Hey Dam's Ik heb een vraagje: Wanneer leg je de kinderen over van babybed naar een peuterbed? Wij zelf weten dat echt niet. We hebben al heel wat dingen zelf op gelost. Maar dit weten we echt niet. Liefs xx Nouki
wij hebben Lars sinds 3 weken in een groot bed liggen. Maar dit omdat er een 2e op komst is die ieder moment kan komen. Anders hadden we hem nog wel even in het ledikant laten liggen. Zo in mijn omgeving is het rond 2 en een half jaar de gewoonte om ze over te leggen.
In mijn omgeving merk ik ook dat kinderen pas rond de 2.5-3 overgaan naar een groter bedje.. Kan me voorstellen dat wanneer er weinig leeftijdsverschil is dat je de oudste wat sneller over legt. Wij hebben gelukkig een 2e ledikant waardoor Lotte niet perse over hoeft wanneer de 2e komt..
De oudste heeft bij ons tot 3 jaar in het ledikantje gelegen, maar de 2e dochter tot 2 jaar, omdat nu haar broertje weer in het bedje ligt
Ik wil van de zomer proberen om Yeline in een gewoon bedje te leggen. Ze ligt altijd erg rustig in bed en ik durf het wel aan ze weet ook precies hoe ze van bed af moet komen zonder dat ze valt haha. maar wil met de zomer het gewone peuterbed in dr slaapkamer zetten en dan gewoon kijken of het kan anders blijft ze eerst in dr ledikantje
Ik moet ook zeggen dat Lars nu veel beter slaapt dan in zijn ledikant. Hij is best groot en het ledikant werd toch ook wel krap. Hij slaapt nu goed door zonder veel te draaien, woelen en bonken. We horen hem helemaal niet meer en in het ledikant hoorde we hem continue draaien enz.
ik had mijn zoontje met 16 maanden in een peuterbedje en het ging perfect en zo verbaasd dat hij was dat hij zelf zn bedje uit kon komen en kon gaan spelen.
Wij hebben Manon met 3 jaar in een groot bed gedaan. Maar wij hadden een bed uitgekozen dat je een beetje kan gebruiken ook als bank. Dus met drie hele hoge kanten ( ikea bed) Daardoor hebben we eerst de open kant naar de muur gezet, zodat ze zeg maar in een een persoons ledikant sliep hihi. Na een maand of vier hebben we het bed omgedraaid, en sliep ze er normaal in. Dit hebben we gedaan omdat we eerst wouden kijken hoe het slapen op een groot bed ging.
Mijn zoon is vanaf 2.5 jaar in zijn grote bed gegaan. Ik merkte wel, dat mijn moeder het campingbedje op de kamer bij het 1 persoonsbed had staan, dat mijn zoon in eerste instantie daar telkens het campingbedje in wilde. Toen dit eenmaal opgeruimd was, was het goed en vroeg hij er ook niet meer na. Ik zou dus niet het ledikant laten staan.