Muziek bij de buurman

Discussie in 'De lounge' gestart door Somita, 18 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.462
    833
    113
    En dan zitten we weer buiten en heeft de buurman de muziek weer aanstaan.
    Ik heb er geen problemen mee dat de buurman muziek draait, maar wel met het volume.

Maar aan de andere kant heeft hij weer last van onze kinderen die aan het spelen zijn en probeer ze wel rustig te houden, maar ja ze gillen en schreeuwen weleens.

Ik vind het echt heel lastig, want wil niet de zeur buurvrouw zijn, maar vind het ook vervelend dat de hele dag muziek aan staat in de tuin.
    Deze blijft ook aan staan als hij weggaat.

Wat zouden jullie doen,gewoon accepteren of toch het gesprek aan proberen te gaan en nee dat kan weleens niet makkelijk worden want het is geen makkelijke man.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou ik zou sowieso vragen of het uitkan als hij weggaat… wat is het nut daarvan om het aan te laten staan…

en verder… ja ik weet niet hoe hard hard is…

Gewooniemand, Spectre, Huismuisie en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik wil de muziek van de buren absoluut niet horen in mijn eigen tuin. Vind dat zo aso. Dus ik zou er zeker wat van zeggen.

Gewooniemand, Shay25, lindajl en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.719
    113
    Voor mij hangt het af van het tijdstip, de frequentie, de duur en het volume (en dan in die volgorde). Als het een dagelijks terugkerend probleem is, zou ik het zeker bespreekbaar maken. Een enkele keer wat hardere de muziek kan ik prima mee leven. Wij maken ook wel eens geluid waar de buren misschien niet blij van worden.

Sowieso muziek hard aan hebben en zelf niet thuis zijn slaat nergens op en dat kan zeker op tafel gelegd worden.

Gewooniemand, GossipGirlxoxo en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    Ik zou de middenweg kiezen.

Dus vragen of hij de muziek uit wil zetten als hij niet thuis is.

De muziek als hij wel thuis is accepteren maar ook niet mijn best doen om de kinderen rustig te houden en alleen corrigeren als ik vind dat ze teveel gillen en schreeuwen.

Roos12, SydneyGirl, Huismuisie en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Aaav

Aaav Bekend lid

12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    Lastig he. Hier ook iemand achter die met mooi weer bijna dagelijks harde muziek aan heeft met de deur open. Dat hoor ik zelfs nog als ik zelf binnen zit met alles dicht. Je zou lekker in de tuin willen zitten..

Ik ga er wel wat van zeggen hier. Vindt het echt irritant elke dag met mooi weer.

Ligt idd ook aan de frequentie enzo, dagelijks/vaak is vet irritant. En zou idd vragen of het uitkan als hij weg is, dat slaat idd nergens op. Kinderen zou ik ook gewoon laten, behalve dan echt hard gillen/schreeuwen.

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Mwa. Ik zou er niks van zeggen denk ik. Tenzij het 's avonds laat is. Wij hebben vier kinderen en ik weet dat zij ook herrie maken. Ik hoor er van de buren ook niks over (als de kinderen gillen moeten ze wel naar binnen)

8. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Ik zou er niks van zeggen. We leven nu eenmaal allemaal dicht op elkaar en ik vind dat je overdag in de tuin in principe de vrijheid hebt om te doen wat je wilt. Muziek luisteren vinden sommige mensen nu eenmaal een vorm van ontspanning en dat is inherent aan wonen in een stedelijke omgeving. Als ik stilte wil ga ik wel de natuur in.

Onze buurman van 90+ heeft dagelijks muziek opstaan en omdat hij wat hardhorend is, staat dat op volume hard. In de lente/zomer zet hij zijn deur open en dan kunnen we het nog beter horen. Hij zingt ook behoorlijk hard en vals mee. Maar ach, laat die man zijn pleziertje hebben denk ik dan. Ik vind het wel iets schattigs hebben eerlijk gezegd. Na n uur of 2 wordt het meestal weer rustiger, vaak omdat zijn (ook hardhorende) vrouw dan krijst dat "die herrie nu wel weer wat zachter mag" :roflmao:

Andere buren draaien op zomerse dagen schlagermuziek in de tuin. Niet mijn ding, maar ja. Een andere buur gaat met mooi weer klussen en dus hoor je dan gezaag, schuren, boren etc. Weer andere buren hebben n vuurkorf en zitten tot s avonds laat in de tuin te praten en roken.
    Klinkt misschien raar, maar ik kies ervoor me er niet aan te ergeren. En ik relativeer het.. Zij horen vast ook genoeg van ons gezin met 3 kinderen, een trampoline en soms een tv in de tuin en ze klagen ook niet.. leven en laten leven dus.

