geschikte autostoel na maxicosi voor dun en lang?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babel44, 22 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Dl zit nog in de maxicosi omdat ze nog maar net 9 kg is. Ze volgt lengtecurve +1 en gewichtscurve -1. Ik was benieuwd of jullie tips hebben voor de volgende stoel, welke is geschikt voor een tenger meisje?

Kunnen die stoelen ook nog een beetje onderuit gezet worden, om te slapen? Ze ligt nu nl nog altijd heerlijk in haar bakje ;)

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Wij hebben een MC Tobi. Die heeft ook een slaapstand, volgens mij net als de meeste (of alle?) groep 1 stoeltjes.

Ik zou gewoon eens met haar langs een winkel gaan en verschillende stoeltjes uitproberen. Dan merk je vanzelf waar ze goed in zit. :)

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja, dat gaan we zeker doen. Toch was ik ook benieuwd naar jullie voorkeur bij een smal kindje.

4. lolalo

lolalo Actief lid

13 feb 2012
    404
    0
    0
    Hier ook een lang en slanke dreumes. Wij hebben de tobi ook.
    De romer schijnt breder te zijn...voor een slank kind dus misschien minder geschikt.
    Maar idd gewoon ff in de winkel gaan passen....hebben wij ook gedaan en in de tobi zat hij het beste

5. Bika

Bika Niet meer actief

Oh en wij hadden juist de Romer op het oog. Heb ook een kindje wat erg lang en dun is. Maar passen in de winkel lijkt me sowieso het beste. Ga daarom ook nog even wachten tot hij echt over moet, wat ik verwacht over 3 maand ongeveer.

Maar Babel, hoe lang is je meisje dan? Mij hebben ze geleerd dat het hoofdje nog geen mm mag uitsteken boven de bovenkant van de maxicosi. En mijn zoontje is nog maar 6 maand, maar al wel 74 cm lang. Als ze al 1 jaar en 4 maand is is ze dan niet al te lang voor de maxicosi?

6. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Mijn lange slanke dame van 3 jaar (12 kilo) zit perfect in de Romer. Gewoon passen!

7. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    wij hebben de mc pearl en de romer. Onze lange dunne dame zit in allebei de stoeltjes goed. Ze hebben ook allebei meerdere standen om te slapen.

8. Assepoester82

23 jun 2009
    38
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een slanke lange dame, zit ook prima in de MC Tobi! Kan ook in verschillende standen onderuit, ik vind het een heerlijke stoel en volgens mij mevrouw ook :)

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Vanochtend even gekeken, passen kun je het niet noemen want daar had het schatje niet zo'n zin in ;) De tobi is idd smaller en leek me een fijn ding.

Meisje is nu 80 cm+. Ze komt nog niet tot nauwelijks boven de mc uit hoor, maar volgens mij hebben wij een vrij grote? (Kan dat?) Ik lees hier trouwens altijd dat ze over MOETEN zodra de oortjes erbovenuit komen. Maar ze MOGEN ook pas over bij 9 kg. Met 15 mnd was ze 9kg en 50 gram, en heeft daarna een tijd stilgestaan door veel ziek zijn. Nu heeft ze weer een groeispurtje gemaakt en wordt het dus tijd.

Iemand ervaring met de Kiddy stoeltjes? Komen nl als beste uit de test van ANWB.

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hier ook lange slanke kinderen. Wij hebben de Nania Driver als vervolgstoel. Dit is een groep 0/1 stoel en ook geschikt voor baby's. Er zit nog een stoelverkleiner in die je de eerste maanden kan gebruiken.

nania driver - Google zoeken

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Voor de MC groep 0 geldt dat ze helemaal niet boven de rand uit mogen komen. Maar ze mogen inderdaad ook pas over met 9+ kg. Anders zou je moeten kijken voor een groep 0/1 stoel. Die zijn er ook van Ellermeyer en BeSafe en misschien nog wel van meer merken (naast Nania dus).

12. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ze kan nu over, dus het komt precies goed. Ze komt er echt nog niet/nauwelijks bovenuit, hoogstens haar haartjes. Ze heeft ook kleine billetjes dus zit niet zo hoog denk ik ;) Of lange benen.

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn kinderen zijn klein en slank en dochter paste het best in de kiddy infiniti pro. Ik vond het eerst maar een rare stoel, maar ze zijn erg veilig en mijn dochter zat er perfect in. Ik had ook de priori en de romer king geprobeerd, maar zeker in de romer zat ze voor geen meter. Zoonlief zit nog in de maxi cosi, maar pas hem er even ingezet om te passen en hij zat er ook al goed in. Maar zolang hij nog in de maxi cosi past blijft hij daarin.

14. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

hier lang dun mannetje 82 cm 10,2 kilo wij hebben een mc toby

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
  16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook een meisje kwa lengte +1 en kwa gewicht -1. Ook zij zit in de Tobi en ze zit er prima in.
    Wel opletten dat je de riempjes echt goed strak trekt en de hoofdsteun niet te laag zet, want dan kunnen de riempjes wel eens van de schoudertjes gaan als ze wat friemelt..

17. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja dat had ik idd al eens gelezen als nadeel van de Tobi. Ons schatje wriemelt nogal goed, dus dat baart me wel zorgen.

Debby, thx, ga ik naar kijken.

18. Smirre

Smirre Lid

1 aug 2010
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    onze dames zijn ook vrij slank en na veel verhalen over de armpjes loswurmen bij de Tobi zijn wij toch maar voor de Romer gegaan en die bevalt tot nu toe prima!

19. Karoke

Karoke Niet meer actief

Wij hebben een Romer First Class Plus. Omdat deze groep 0 + 1 zijn, kan je kindje lange tijd achterwaarts meerijden. Is ook een erg fijne stoel.

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Edit: Dubbel

Deel Deze Pagina