Geschiedenis: 03 mei 2005

Discussie in 'De bevalling' gestart door -, 17 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

03 mei de geboortedag van Astrid!

Mijn bevalling van Astrid is er eentje waar ik zeker nogmaals voor wil gaan. In de nacht van 2 op 3 mei droomde ik al dat ik ongesteld moest worden. Ik droomde van ongi pijnen en dacht dat ik vloeide... En toen werd ik wakker 2 minuten voordat de wekker ging, om 6:43

Op het moment dat de wekker ging kreeg ik kramp in mijn buik, de gedroomde ongipijn was werkelijkheid. Ik pufte zachtjes de kramp weg en op dat moment keek Lars naar me en vroeg of dit er "Eentje" was.. Ik zei nog dat het waarschijnlijk gewoon kramp was, want dat geintje van dat afgelopen weekend gingen we natuurlijk niet nog eens meemaken en dus durfde ik het geen wee te noemen.

De kramp was weg en ik besloot op te staan, en ja hoor,...... Plens..... Ik kon het niet tegenhouden, ik liep gewoon leeg. Ik draaide me naar Lars om en zei, hmmm , ik loop leeg. Volgens mij gaat het beginnen. Met een handdoek tussen de benen ben ik maar naar de douche gestapt en besloot op mijn gemak te gaan douchen. Ik had tenslotte verder geen weeën gehad en voelde verder ook niets.

Na het douchen belde ik het ziekenhuis, ik loop leeg, kan het niet tegenhouden, er zit ook bloed bij, WAT NU?? Als ik het aandurfde mocht ik thuisblijven totdat de weeën om de 5 minuten kwamen... Nou ja aandurven, geen probleem ,ik voel nog helemaal niets.

Lars had ik gewoon naar zijn werk gestuurd, wel met het verzoek even te gaan en dan weer terug te komen.. En ik ben maar weer op bed gaan liggen met het idee nog een uurtje te kunnen slapen, ik kon rust wel gebruiken dacht ik.. Het was nu ongeveer 7.00 uur..

MAAR TOEN BEGON HET HOOR!!!

Wee, oi oi oi, dat is dus een wee....een half uur tot 3 kwartier kreeg ik ze om de 10 minuten.. Toen was het 8:00 uur

Moeder gebeld, het is begonnen, misschien dat je wat moet regelen voor vervoer, dus begin maar met regelen... Gaat vandaag zeker gebeuren.. 8:15

De weeën gaan nu wel snel... om de 3 tot 5 minuten. Lars moet terugkomen..!!!! 8:45 Lars is thuis.
    Ik nog stoer, laten we nog een puf puf puf 30 minuten wachten..puf puf puf ... Nee bel het ziekenhuis maar..

Vanuit huis naar het ziekenhuis 20 minuten rijden 6 weeën gehad.. grrr. In het ziekenhuis aangekomen, aan de CTG. Yep het echte werk, jij blijft vandaag... en je wordt aan je lot overgelaten voor een uur.

10:00 3 cm ontsluiting... MAMA, lars ging mijn moeder bellen.

12:(? 7 cm ontsluiting...puf puf puf....peeersss puf puf.. Ik had al persdrang, maar mocht nog niet.

13:15 9,5 cm ontsluiting, tijdens een wee volledige... je mag helaas nog niet persen. De baby heeft het moeilijk, probeer weg te puffen. Oei, maar dat wil ik helemaal niet... puf pers puf pers puf...

13:38 Persen ...YES... lekker persen.....hoofdje... puffen..puffen... persen.....

13:58 Astrid ligt heerlijk op mijn buik, ze kwam schreeuwend ter wereld, liet meteen van zich horen, begon na tempen meteen te poepen.. Dat is mijn dochter..

En wat ze zeggen is waar, je bent zo blij als je mag persen... en je voelt niets meer als je kindje eruit is. Alleen maar intens geluk...

Ik was 1 week en een dag te vroeg bevallen, heb er 8 uur over gedaan. Helaas heeft het me 4 hechtingen opgeleverd, maar zijn aambeien me bespaart gebleven...fjew Want die oerkracht die je hebt tijdens de bevalling, is na de bevalling ook meteen weer verdwenen...

2. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    hihi, leuk om zo te lezen. ik zag je echt op een bed liggen te puffen!!!!!!

3. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Wat heb je het leuk geschreven zeg ..

Wel lekker zon vlotte bevalling ..

4. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Mooi verhaal hoor... Fijn dat het zo snel is gegaan, hoop dat ik tegen die tijd iets soort gelijks kan neerzetten ;)

Deel Deze Pagina