LizMe, An79, SydneyGirl en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Vreselijk. Onze oude buren hadden er ook een handje van. Wij zijn er om verhuisd. Nu gelukkig buren die je natuurlijk hoort kletsen, spelende kinderen e.d. en 2 tot 3 keer paar een feestje hebben met muziek. En daar blijft het bij, wat ik uiteraard helemaal prima vind. Snap het ook echt niet dat het nodig is om je buren daarmee lastig te vallen. Zelf wil ik nog wel eens iets op m'n laptop kijken in de tuin. Maar dat doe ik altijd met een koptelefoon op.

Nova1986, Zuul en Jessi79 vinden dit leuk.
  10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Zou er ook knettergek van worden.
    Een keer muziek in de tuin, prima. Een paar nummers hard omdat je in een muziekstemming bent en daarna weer zacht, prima. Een paar keer per jaar feest in de tuin prima.
    Maar met iedere zonnige dag mee moeten genieten met de buren en zelfs als hij weg is? Nee, dat vind ik niet kunnen. Dat valt voor mij echt onder aso gedrag. Net zoals schreeuwende/ gillende kinderen. Tuurlijk, kinderen maken geluid en het volume gaat in hun enthousiasme weleens omhoog. Maar bij schreeuwen en gillen alleen maar om te schreeuwen en gillen krijgen ze bij mij paar keer een waarschuwing en gaan ze door dan haal ik ze naar binnen en doe ik de deur dicht. De buren hoeven niet overmatig last van mijn kinderen te ondervinden. Dat moeten mijn kinderen leren vind ik. Anders worden het later misschien ook wel mensen die geen rekening met de buren houden.

Ik zou dus het gesprek aangaan. Maar dan ook je eigen kinderen in toom houden, want anders kan ik mij wel voorstellen als hij zijn kont tegen de kribbe gooit.

Inge1984, Neuzeke en LisbethSalander vinden dit leuk.
  11. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Ik zou er niet zoveel problemen mee hebben. Vroegere buren hadden een paardenfokkerij, daar ging bij de bak en stallen ook altijd de muziek aan, wij als buren konden er altijd van meegenieten ook al zat er meer dan 50 meter tussen.
    Zelf heb ik nooit muziek hard aan, omdat mijn muzieksmaak niet standaard is, wil ik geen mensen lastigvallen.

12. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik ben heel makkelijk, dus of je wat aan mij hebt weet ik niet haha.

Hier buren (niet direct naast ons, maar daarnaast) vaak feestjes, overdag muziek wel vaak aan, vaak motoren, 's avonds laat toeterende auto's..
    Maar goed ik heb ee geen last van, onze buurvrouw daarentegen wel, maar ze doet haar verhaal niet bij hem maar bij alle andere buren.

Persoonlijk vind ik zoiets niet kunnen. Als je er last van hebt, bespreek het met de persoon in kwestie en probeer een middenweg te vinden.
    Ook onze buurvrouw heeft kinderen die lawaai maken (mijn kinderen zijn daarbij vergeleken enorm stil haha) en zij zelf schreeuwt ook om ieder dingetje.

Dus echt probeer met hem te praten en vraag of de muziek in ieder geval uit kan als hij weg gaat, en bespreek wat voor opties er verder zijn om het voor beide zo fijn mogelijk te houden.

Ik heb hele fijne buren, maar ik heb eigenlijk ook nergens last van.
    Alleen achterburen die het hele jaar door maar zo vuurwerk afknallen, en zelfs overdag soms (niet vaak, maar dat vind ik wél bloedirritant).

13. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Bah, wat vervelend. Er zijn helaas hele grote verschillen in hoe vervelend mensen andermans geluiden ervaren. Mensen die er nou eenmaal weinig last van hebben, kunnen mensen die er veel last van hebben vinden zeuren.
    Ik zou er zelf ook moeite mee hebben, maar tegelijktijd ook niet staan te trappelen om er iets van te zeggen. In onze buurt geven tieners in de zomer vaak behoorlijk luidruchtige zwembadfeestjes, die de hele dag en avond doorgaan. Ik wordt dan ook gek van hun muziek en geschreeuw, maar zolang het rond 10.30 stopt of zachter wordt zeg ik er niets van. In onze buurt hebben we een kleine VVE en als sommige geluiden me al te bont worden stuur ik wel eens een heel algemeen geformuleerde mail naar het hoofd van de VVE, bijvoorbeeld over blaffende honden of tienerlawaai. Hij stuurt dan vaak een algemene mail naar iedereen en dit heeft soms enig effect. Grote voordeel is dat ik dan niet bekend hoef te staan als zeurbuur. Maar dit werkt natuurlijk alleen als je een VVE of buurtemail ofzo hebt. Sterkte ermee!

