pijn na voeden

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door MMMmeisje, 15 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Ik zit met een vraag.
    ik geef nu zo'n 3 weken borstvoeding en sinds 2 dagen doen mijn hele borsten na de voeding pijn en gloeien helemaal. Er zitten geen blijvende harde plekken in mijn borsten, als er 1 zit kan ik deze namelijk tijdens de voeding goed weg masseren.
    Heeft u enig idee wat dit kan zijn?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    gloeit het van binnen of stralen ze warmte af? Zie je rode verkleuringen? (vlekken, plekken, striemen?) Voel je steken in de borst of is het lokaal aan de huid?
    Hoe lang houdt de pijn aan? Heb je proberen te koelen (compres, aloë vera gel (Aloë Vera | 100% pure gel & fijne verzorgingsproducten - Vera Shop) etc?
    Heb je in de zon gezeten? Heb je het elders op de huid? Eerder gehad?

Bij blijvende klachten een lactatiekundige inschakelen.

3. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Ik had inderdaad al een hoop zelf geprobeerd.
    Gisteren bij de huisarts geweest omdat het steeds erger werd.
    Omdat er geen rode en of harde plekken zijn zei de huisarts dat ik een atypisch beeld heb maar dat het behandeld worden als borstontsteking vooral omdat ik er koorts bij kreeg. Dus sinds gisteren aan de antibiotica. Hoop dat het snel over gaat. Tussendoor blijf ik koelen wanneer ze echt erg pijn doen.

Bedankt voor je antwoord in ieder geval!

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoe is het nu? Goed om antibiotica in te zetten hoor: je lichaam kwam er zelf niet snel genoeg uit kennelijk.

Deel Deze Pagina