Hoi hoi Ben vandaag naar mijn verloskundige geweest en nu blijkt dat ik last heb van een te hoge bloeddruk. Ik was hier erg verbaasd over omdat ik altijd tijdens en voor mijn zwangerschap een normale bloeddruk heb gehad. Ook heb ik geen klachten wat kan wijzen op een te hoge bloeddruk.... Ik had een bloeddruk van 150/110 dus das wel een flinke.... Ben vanmiddag ook naar het ziekenhuis geweest, mijn plas werd nagekeken op eiwitten,(dat was allemaal ook prima), mijn bloed werd onderzocht (ook hier was alles goed). Er werd een hartfilmpje gemaakt van de kleine....ook goed gelukkig. Een echo om te kijken naar de hoeveelheid vruchtwater. Nu weten ze eigenlijk niet waar die stijging van de bloeddruk vandaan komt? Ze zeggen wel dat je dan ook op moet passen met zwangerschapsvergiftiging.... Nu moet ik vrijdag weer naar het ziekenhuis om mijn bloeddruk weer na te laten kijken ne als het verhoogd is of ik heb wel klachten dan moet ik blijven en dan gaan ze me medicijnen geven...... Wie heeft hier nog meer last van.... Kus Angela
Mijn bloeddruk was inde zwangerschap ook te hoog. Zeker niet zo hoog als die van jou hoor, maar uiteindelijk is het waarschijnlijk dat ik hellp had. ik zou als ik jou was echt goed oppassen en blijf maar onder controle bij het ziekenhuis qua urine en zelf ook goed opletten of je voelt dat dingen veranderen etc. Bij mij bleek op de dag van mijn keizersnede dat ik te weinig thrombocyten in mijn bloed had. Mijn lichaam ging eigen bloedlichaampjes afbreken waardoor mijn bloed niet goed meer kon stollen. Echt oppassen dus! Veel sterkte. Groetjes Senseemillia
hoi hoi, vorige week heb ik 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ik had als klacht hele erge hoofdpijn, licht in mijn hoofd en misselijk. Ik heb de huisarts ( mijn verloskundige ) gebeld, hij kwam langs en ik had als onderdruk 115. Ik moest gelijk naar het ziekenhuis. Ik heb nu tabletten tot de bevalling. En een thuisbevalling zit er niet meer in. Zodra ik weer die klachten krijg, moet ik gelijk bellen met het ziekenhuis. Veel succes, ik hoop dat alles goed ga
Wat fijn om hier meer verhalen te lezen van mensen met een hoge bloeddruk. Mijn onderdruk is tijdens mijn zwangerschap steeds ongeveer 85 geweeest. Vorige week bij de verloskundige was het ineens 90 en afgelopen maandag zelfs 100, wat een reden was om me door te verwijzen naar de gynaecoloog, waar ik morgen terecht kan. Ben benieuwd wat ze daar meten, ik hoop echt dat het wat lager is, maar ik ben nogal een doemdenker en ga dan gelijk weer van het ergste uit. Ze zullen ook wel mijn bloed en urine na gaan kijken schat ik zo. Ik hoop dat ik gewoon thuis mag blijven en niet opgenomen hoef te worden. Is jullie rust geadviseerd of mogen jullie wel nog op zijn enzo? De verloskundige heeft me geadviseerd het rustig aan te doen, maar dat is zo'n betrekkelijk begrip. In ieder geval zal ik wel onder controle blijven bij de gynaecoloog, de verloskundige is nu buiten beeld. Sterkte allemaal!
die dagen in het ziekenhuis had ik volledige bedrust. En nu thuis moest ik ook rustig doen. Wat niet makkelijk is op het einde van je zwangerschap . want je wil juist nu alles klaar en schoon hebben. hihi We hebben gelukkig moeder en schoonmoeder nog
Bij mijn zusje is het vorige week geconstateerd, 1 week voor haar verlof (33 weken). Rust was de enige remedie. Niet meer werken en eigenlijk thuis ook niets meer doen. Maar nu, een week later, is het wel gedaald. En nu mag ze waarschijnlijk weer naar de verloskundige ipv gyneacoloog. Ze wil nl. graag thuis bevallen!1
Ik ben zo blij, ben vanochtend bij de gynaecoloog geweest en mijn bloeddruk was flink gezakt, 88, dus weer zo ongeveer op het oude niveau! Ongelofelijk he, ik snap er niks van. Daar vonden ze de tijdelijke stijging ook niet zo spannend, 88 was prima. Ze overwoog zelfs nog even om me terug te sturen naar de verloskundige geloof ik, maar ik blijf nu toch bij de gynaecoloog onder controle en eigenlijk vind ik dat best prettig. Ik hoef pas over 2 weken weer terug te komen! Dus ik ben weer zo gerustgesteld, dat alleen deze afspraak volgens mij al heel goed is voor mijn bloeddruk. Moet wel veel rust houden, in ieder geval 12 uur per 24 uur. Ze heeft ook nog even een echo gemaakt (volgens mij krijg je dat in het ziekenhuis ook zoiezo bij elke controle) en het kindje groeit goed. Ligt ietsje boven het gemiddelde, maar keurig volgens schema. Pffff...wat kan je dan opgelucht zijn!