Lindah vindt dit leuk.
  14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Misschien heeft hij het wel aan staan omdat hij last van kindergeluiden heeft. ( al dan niet terecht...misschien is hij al gevoelig voor 1 enkel gilletje)

Ik zou er niks van zeggen. In een situatie waar mensen zo dicht op elkaar wonen heb je helaas last van elkaar.

Wij hebben om ons heen veel spelende schreeuwerige kinderen, vieze openhaarden en buren die blijkbaar de hele dag vanaf 8 uur in de ochtend in het weekend in de tuin van alles boren, hakken en zagen.

Ik neem het maar zoals het is. Toen onze hond nog leefde blafte hij weleens. Niet lang want ik liet dat niet toe, maar toch. Daar zal vast iemand last van hebben gehad.

Ayla7000 vindt dit leuk.
  15. Neilia

Neilia Niet meer actief

Hier in de straat is het echt altijd wel raak met muziek.
    Is het niet bij de directe buren dan zijn het wel de buren er naast.
    Tsja mij interesseert het niet zo en mijn kinderen vinden het altijd wel gezellig :p

Ayla7000 en Loulou12 vinden dit leuk.
  16. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.309
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Ik zou er alleen wat van zeggen als het volume echt disproportioneel is of na 21:00 /22:00 in de avond nog aanstaat.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Haha, hier kent zoon alle Hollandse meezingers van de buurman:roflmao::roflmao:, vindt hij heerlijke muziek en wij draaien het niet. In de zomer geeft hij wel eens verzoeknummertjes door aan de buurman.

femkes, Kolibrie2 en An79 vinden dit leuk.
  18. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Ik ben dan een zeur maar ik vind buiten hoeft je een ander niet met jou muziek op te zadelen de hele dag. Natuurlijk maakt mijn dochter ook geluid maar die is niet de hele dag in de tuin. Op bepaalde tijden even een half uurtje/ uurtje prima maar de hele dag nee dat is gewoon asso.

Nova1986, Gewooniemand, MaMa en 7 anderen vinden dit leuk.
  19. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Ik vind continu muziek in de tuin echt zooo vervelend. Dat je bv muziek aan hebt als je een feestje in de tuin hebt ofzo; tuurlijk! En gewoon af en toe zachtjes, ook prima. Hier hadden we de hele dag door harde schlagers van de gepensioneerde buurman, en hij zong dan ook regelmatig mee boven de al harde muziek uit… Wij en ook andere buren hadden prima contact met hem, een aantal keer gevraagd of het zachter kon, en dan was hij gewoon vriendelijk en ging het zachter. Om na een weekje weer op het oude volume te gaan. Inmiddels horen we het nooit meer, behalve soms dat hij zingt - zijn vrouw is nu ook gepensioneerd en heeft hem een koptelefoon gegeven :D Hij loopt er dus nu de hele dag mee door het huis.
    Niet echt een oplossing dus denk ik, maar ik zou wel kijken of je kan vragen of het uit mag als hij weg is… en verder op een normaal volume en bv ‘s avonds na 20-21 uur uit…

Kolibrie2 vindt dit leuk.
  20. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    975
    1.256
    93
    Vrouw
    Ts staat de muziek de hele dag aan en hoe lang gaat hij van huis?

Ik vind persoonlijk dat ik niet de hele dag in de herrie van de buren hoef te zitten.
    Muziek hoeft niet kei hard om ervan te geniet en anders zet je een koptelefoon op. Als ik buiten sport met leuke muziek dan doe ik oortjes in zodat ik ervan kan genieten en de buren er geen last van hebben.

Normale leef geluiden horen erbij maar overlast van iemand vind ik er niet bij horen. Dus een continu huilend/jengelend en schreeuwend kind zou ik net zo erg vinden als non stop harde dance muziek uit de speakers vd buren. Vaak hoor je vd muziek ook bepaalde tonen erger wat de muziek weer vervormd.

Madelie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina