Vreemde nummers op facturen van ziggo

Discussion in 'De lounge' started by Panda81, Jul 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Ik was net aan het kijken op de site van Ziggo (eigenlijk naar aanleiding van wat er voor de tv gaat veranderen) en ging ook even naar mijn facturen kijken.
    Daar vielen mij opeens hele hoge rekeningen op de laatste maanden voor de telefonie. Nu zag ik via het gespecificeerde gedeelte dat het allemaal 0906 nrs oftewel sexlijnen zijn terwijl die heel zeker niet gebeld zijn vanaf hier. De meeste tijden zijn gewoon tijden dat we beiden thuis waren 's morgens vroeg en anders tijden dat er echt geen tijd is om zoiets te bellen omdat dochter dan wakker is of midden in de nacht. Vaak ook tijden vlak na elkaar.
    Vind het zo vreemd. Wat zou ik eraan kunnen doen zodat dit stopt. Heb geen zin om elke maand extra enkele 10tallen euro's te gaan betalen (gelukkig zijn het nog geen torenhoge rekeningen).
     
  2. annneliesje

    annneliesje Fanatiek lid

    Jan 16, 2011
    3,569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Blokkade aanvragen voor de 0909/0906 nummers ? Dan heb je dit gelijk geblokkeerd (dit zijn meestal de astro/sex/casino/spelletjes lijnen).
     
  3. Sabrina25

    Sabrina25 Fanatiek lid

    Sep 1, 2010
    1,368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    contact opnemen met ziggo.
     
  4. corina83

    corina83 VIP lid

    Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Dat hadden wij met de mobiel van mn man.
    We hebben toen ook de 0906/0909nrs laten blokkeren.
    Er werd gebelt op momenten dat het helemaal niet kon, dat hij aan het werk was bijv en dan staat zijn telefoon uit want hij mag hem niet mee naar binnen nemen, dus dan ligt hij in de auto.
    Neem even contact op iig met Ziggo en kijk wat je voor elkaar kunt krijgen, wij moesten het gewoon betalen helaas.
     
  5. kiss87

    kiss87 Fanatiek lid

    Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    Vaag? Weet je zeker dat je man daar niet heen heeft gebeld?
    Lijkt me niet dat Ziggo het voor je gaat betalen, maar indd laten blokkeren, als dat al kan.
     
  6. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Nou ik ben nu aan het proberen om ze te blokkeren. Volgens de site gaat dat telefonisch. Ik een heel menu doorgelopen en dan zeggen ze dat dat alleen schriftelijk kan. Terwijl op de site staat dat het instellen ervan ook telefonisch kan, opheffen moet wel schriftelijk.
     
  7. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Ja ik weet heel zeker dat hij dat niet gedaan heeft. Aangezien het bv 's morgens om 7 uur was op zaterdagmorgen. Dan zijn we hier druk in de week met onze dochter en een paar keer in de avond dat we zeker beiden thuis waren of midden in de nacht. Gewoon tijden dat ik heel zeker weet dat hij het niet gedaan kan hebben gedaan.
     
  8. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Hehe, eindelijk iemand aan de lijn gehad en die heeft gelijk de nummers geblokkeerd voor ons. Ze zei wel dat de tijden niet hoeven te kloppen dat er gebeld is maar dan nog weet ik zeker dat wij het niet geweest kunnen zijn op die dagen.
    Maar goed, vanaf nu kan het niet meer. Dus misschien nog 1 hogere factuur en dan is het als het goed is afgelopen.
     
  9. corina83

    corina83 VIP lid

    Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Als de tijden niet hoeven te kloppen waarom zetten ze dan tijden op de factuur.. lol rare opmerking van haar.

    Ik hoop dat het een niet al te hoog bedrag is.. hier was het ineens 75 euro extra..
     
  10. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Hier was het in totaal over 3 maanden ong dat bedrag extra. Maar goed, gebruik dat geld liever voor andere dingen. Het us nu in ieder geval geblokkeerd.
    Nu kunnen we nog een formulier invullen dat we het niet met die kosten eens zijn en dat ze het dan bekijken of dat we wat terug kunnen krijgen maar daar ga ik niet vanuit.
     
  11. corina83

    corina83 VIP lid

    Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Je kunt het altijd proberen :) maar inderdaad ik gok de kans heel klein.
     
  12. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    ik heb dit een jaar of wat geleden ook gehad. toen had je nog geen specificaties ofzo maar we kregen wel dure rekeningen. en je kunt dus op je kop gaan staan. je hebt geen poot om op te staan. ik was alleenstaand en lette altijd erg op mijn telefoon gebruik, omdat ik geen hoog bugget had.dat was bij kpn trouwens en sindsdien zitten wij bij tele 2.ik heb voordat ik wegging zelf 2 maanden niet gebeld met mijn eigen telefoon als bewijs en nog stuurde ze rekeningen voor telefoongesprekken. je vecht echt tegen de bierkaai met zulke instaties.ik ben toen weggegaan bij kpn. nu heb je specificaties dus iets meer poot om op de staan maar het blijft hun woord tegen het jouwe, bloedirritant.
     
  13. consider

    consider VIP lid

    Jan 24, 2008
    14,029
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Mijn ouders hebben dit vroeger ook een keer gehad.
    Er was zelfs naar 0900 nummers gebeld toen wij op vakantie waren...wat dus echt niet klopte.
    Zij hebben toen ook de nummers laten blokkeren.
    Later hoorden ze dat er medewerkers waren bij kpn die dit deden in samenwerking met die 0900 nummers...en daar kregen ze een leuk zakcentje voor.
     
  14. Daantje85

    Daantje85 VIP lid

    Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    tjonge zeg.. Dan moet er toch iemand via jou lijn kunnen bellen van buiten af zou je zeggen. en de enige optie lijkt me bij kpn zelf..
     
  15. MamavanDane

    MamavanDane Bekend lid

    Sep 23, 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Ik had precies hetzelfde, voor 90!! euro naar sexlijnen gebeld. Kon echt niet kloppen omdat de huistelefoon binnen 10 minuten uitvalt omdat de batterijen niet goed zijn. (heb geen huistelefoon meer nu).
    Bij mij was er 3x gebeld voor meer dan een uur, nou Ziggo zegt dus gewoon dat je het moet betalen. Je komt er niet onderuit!
     
  16. Alita

    Alita Niet meer actief

    nou ik ga ook eens kijken nu!
     
  17. mila2008

    mila2008 Bekend lid

    Jun 12, 2009
    628
    0
    0
    ik geloof dat als je geen dect draadloze telefoon hebt je niet helemaal beschermd bent voor mensen die op jouw verbinding bellen. Moet dan wel expres gedaan zijn door diegene. Kan zijn dat het onzin is :p
     
  18. Alita

    Alita Niet meer actief

    ik heb geen vreemde nummers idg
     

Share This Page