Geschokken van de uitslag (hpv pap 3a)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door morgaantje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. morgaantje

    morgaantje Actief lid

    5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    hoi hoi,

    Moet even mijn verhaal kwijt want ben vandaag toch wel even behoorlijk geschokken vandaag.

    Vanmiddag had ik een telefonisch consult met mijn gyn (ze hebben PCO geconstateerd) omdat ik nog wat uitslagen zou krijgen. Mijn gyn had aangegeven dat ik volgende ronde mag gaan beginnen aan clomid maar ze hadden voor de zekerheid nog een uitstrijkje gemaakt om te kijken of er verder niks afwijkends zou zijn.

    Vandaag dus de uitslag en nou blijk ik dus het HPV virus te hebben (hier kan je baarmoederhalskanker van krijgen) in stadium 3a. Dit was zo raar om te horen omdat ik helemaal niet had verwacht dat ik zoiets te horen zou krijgen.

    Ik wil zwanger worden en zit uiteraard niet te wachten op een bericht dat ik behoor tot een groep die een verhoogd risico voor kanker vormt :(

    Blijkt dat ze bij mij lichte afwijkingen hebben gevonden aan mijn baarmoederhals en ik moet nu volgende week terug komen voor onderzoek. Heb gelukkig al wel wat meer info kunnen vinden maar ben toch benieuwd of hier ook meiden zijn die het zelfde hebben meegemaakt en die mij mss wat kunnen informeren?

    Liefs morgaantje
     
  2. Sonnetje

    Sonnetje Bekend lid

    5 dec 2005
    528
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wagenborgen
    Heel veel sterkte en suc6.
     
  3. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Sorry, ik heb hier geen ervaring mee. Ik duim voor je dat je geen baarmoederhalskanker ontwikkeld.

    Gelukkig zijn ze er op tijd bij en kunnen ze je de komende maanden in de gaten houden.

    Sterkte.
     
  4. Davalee

    Davalee Actief lid

    24 jul 2007
    156
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Lieve Morgaantje,

    Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik ging de mmm in en door een uitstrijkje kwamen ze er ook achter dat ik afwijkende cellen had. Ik was toen 33 en had op mijn 30e een goed uitstrijkje gehad en wat je dan voelt om zoiets te horen is inderdaad vreselijk. Ik weet precies wat je voelt. Ik kan je mijn verhaal vertellen maar misschien wil je dat niet maar heb je misschien vragen aan mij waar ik je misschien antwoord op kan geven. Wees niet heel erg bang want ze kunnen het weg halen en is er niks meer aan de hand maar toch het gevoel van falen van je lichaam is niks meer dan alleen maar verdrietig zijn.

    Ik hoor wel van je.

    Liefs Davalee
     
  5. morgaantje

    morgaantje Actief lid

    5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    meiden bedankt voor jullie reacties.

    @Davalee ik ben wel beniewd naar jouw verhaal was er bij jou ook 3a geconstateerd?
    Wat ik er tot nu toe van begrepen heb ik dat ik ze met het uitstrijkje alleen maar kunnen zien of je afwijkingen hebt maar nog niet goed kunnen zien wat dat in houdt en dat daar dat verdere onderzoek voor is.

    Maar wat ik me dan afvraag is kunnen die afwijkingen ook dus danig zijn dat ik mss niet zwanger kan worden? Ze hebben mij op dit moment aangegeven dat ik wel met clomid mag beginnen...

    liefs morgaantje
     
  6. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Morgaantje,

    Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee, maar ik heb wel een oud collega welke dezelfde diagnose kreeg. Bij haar hebben ze uiteindelijk operatief wat cellen weggebrand, en haar goed in de gaten gehouden. Volgens mij kunnen ze nog wat dingen doen, voor een betere uitslag. Weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden.

    Succes iniedergeval.

    Groetjes,
    Elvira
     
  7. Niet meer actief

    Hoi,

    ik heb vorig jaar steeds een pap2 uitslag gehad.
    Ik had last van wat 'pruttelende' afscheiding, en ben toen voor uitstrijkje naar ha gegaan. De uitslag bleef pap2.

