Oh wat voel ik mij rot! Mijn man heeft per ongeluk de normale Jillz flesjes meegenomen in plaats van de 0%. Vanaf het moment dat we zwanger wilden worden heb ik geen druppel meer gedronken. Tot vanavond, ik voelde me een beetje raar worden, keek op het flesje en dit bleek dus de alcoholhoudende variant te zijn. Het flesje was bijna leeg. Zo stom dat ik niet eerst op het flesje heb gekeken!!! Ons moppie is nu 9 weken oud en ik geef volledig borstvoeding en ik weet niet wat ik nu moet doen. Wat is jullie advies? Als ik een hele voeding afkolf kom ik er 1 tekort. Ik heb een voorraadje in de vriezer maar de kleine drinkt nog niet uit de fles, ze speelt alleen een beetje met de speen. Wat moet ik doen? Ben echt in tranen
1. Relax! 2. Een paar uur niet voeden volstaat (ongeveer 2) 3. Niet rot voelen dus. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Alcohol - Carnaval?<br />Alcohol en borstvoeding veilig combineren kn, want alcohol wordt gewoon afgebroken Zelf dronk ik af en toe gewoon een wijntje toen er regelmaat in de voedingen zat.
Per glas is het advies om 2/3 uur niet te voeden. Dit zou ik toch maar aanhouden. Gauw melk uit de vriezer halen, jij uit het zicht van je kindje blijven en je man proberen om een fles te geven. Eventueel kan je ook met een lepeltje als het echt niet wil, je moet toch wat. Zelf wel even kolven op de tijden dat je normaal zou voeden maar de voeding dan weggooien. Wat hier werkte om toch uit de fles te drinken was om de allerkleinste speen te gebruiken. Meid ik snap je helemaal maar voel je niet schuldig! Kan gebeuren hoe stom ook, t komt allemaal goed!
Oké, geen paniek: kan gebeuren. Heb je al wel wat afgekolfde voeding? Dan zou je gewoon toch nog eens het flesje kunnen proberen. Zorgen dat je zelf niet in beeld bent (veel baby's drinken liever niet uit een fles als 'de bron' dichtbij is.) Onze zoons hebben ook periodes (gehad) dat ze moeilijk uit de fles dronken. Bij beide bleek het te helpen als mijn man met de baby op de arm rondliep en dan de flesspeen gewoon in buurt van het mondje hield. Dan pakten ze vanzelf. Als je geen afgekolfde melk hebt, zou je kunnen overwegen om nu meteen even te voeden (er van uit gaand dat je het nog maar net op hebt). Volgens mij zit de alcohol nog niet meteen in je bloed. In ieder geval ligt de 'piek' pas later. En dan kun je over een uur of twee wee voeden, want dan is het er wel weer uit.
Zie ook Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Alcohol - Carnaval?<br />Alcohol en borstvoeding veilig combineren kn, want alcohol wordt gewoon afgebroken De meeste alcohol zit 30-60 minuten na het drinken in je bloed endus in de moedermelk.
Oh dames, dank voor jullie snelle en positieve reacties. Ik heb de helft van het flesje voor de voeding gedronken, toen had ik het nog niet door. Dit heeft ze dus al binnen gekregen. Ze ligt nu te slapen dus de tweede helft heeft mijn lichaam straks afgebroken wanneer het tijd is voor de volgende voeding. Hoe graag ik het ook zou willen kolven en weggooien, een hele voeding met een lepeltje geven krijg ik bij onze juffie ongeduld niet voor elkaar. De fles heeft oma vanmorgen nog geprobeerd terwijl ik even naar het ziekenhuis moest, maar zonder enig succes.
Dan maar hopen dat ze nog even slaapt Kolven en weggooien dus niet doen hoor en gewoon genieten van de rest van de avond!
Ik lees net het artikel via de link, ik heb voor die 30 minuten gevoed dus dan heeft ze niet het hoogste alcoholniveau gehad. Maar dus wel iets. Echt naar dit, ben je zo goed bezig en doordat we allebei niet (goed) hebben gekeken heeft ze dus toch wat binnen gehad.
Ik snap je zorg echt wel, zelf vermijd ik het ook om alcohol te drinken als ik nog moet voeden. Maar even relativeren: in veel landen (o.a. Frankrijk, bij mijn weten) is het heel normaal om tijdens de zwangerschap en ook tijdens de bv-periode af en toe een wijntje te drinken. En het is niet zo dat daar allemaal paarsgevlekte kindjes met scheve beentje rondlopen hè. Natuurlijk wil je risico's vermijden. Maar het is heus niet zo dat je jouw kindje nu voor het leven veroest hebt.
Dank je wel Tupp. We komen er net achter dat ik zelf de verkeerde flesjes heb gehaald, niet mijn man. Ben gelukkig niet boos op hem geworden. Maar goed, mijn man zegt ook dat het wel goed komt en ze nu niet "stuk" of verpest is. Waarschijnlijk ligt ze nu heerlijk te slapen door de alcohol (ja, ik kan weer een beetje lachen). Bedankt allemaal, ik wacht rustig af en ga wanneer ze weer wakker is zo lang mogelijk rekken tot de volgende voeding. En zelf een paar glazen extra water drinken want na ruim een jaar geen alcohol voel ik het best wel een beetje . Fijne avond allemaal!
Heeft niks met BV te maken maar ik heb de twee weekenden voordat ik wist dat ik zwanger was (ongepland door de pil heen en gewoon ongesteld) nog alcohol gedronken tijdens een feestje Onze zoon is gewoon vrolijk en helemaal gezond en ik heb niet het idee dat hij er wat aan over heeft gehouden. Het komt allemaal goed maak je niet te druk Ik heb me heel lang nog schuldig gevoeld en heel erg stom. Ook al kon ik er zelf niks aan doen omdat ik het niet wist.