Ligt er aan wat je vaste lasten zijn en of je prijsbewust bent met boodschappen. Wij komen van 1700 euro rond, en dat met 7 personen. Soms houden we geld over om te sparen, maar niet altijd.
Nee dat zijn onze enige inkomsten, ik werk niet. Wel van plan uiteindelijk, dus het is nu met 1 salaris rondkomen.
Ja dat snap ik! Maar wow van 1700 rondkomen... Poeh.... Maar ik neem wel aan dat jullie dan nog toeslagen etc krijgen?
Je er komt wel zorgtoeslag en kgb bovenop, maar dat tel ik eigenlijk niet zo mee. Maar goed, onze vaste lasten zijn zo rond 1100 euro per maand, dus ja genoeg om te besteden voor boodschappen. Ik probeer niet meer dan 400 euro voor boodschappen uit te geven, dus de rest kan dan toch gespaard worden.
Nouja, ik vind het dan wel een enigzins vertekend beeld hoor, want dan krijg je toch wel redelijk wat toeslag? Hier niks van toeslagen en zoveel zitten we nou ook weer niet boven jullie inkomen.... Niet om je aan te vallen hoor, maar 1100 vaste lasten, 400 boodschappen dan heb je 200 vrijbesteedbaar plus je toeslagen. Dat is toch redelijk wat, vind ik...
Dat geeft idd een vertekend beeld vind ik want je krijgt dan echt nog wel behoorlijk wat toeslagen idd!
Waarom een vertekend beeld? Bij die 1600 euro van ts zal ook de toeslagen niet meegeteld zijn. Dat is ook aardig wat denk ik dan met vier kinderen.
Wij zouden niet kunnen sparen met 1600 in komen maar dat is gebaseerd op puur die 1600 euro. Wij hebben nu geen recht op toeslagen dus mocht 1600euro het enige inkomen zijn heb ik geen idee welke toeslagen we krijgen en hoe hoog die zijn.
Hoe weet jij dat ik redelijk wat toeslag krijg? Ik krijg 162 euro aan kgb,en zorgtoeslag 116 euro, is toch gewoon normaal lijkt me.
Ik kan ook meer boodschappen spenderen hoor We hebben recht op die toeslagen, en omdat ik met boodschappen goed kijk wat ik uitgeef en dus meer overhoud, is het dus een vertekend beeld?
Is toch bijna 300 extra... Dus dan heb je eigenlijk een inkomen van bijna 2000.... Dat is toch een erg netjes inkomen, vind ik dan. Dat zouden wij hebben als ik stop met werken en krijg dan helemaal niks aan toeslagen....
Precies, je hebt dan wel een paar honderd euro extra te besteden en m.i. dan een inkomen van 2000,- en niet van 1700,-
Ja maar ik heb ook vijf kids he, dus die kgb is gewoon normaal. En we hebben geen 4 wekelijks salaris maar per maand, ons jaarinkomen is ongeveer 23.000 euro, dus vind dat niet spectaculair hoog hoor. Mijn expartner zat op 34.000 per jaar
wou ik net zeggen. Je kant beter beneden modaal dan modaal verdienen ivm alle toeslagen en regeltjes.
nou, ik niet hoor, wij zitten op het dubbele en kunnen wel wat sparen, maar niet heel veel... Krijgen dan ook niks aan toeslagen.