar goed jouw moeder blijkbaar wel maar ik schrok er even van, is dat ook niet strafbaar?

12. Ior

Ior Niet meer actief

ik was 22, mijn vriend 23. Een hoekwoning. Geen bkr. Geen extra lening. Wel spaargeld gebruikt. Maar moesten ook alles nog hebben aan meubels etc.

13. Reamonia

Reamonia Actief lid

23 aug 2011
    482
    0
    16
    kunstenares des levens
    Saturnus
    Ze heeft hem toen ontmoet, en zag dat alles goed zat.. Mijn moeder is gelukkig heel ruimdenkend.. We zijn nu nog steeds samen en gaan volgend jaar trouwen!

En strafbaar niet nee

14. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij hebben een 2 onder 1 kap woning en die hebben wij gekocht toen mijn man net 1 dag 24 was en ik 19 jaar.

Alleen een hypotheek genomen en voor de rest alles zelf betaald.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Wij waren 20 en 22 met ons eerste huis. Koste geen drol ( huis was toen 90.000 euro, 11 jaar geleden) en mijn man was toen al 3 jaar in dienst ( Koninklijke Marine)

Geld zat dus. Oja en ik werkte ook nog 40 uur.

Toen hebben we heel veel kunnen sparen.

16. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik was 22jr toen we ons huis kochten. Het was toen een nieuwbouw eengezinswoning. We konden het kopen op mijn man's salaris + eigen geld. Beide geen BKR registratie. Ik was net begonnen met mijn 1e baan, want was net afgestudeerd. Dat is nu 14jr geleden en nog in de gulden tijd.

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    24 (geloof ik), alleen gekocht (was single toen), en was een maisonnette waar nog wel het een en ander aan verbouwd moest worden. Gelukkig had ik aannemers in de familie :)

@ Reamonia: Wow, wat knap van jou moeder. Ik geloof niet dat mijn dochter (mocht ik die ooit krijgen), dat van mij zo mogen. En met 15 ben je minderjarig dus ja, in principe wel strafbaar.

18. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik was 23 en mijn man 25 toen we ons 1e maisionette woning kochten. Hopen daar dit jaar uit te gaan en een 'echt' woonhuis te gaan kopen.
    Verder geen BKR, starterslening of iets anders.

Durf ook niet te zeggen wat we toendertijd verdienden.

19. Jel

Jel Niet meer actief

Ik was 25 en mijn man 32 toen we dit huis (ook onze eerste eigen) kochten.

20. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik was 25, mijn man 31.
    Voor beiden tot die leeftijd thuis gewoond en toen samen een huis gekocht (wonen we nog steeds). Huis meteen grondig verbouwd, nu al 11 jaar geleden en sindsdien nooit meer iets aan hoeven doen, heerlijk.
    Beiden toen en nu geen BKR-registratie.
    Salaris doe ik geen uitspraken over.

Deel Deze Pagina