Ik heb een beetje een onsmakelijke vraag; Ik heb sinds mijn 3e maand van de zwangerschap ineens 'last' gekregen van veelvuldige afscheiding. Toen de kleur van de afscheiding naar 'geel' veranderde, ben ik naar de huisarts gegaan. Ik kreeg een kuur voor een schimmelinfectie mee, welke niet hielp. Ik heb inmiddels 9x mijn urine ingeleverd, en er zijn veel ontstekingscellen te zien. Elke keer werd er een kweek gemaakt. Ik heb hiervoor een AB kuur gehad, maar de klachten zijn niet weggegaan. Direct daarna weer een kuur voor een schimmelinfectie gehad, maar ook dit hielp niets. Ten einde raad ben ik afgelopen week terug gegaan en heb een aantal uitstrijkjes laten maken. Ik heb zelfs een soa test afgedwongen (al heb ik al 10 jaar dezelfde partner). Vandaag de uitslag; alles was goed, er is niets gevonden. Geen schimmel, gist, soa of wat dan ook. Natuurlijk is dit opzich wel fijn, maar ik schiet er niets mee op. Mijn klachten blijven bestaan - gele afscheiding - vaak kleine beetje plassen - soms stekende pijn diep in de vagina - urine ruikt naar ijzer Is er iemand die dit herkend? Of weet wat ik het beste kan doen, want ben heel bang dat er toch 'iets' zit, wat de kleine kan besmetten met de geboorte. Bedankt
Ik herken wel een paar dingen. Dat je meer afscheiding hebt kan ook hormonaal zijn. Volgens mij mag het doorzichtig of geel zijn, dat is normaal. Korrelige afscheiding met jeuk is meer een schimmelinfectie. Kunnen de kleine plasjes niet komen doordat je blaas meer in de verdrukking komt door je baarmoeder? Ik kan mij voorstellen dat je blaas dan sneller vol aan voelt en je maar een klein beetje plast. Als ik mijn plas wat langer heb opgehouden en ik ga plassen, voel ik ook wat pijn. Maar dat trekt snel weer weg. Blijf jij erna lang last van pijn houden?
Ik denk dat het gewoon met je zwangerschap te maken heeft. Je afscheiding kan dan ook veranderen en het kan meer worden of er wat anders uitzien. Kleine beetjes plassen ook echt een zwangerschapskwaal wat veel voorkomt. Die steken heb ik ook vaker gehoord. Raar ruikende urine nog niet echt. Maar je bent helemaal nagekeken en ik denk zelf dat het door je hormonen komt dat het allemaal wat verandert.
ik heb sinds ik ontdekt heb dat ik zwanger ben ook iets meer last van afscheiding en had er al best wel veel last van. Mijn urine ruikt op het moment ook niet erg lekker en erg sterk. ik denk dat het van de zwangerschap gewoon komt want herken die 2 punten wel heel sterk .
Herken het helemaal bij mij hoorde het echt bij de zwangerschap, gewoon inlegkruisje in doen, voel je, je tenminste wel 'fris'. Watteert kleine beetjes plassen dat hoort echt bij je zwangerschap. Mijn gyneacoloog zei 'ja meid je blaas is een heel zielig geval tijdens de zwangerschap, als er 1 druppel inzit laat die je denken dat je weer moet plassen' dus ja helaas niets aan te doen, vervelend wel.
Ik voel de afscheiding soms gewoon gaan zeg maar het ruikt ook wat sterker dan normaal dus het hoort er gewoon bij ook dat gelige.
Idem hier..... (Helaas) Ook beetjes plassen trouwens, dan moet ik heeeeel nodig, en denk ik, nou is dit het nu? Vaker beetjes, maar ja alles ligt lekker in de verdrukking binnen, ook je blaas.....
volkomen normaal hoor,heb ik ook(nu weer minder maar rond die tijd ook plots erg veel )ik ben er ook voor naar de gyn gespurt maar dat was echt normaal dus maak je geen zorgen hoor
Volkomen normaal hoor. Ik had hier ook erg veel last van tijdens de zwangerschap. Steken onderin de vagina kan ook indalingsweeen zijn. Nu mijn kleine er is van de meeste klachten af. Alleen nog urne verlies hopen dat dat ook nog over gaat!
Bij mij was er in het begin ook meer afscheiding. Ben getest op candida bij de bloedtest, dat was allemaal ok. En nu is de afscheiding sinds een week juist weg.. echt bijna niets noppes nada meer.. ook niet fijn, want het is allemaal wat droog en een beetje schraal daar beneden. Schijnt ook door de hormonen te komen...