Prinses Ariane opgenomen in ziekenhuis Uitgegeven: 2 mei 2007 09:46 Laatst gewijzigd: 2 mei 2007 09:56 DEN HAAG - Prinses Ariane, de jongste dochter van Willem-Alexander en Máxima, is opgenomen in het ziekenhuis. Dat heeft een woordvoerder van de Rijksvoorlichtingsdienst RVD woensdag laten weten. Nadere bijzonderheden ontbreken nog. Prinses Ariane is op 10 april geboren in het Bronovo Ziekenhuis in Den Haag.
Zoiets kreeg ik net ook mee via het nieuwsbericht, de luchtwegen en het was meer uit voorzorg dat ze opgenomen was.
nou langzaamaan word er wat meer vrijgegeven, maar echt duidelijk is er nog niets. dat zal in de loop van de dag wel gebeuren. hoop maar dat het niets ernstigs is
Prinses Ariane opgenomen in ziekenhuis Uitgegeven: 2 mei 2007 09:46 Laatst gewijzigd: 2 mei 2007 10:33 DEN HAAG - Prinses Ariane, de jongste dochter van Willem-Alexander en Máxima, is opgenomen in het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC). Dat heeft een woordvoerder van de Rijksvoorlichtingsdienst RVD woensdag gezegd. Het prinsesje kreeg in de nacht van dinsdag op woensdag koorts. Artsen denken aan een luchtweginfectie. Prinses Ariane is niet in het Bronovo Ziekenhuis in Den Haag maar in het LUMC opgenomen, omdat het academische ziekenhuis een kinder-intensive care heeft. Het prinsesje heeft dat nu nog niet nodig, maar als ze ademhalingsproblemen zou krijgen, moet ze wel naar die afdeling. Prins Willem-Alexander en prinses Máxima zijn bij hun jongste dochter. Die ondergaat woensdagmorgen diverse tests en onderzoeken. De RVD verwacht aan het eind van de ochtend meer bijzonderheden over de gezondheidstoestand van het kindje te kunnen vertellen. Prinses Ariane is op 10 april in het Bronovo Ziekenhuis geboren. Ariane Wilhelmina Máxima Ines is de vierde in de lijn van troonopvolging na haar vader, de Prins van Oranje, en haar zusjes Amalia en Alexia. Gezondheid Prinses Beatrix sprak maandag bij de viering van Koninginnedag nog van een "mooi, lief en gezond meisje". Ariane blaakte van gezondheid toen ze net geboren was. "We hebben nooit willen weten of het een zoon of een dochter zou zijn, we hebben alleen maar gehoopt op een gezonde baby", aldus de blije vader een dag later. Ook prinses Máxima maakte het meteen uitstekend na de derde bevalling in nog geen drie en een half jaar. De boreling was een voorbeeldbaby, straalde de prins. "Als ze de eerste maanden zo doorgaat als afgelopen nacht, hebben we als ouders niks te klagen. Ze is één keer wakker geweest." Gynaecoloog Maddy Smeets, die met kinderarts Janneke Kreijen-Meinesz alle drie bevallingen van Máxima deed, zei dat Ariane met de bevalling een "goede start" had. Nog geen twaalf uur na de bevalling mocht prinses Máxima met haar derde dochter terug naar huis, de Eikenhorst in Wassenaar. bron: nu.nl
Als ik dit zo lees, krijg ik de indruk dat het allemaal wel meevalt. Ik heb het idee dat 'zulk soort mensen' ook veel sneller en meer medische aandacht krijgen dan bijv. wij zelf. Een 'normaal' kind loopt misschien wel met hetzelfde probleem en krijgt er een antibioticakuurtje voor. Ik hoop dat het dus inderdaad allemaal wel meevalt voor dat kleintje. Maar hebben jullie dat idee nou ook niet? x Linda
Ja ik heb ook wel ongeveer zo'n idee. Maarja weet je, ze is natuurlijk 4e in de lijn van troonsopvolging dus daarom voor hen eerder eenziekenhuisopname dan voor ons denk ik Hoop dat alles goed gaat met kleintje!
Maar ze zullen echt niet voor niets zo'n kleintje opnemen in het ziekenhuis hoor... Hoop dat het meevalt!
t zal ongetwijfeld uit voorzorg zijn dat ze de kleine hebben opgenomen, jij wordt doorgaans met de kleine naar huis gestuurd met de mededeling dat je het maar een zetpilletje moet geven, en tja wij zijn niet van koninklijk komaf dus tis niet zo vreemd dat ze sneller zullen handelen bij een kindje van maxima en alexander dan bij ons... wat te denken als ze daar een foute diagnose geven? als jij met je kind een foute diagnose krijgt, verdwijnt het in de prullebak (bij wijze van) als het daar gebeurt zal het ziekenhuis misschien nog wel gesloten worden (de bedoeling is duidelijk neem ik aan) desalniettemin hoop ik net zo als ik zou hopen als het om een kindje zou gaan van een van de dames hier dat het niets ernstigs is, en ze zo weer thuis is...