knutselen?

Discussie in 'De lounge' gestart door boxertjes, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    wat is nu leuk om te knutselen voor verjaardagen. ik vind het leuk om samen met mijn dochtertje iets leuks te maken voor bijv opa en oma als ze jarig zijn.

iemand ideeen?
    ik ben enorm a creatief.

2. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Een leeg schilders canvas beschilderen? Goedkoop te krijgen Bij bijvoorbeeld de action.

3. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    dat vind ik inderdaad al een heel leuk idee. dat ga ik zeker met haar doen binnenkort.
    iemand nog andere ideeen??

4. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Glazen potje laten verfen, waxine erin klaaar

houten fotolijstje laten kleuren en foto erin

kleurplaat van bloemen laten kleuren, opgerils groen papiertje eraan en bosje bloemen van maken

houten kistje laten verfen en daar de kadootjes indoen

flesje wijn oid kopen en je kind een etiket laten knutselen die je over t gewone etiket plakt....

5. topper12

topper12 Niet meer actief

Lang leve pinterest :D

Hier staan leuke ideetjes tussen: 59 hand & foot print art projects

Weet niet hoe oud je dochter is? Mijn dochter wordt er in ieder geval altijd erg blij van :D

6. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe inderdaad glazen potjes. Voor mijn man ga ik een beker ( mok ) verven en vernis eroverheen doen! Z heeft hij toch weer een persoonlijk cadeau!

7. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik heb Thijs voor de verjaardag van mijn man (zijn papa dus) een steen laten beschilderen (bekliederen hihihi) en heb er een kaartje aangemaakt: voor een KEI van een papa

Bijgevoegde bestanden:

8. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Even denken....

Mijn kids hebben voor verjaardagen al:
    - canvasdoeken beschilderd
    - servies (mokken ontbijtborden e.d) beschilderd met porseleinverf
    - Een decorstuk gemaakt met een stuk hout en handafdrukjes gemaakt met zoutdeeg, geschilderd en voila je hebt een speciale decorstuk.
    - gewone eigengemaakte kaarten gemaakt

Dat zijn meestal wel de dingen die ze maken. Ik moet wel zeggen dat ik ook een knutselmiep ben en het leuk vind om iets speciaals te verzinnen met verjaardagen, feestdagen of trouwerijen die de kids kunnen maken.

Bekijk bijlage 293355
    Dit is het decorstukje wat ik bedoel.

9. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    - bij de hema kun je een beker en glasverf kopen. Het is op waterbasis maar is na drogen niet afwasbaar
    - je kunt zelf labeltjes laten versieren en dit op de labeltjes van een theezakje vast nieten. Zo heb je steeds een vrolijk kopje thee
    - bloempotje beschilderen en bloemen erin
    - in een hobbywinkel kun je velletjes gekleurde was kopen. Het lijkt net klei. Hier kun je een kaars mee versieren

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Er is onegveer niks wat je niet kunt schilderen :)

E opa's en oma's zijn bovendien heel de moeilijkste niet qua zelfgemaakte kadootjes.

Hier laatste verjaardag voor oma een elfentuintje geknutseld.
    Mandje met daarin huisjes en poppetjes en een tuinhekje en tuinset.
    2 plantjes erbij en het ziet er supergaaf uit.

Er is op internet en ook gewoon in de winkel dmv boeken en tijdschriften echt genoeg inspiratie te vinden.
    Ik vind zelf knutselen met natuurlijke materialen het leukst... Gewoon omdat e eerst naar het park moet om te zoeken wat je wil gaan gebruiken.
    Dochterlief maakt het zelf weinig uit en knutselt alles.... En is vooral gek op verven.

Papa kreeg laatst een beschilderde iPad-cover. Je kunt het echt zo gek niet bedenken of het het kan gewoon en het is altijd een persoonlijk kado.

En moet ook zeggen... Dochterlief kan het zo gek niet verzinnen of we verzinnen wel iets wat je er mee kunt doen.
    Takjes, eikels, stenen, bladeren...
    Op dit moment is ze een mini-kerstboom aan het maken van een dennenappel die groen is geverfd.
    Alleen de versiering moet er nog in. (Kleine geverfde "eikeltjes".. Alsin geen idee van welke boom het komt maar zijn net ronde kleine dennenapppeltjes)

Deel Deze Pagina