Amper menstruatie..

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by happy2012, Feb 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happy2012

happy2012 Actief lid

Jan 2, 2012
    333
    18
    18
    Beste Vk,

Hopelijk kunnen jullie mij een antwoord geven op de volgende vraag, want zit zo in onzekerheid.
    3 maanden geleden heb ik een curretage gehad na een MA, en ben prima hersteld...dacht ik..
    tot op heden heb ik tot 2x toe amper een menstruatie gehad, alleen een beetje lichtbruin.( wel eisprong gemeten adhv temp.)

ik ben bij de gyn geweest en nu begonnen aan primolut. graag wil ik me enigszins voorbereiden op wat komen gaat, maar pas toen ik thuis kwam na mijn bezoek aan de gyn., vroeg ik mij het volgende af;

Hoe snel na een curretage kunnen verklevingen in de baarmoeder ontstaan? en hoe snel/ hoe groot is de kans dat die verklevingen zo heftig zijn dat ze niet meer weg te halen zijn en een zwangerschap onmogelijk is?
    Hopelijk hebben jullie iets van weken/ dagen ter indicatie..ook al weet ik dat geen siituatie hetzelfde is en ik nog hoop moet houden dat ik geen asherman heb..

dank voor uw antwoord!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hallo,

Ik weet geen gedetailleerde info over Asherman. Wat ik wel weet is dat het bij veel vrouwen voor komt na deen curretage. En dit treedt dan snel na de curreatge op. De klachten beginnen echt niet perse meteen.
    Misschien heb je nog iets aan deze sites:
    Atrium MC: aandoening & behandeling

Succes

groeten Evelien

Share This Page