Geschilletje met buren over pomp tuin

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamavan2SE, 19 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.209
    1.753
    113
    Vrouw
    Onze buren hebben een pomp in hun schuur om de tuin te beregenen.

nu hebben ze een programma geïnstalleerd
    Waardoor de pomp steeds aanstaat om de druppelaar te voorzien van water. Maar dat betekent dus dat we elke halve minuut een brommend geluid horen tot in ons huis aan toe.
    Om 19:00 gaat de pomp echt aan de tuin helemaal te sproeien. 21:00 gaat die uit en wordt de druppelaar weer aangezet.

heel het weekend was dit, zij waren weekend weg.
    Vandaag even aangebeld dat we dit behoorlijk storend vinden.

zij vinden van niet….
    Zucht. Wij zouden niet snappen hoeveel water een tuin nodig heeft…..
    nu hebben we gevraagd om dan avond en nacht niks aan te zetten en bekijken we even de situatie overdag….

maar het is toch belachelijk dat ze 24/7 de tuin bedruppelen….

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Lastig. Ze ontkennen eigenlijk dat jullie het als storend ervaren of met andere woorden, jullie moeten niet zeuren. Wij hebben een erg groene tuin en besproeien het hoogstens bij droge periodes of nieuwe aanplant. Hoogstens een half uurtje en we hebben zo'n 600 m2 tuin.

Ik zou het gewoon nog een keer opgooien en aangeven dat het echt als overlast ervaren word. Dring nogmaals op jullie voorstel aan om 'm gedurende de avonden en nachten uit te zetten. De volgende stap bij geen resultaat zou buurtbemiddeling zijn en anders de wijkagent. Jammer zulke dingen.

3. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Heel lastig ,omdat ze weg waren hebben ze er zelf uiteraard geen last van gehad ...Enig idee of die pomp op een kale (beton) vloer staat?Dat dreunt namelijk lekker door en dat hoor je.Je kan nog vragen of ze de pomp op een isolatiemat willen zetten,misschien helpt dat al voldoende voor jullie.Anders de buren uitnodigen om bij jullie te komen luisteren als de pomp weer aan staat of bepaalde tijden afspreken?

evaleana, hummeltje5 en Kraanvogel vinden dit leuk.
  4. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Jeetje wat vervelend. Het is natuurlijk ook helemaal niet nodig om de tuin zoveel water te geven. Ik heb een hele groene tuin en die krijgt in droge periodes twee tot drie keer per week even een kwartiertje water 's avonds. Via een automatisch sproeisysteem die je echt niet hoort. Nou ja, je hoort het water sproeien natuurlijk. Als je veel vaker water geeft krijg je hele zwakke planten. Ze blijven dan namelijk oppervlakkig wortelen omdat ze geen moeite hoeven te doen om water te zoeken.
    Zou toch nogmaals in overleg gaan en ze mee laten luisteren. Gok trouwens dat ze op deze manier nog wel eens zouden kunnen gaan schrikken van de water en elektra rekeningen. Heb je nog meer buren die het ook horen? Wij hebben ook een tijd een brom gehad in de tuin. We snapten niet waar het vandaan kwam. Uiteindelijk bleken meerdere buren er last van te hebben en zijn we gezamelijk gaan lokaliseren waar het vandaan kwam. Bleek een kapotte koelingsunit van iemand te zijn. Die hadden we individueel al eens aangesproken waarop ontkend werd dat zij het waren. Pas toen de halve buurt ze gezamelijk aansprak hebben ze de unit laten maken. Probleem opgelost.

5. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    975
    1.256
    93
    Vrouw
    Wij hebben ook een automatisch systeem welke om 22 uur voor 15 minuten aangaat. Is een grondwaterpomp en die hoor je idd. Maar hele dag te belachelijk. Zou ook gek worden van de hele dag de pomp aan horen slaan.

6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.673
    113
    Wij hebben ook een grondwaterpomp. Ik heb gisteren onze grote groene tuin al weer flink berregend, het gras werd al geel en de borders zijn al kurkdroog. Maar de brom van de pomp hoor je inderdaad erg goed, bij ons staat hij ook in het schuurtje. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om daar een druppelaar op aan te sluiten, dan worden wij en de buren gek van de herrie de hele tijd.

Ik hoop dat je afspraken kan maken met je buren over de tijd waarop de druppelaar en pomp aan gaan. En anders moet de druppelaar maar op de waterleiding in plaats van de grondwaterpomp.

7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.673
    113
    Met een grondwaterpomp heb je geen last van een hoge waterrekening. En met zonnepanelen ook geen hoge stroomrekening. Dat is nou net het handige eraan. Een grondwaterpomp hoor je echt goed, dat is niet te vergelijken met een sproeisysteem op de waterleiding

8. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik denk dat iedereen het wel met je eens is dat het een heel vervelend en hard geluid is.

Ik zou inderdaad de buren uitnodigen voor een drankje wanneer het systeem aan staat.
    Staat de pomp eerder bij jullie woning dan die van de buren?

Deel Deze Pagina