Heeft ze Mees Kees al gelezen? Die heb ik gisteren weer voor mogen lezen terwijl mijn zoon meestal "zwaardere" boeken leest en ik vind het echt leuk om voor te lezen. Ontzettend flauwe grappen waar ik toch om moet lachen, leuke woordspelingen en gewoon leuk lezen.
@Rosao leuke tips! Mijn dochter is alweer druk aan het lezen en ze heeft dankzij jullie weer een mooi verlanglijstje aan boeken
En pinkeltje? Lekker ouderwets, maar dochter van 9 (die juist liever boekjes leest voor jongere kinderen) vind die heerlijk. We hebben de serie van iemand gehad en leest ze allemaal nu.. ze is bij boek 13.. En wat ook misschien leuk is om naar te kijken: De sprookjesboeken van Lekturama - die ouderwetse rode (heb ik ook deels als luisterboek- erg leuk!) .
Dank je voor de tip van Arend ten Dam! Ik kende zijn boeken niet, maar is precies wat voor onze zoon (om voor te lezen).
Hier ook al jong Avi uit. Roald Dahl is dan wel uitdagend, zeker omdat er veel woordgrappen enz. in zijn boeken voorkomen. Dus de Heksen, GVR, Mathilda, Ieorg Idur (rudi groei )