    In maart heb ik een zogenaamde colposcopie gehad, en wordt dan met een kijker goed naar je bmm gekeken en eventueel worden er wat biopten (hapjes) weggenomen.
    Ik was bang dat dit heel zeer zou doen.
    Het viel mij reuze mee.

    Bij mij bleek er uiteindelijk niets aan de hand te zijn.
    Ik denk zelf dat ik gewoon chronisch een pap2 uitslag zal houden.
    Ben ook nogal gevoelig voor ontstekingen.

    Weefsel kan ook afwijkend zijn als het ontsteekt.
    Nou is er bij mij niet naar hpv gekeken, dus dat weet ik verder niet.

    Een nichtje van mijn man had pap 3b, en toen hebben ze geloof ik een lisbiopt gedaan, is haar reuze meegevallen en daarna was alles weer rustig.

    Ze zijn er op tijd bij en blijf vertrouwen in je lichaam.

    Sterkte meid!
     
  8. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.022
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    geen ervaring mee, maar wil je toch even een succes wensen. Ik kan me goed voorstellen dat je op zo een uitslag niet rekent.

    liefs vruchtje
     
  9. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik heb in het verleden ook pap IIIa gehad, en bij mij hebben ze destijds een stuk uit mijn bbm weggenomen, en een half jaar na de operatie weer een uitstrijkje gedaan, en die was (is) tot op heden weer normaal pap 1...

    maak je niet al te druk meid, in het ergste geval zullen ze een stuk(je) uit je baarmoedermond weghalen en dan moet je na een half jaar weer terug komen voor een uitstrijkje en als dat goed is moet je een jaar of 2-3(weet het niet meer) om het half jaar een uitstrijkje laten doen voor het weer over gaat tot eens per 5 jaar....

    succes en maak je niet druk meid komt heus wel goed...

    liefs smoekie
     
  10. morgaantje

    morgaantje Actief lid

    5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    bedankt voor al jullie lieve reacties en ervaringen.

    Ik krijg as donderdag een colposcopie dus het is even afwachten wat ze daar gaan zien. Ik hoop dat het allemaal meevalt!

    @davalee bedankt voor alle info hier boven dat is heel helder zo thanx.

    heb ergens wel gelezen dat je beter niet ongesteld kunt zijn als je dit onderzoek krijgt... hmmm kan is wel heel erg groot...

    Alhoewel toen ik te horen kreeg dat ik dus pap 3a heb kreeg ik wel het goede nieuws dat ik deze ronde wel een eisprong heb gehad dus ik heb nog wel een beetje hoop dat ik mss wel zwanger ben :)
     
  11. Bruidje77

    Bruidje77 Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    hoi meid, ik ging pas naar de dokter om te melden dat ik zwanger ben toen kreeg ik een pap3a uitslag te horen van 2 weken daarvoor.. nu ben ik dus zwanger met deze uitslag.. ik moet woensdag naar de gyn maar geloof niet dat ze al veel kunnen doen. Ik hoop dat ik een inwendige echo krijg en wat ik voor de rest heb gehoord is dat pap3a niet iets is waar je je nu ontzettend zorgen om moet maken.. In 90% van de gevallen is het uitstrijkje een half jaar later weer normaal ! Sterkte!
     
  12. morgaantje

    morgaantje Actief lid

    5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    meid gefeliciteerd met je zwangerschap. Lijkt me dat ze wel kunnen kijken maar ze zullen geen biopt nemen denk ik.

    Heel veel succes as woensdag en wil je me op de hoogte houden? Voor mij zal het donderdag ook spannend worden heb net met ziekenhuis gebelt en aangegeven dat ik vandaag op dag 38 zit dus dat kans heel groot is dat ik ongestel ben als ik daar langs moet. Ze hebben aangegeven dat afspraak dan niet door kan gaan Maar hoop zo dat ik mss wel zwanger ben heb namelijk wel een eisprong gehad (1 van de eerste sinds dat ik gestopt ben :) ) dus er is deze maand wel eindelijk een keer een kans :)

    liefs morgaantje
     
  13. Bruidje77

    Bruidje77 Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    He Morgaantje, ik zal je laten weten hoe het gegaan is.. als het goed nemen ze idd geen hapje van je baarmoeder.. (wil ik ook niet!) dus ik weet ook niet zo goed wat ik daar moet gaan doen.. behalve dan hopen dat ze die echo doen..

    Ik zal duimen voor je! Hoop dat je zwanger bent!
     
  14. morgaantje

    morgaantje Actief lid

    5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    helaas helaas helaas gisteren ongesteld geworden... deze maand is het dubbel balen omdat het onderzoek die voor as donderdag stond nu niet door kan gaan :(

    Helaas doen ze de onderzoeken ook maar 1 keer per week dus moet nu nog bijna 2 weken wachten voordat ik meer weet...

    Mag vanaf morgen wel voor het eerst beginnen met clomid. Ik weet dat er hier al veel is geschreven maar ik kan zo snel geen antwoord vinden op volgende vraag: Ik heb formulieren meegekregen om ook op de 3 CD bloed te prikken nu sprak ik gisteren met een assistent en die vond dat maar heel erg raar. Nu ga ik twijfelen of het wel klopt, moeten ze niet verder in je cyclus bloedprikken om te kijken of je een eisprong hebt gehad?

    Heb nu dus alleen maar forulieren voor het prikken op 3e CD hoe is dit bij anderen? Heb het idee dat er namelijk meer onderzoeken zouden moeten plaats vinden maar mss zit ik er naast.

    liefs morgaantje
     
  15. Bruidje77

    Bruidje77 Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Wat balen voor je meid! Hopenlijk is het deze maand wel raak... Sorry geen ervaring met clomid..
     
  16. morgaantje

    morgaantje Actief lid

    5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    @ bruidje 77 hoe is het onderzoek gegaan?

    Ik mag helaas niet met clomid gaan beginnen.... dit omdat ik vorige maand toch nog wel een eisprong heb gehad. Dan zou je denken dat is dan toch prima maarja ben nu zo bang dat ik toevallig 1 maand een eisprong heb gehad en dat dat deze ronde mss weer niet het geval is!

    NOuja komende donderdag mag ik naar de gyn hoop dat ik dan veel antwoorden kan krijgen.

    liefs morgaantje
     
  17. Bruidje77

    Bruidje77 Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Hoi meid, ik heb een onderzoek gehad in zoverre dat ze met de microscoop mijn cellen hebben bekeken. Het zag er zover te beoordelen goed uit. Ik moet nu 1x per 3 maanden op controle omdat ik zwanger ben en na de bevalling moet er een stukje weefsel weggehaald worden om het even verder te bekijken.. dus niets schokkends! Succes bij de gyn!
     
  18. Maj

    Maj Lid

    7 aug 2007
    48
    1
    0
    Hai,

    Ik heb het een aantal maanden geleden ook meegemaakt en was in de eerste instantie ook erg geschrokken. De biopjes die de gyn had genomen bevestigden ook de 3a uitslag en binnen een maand ben ik geopereerd en hebben ze alle cellen weg kunnen nemen. Mijn baarmoederhals is zoveel mogelijk in gespaard, dus wat dat betreft kan ik gelukkig nog kinderen krijgen.

    Een maand geleden heb ik wederom een uitstrijkje gehad en heb nu weer een pap 1.

    Succes!
     
  19. morgaantje

    morgaantje Actief lid

    5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    @maj fijn meid dat het bij jou goed is gekomen.

    Begin zelf nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden voor morgen. De kans dat het mee valt is heel groot maar er sproken toch wel heel de tijd van gedachten door mijn hoofd wat als.....

    NOuja nog 1 dagje en dan weet ik hopelijk meer!

    liefs morgaantje
     
  20. Bruidje77

    Bruidje77 Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    En hoe is het gegaan?
     

Deel Deze Pagina