Cerberus, wat erg dat je op deze manier weer zo geconfronteerd wordt met het overlijden van je partner. Ik vind het volstrekt wanstaltig en smakeloos dat dergelijke sites bestaan, maar nog erger vind ik dat iemand het dan voor iemand anders invult! Als iemand dat over mijn dochter zou hebben gedaan kan diegene uit mijn vriendenkring verdwijnen, dit zijn absoluut geen leuke grappen. Daarnaast is het voor deze websites een slimme manier om gegevens te verzamelen en op basis daarvan advertenties te verkopen, het is dus gewoon een marketingtruc. Hier is een goed stukje over geschreven dat je hier kunt lezen: Internetrecht » Wanneer overlijdt Arnoud Engelfriet? - Arnoud Engelfriets blog over juridische zaken op internet, auteursrecht, octrooien en meer De wijze les is weer dat je nooit zomaar op internet voor de lol ergens je gegevens moet invullen (niet dat dat voor jou nu relevant is natuurlijk, omdat iemand anders dat heeft gedaan, maar in het algemeen, er is bijvoorbeeld ook zo'n website over wanneer je gaat scheiden etc).
Ik vind het heel rot van je dat je partner veel te jong is overleden. Maar nu ben je een beetje aan het overdrijven hoor. Er staat niet voor niks FICTIEF! Ik heb ook jan en alleman ingevuld. Er bestaat ook zoiets als zou die en die vreemdgaan. Dat word ook door zoveel mensen ingevuld. Nogmaals klote voor je dat je partner veel te jong is gegaan, maar iedereen kan dit invullen en niks om je druk over te maken. Misschien heeft je partner dit zelf wel gedaan? Site bestaat al 4 jaar.
Nou deze reactie vind ik wel erg respectloos. ook al is dit je mening kun je het toch wel anders formuleren lijkt me
Wat verschrikkelijk dat je dit zo hebt moeten vinden op het internet. Ik had al wel eerder van deze site gehoord en vind de site te schandalig voor woorden. Ik vind dat er niet gespot mag worden met de dood. Ik zal zelf dan ook nooit mijn gegevens invullen en al helemaal niet die van een ander.
Vind rono een mooi antwoord geven. Daar is helemaal niks mis mee. En zeker niet RESPECTLOOS. Kom op he het moet toch niet gekker worden.
Zoals in mijn eerdere post te lezen is, is dit dus verboden, je mag absoluut niet andermans gegevens invullen op internet en dan worden ze ook nog eens gepubliceerd! Ik snap echt niet dat mensen hier niet over nadenken. De enige reden dat dit soort sites bestaat is om er via advertenties geld mee te verdienen. Door iemand anders' gegevens in te vullen help je de site dus om over de rug van die persoon geld te verdienen. Als de persoon daadwerkelijk al overleden is vind ik dat nog eens extra cru. Maar goed, los van of je het grappig vindt of niet, andermans gegevens op internet invullen is dus gewoon verboden. Cerberus, ik zag dat je de advertentie wel kunt laten verwijderen, ik geloof dat er een nummer bij de fictieve advertentie staat en via de website kun je hem dan laten weghalen.
nou ik vind : overdreven reactie en : niks om je druk over te maken toch erg respectloos en ook de vergelijking met vreemdgaan onnodig maar dat terzijde. en nu ga ik me maar weer in een ander topic gooien voor ik me nog meer ga ergeren aan sommige mensen die niet zoveel medeleven hebben
Ik zou niet bepaald blij zijn als iemand dit bij mij doet, en dan druk ik mij nog zacht uit. Vind het niet netjes om zomaar andermans namen te gebruiken. Ik zie er de lol ook niet van in.
We gaan hier toch geen discussie voeren of het wel of niet overdreven is he. Ik vind dat erg respectloos naar Cerberus toe, het gaat hier wel om haar overleden partner!
heb het berichtje gezien... en ingevuld... de vraag is of het ook daadwerkelijk verwijderd wordt.. zoals ik al schreef, heb ik nu meerder ervaringen gelezen dat het dus NIET gebeurde ondanks dat het door de ECHTE "naameigenaar"... verzocht was. wil de mensen die mensen die me begrijpen, bedanken voor hun steun of iig het "luisterend oor... of lezend oog in dit geval"... Voor de mensen die het niet begrijpen... wil ik iig even op het hart drukken om niet zomaar andermans gegevens in te vullen, want ook al ervaren jullie het anders.... het kan voor DIEGENE net even anders liggen.... of het anders ervaren.... of dit nu "terecht" is of "onterecht".... Gevoelens heb je vaak niet in de hand..... en dan bestaat er geen "terecht" of "onterecht".... Ga verzoeken om dit topic te sluiten... bedankt voor jullie reacties
Hopelijk is hij zo dan verwijderd, al kan het even duren voordat het echt weg is uit google. Sterkte ermee meid!
Ik zou je topic maar sluiten Cerberus, want ik voel al een discussie opkomen. Persoonlijk vind ik het ook een belachelijke site. Heb mezelf eens gegoogled en toen zag ik dat ook staan. Schrok me rot. Ook al is het fictief, vind dit soort dingen echt te zot voor woorden en de bedenker van die website een complete mafkees.
Het is erg confronterend ja en denk dat je pas echt goed begrepen wordt als men in hetzelfde schuitje zit. Snap die mensen ook niet watvoior nut heeft het? @Pnirmal nou weten we het wel sjees wat kun jij doorzagen zeg
ik heb net mijn zus even gegoogled en ze staat er dus wel bij ik had zelf nooit bedacht dat dit te googlen was ik heb gelijk maar op de verwijderknop gedrukt. Maar ik kan me zo voorstellen voor TS dat dit heel kwetsend kan zijn als je dit ineens ziet staan, heeft je vriend zelf toen hij nog in leven was misschien zoiets ingevuld?
ik denk dat er 2 dingen door elkaar gehaald worden. Het feit dat ts op google opeens geconfronteerd word door een overlijdingsadvertentie is heel erg. omdat haar man overleden is. Wat ook verschrikkelijk is. Het tweede is een algemene reactie over de site zelf. dus niks te maken met het overlijden van haar man. De site zelf is onzin, ik ga er niet vanuit dat ik dood ga op de dag dat ze zeggen. Dat kan gewoon niet en dat weet iedereen lijkt me. Ik denk dat het verkeerd gezien word in sommige reacties. conclusie. Ik vind zo'n site belachelijk en onzin maar dat ts er zo mee geconfronteerd word heel erg voor haar
was ik ook blij mee. had mijn naam al ingevuld voor dat ik dit gelezen had. Zo'n site kan ook nooit kloppen. Dat is veel te ingewikkeld
Juist er is geen wellus of nietus discussie voor nodig iedereen heeft er een andere kijk/gevoel over maar sommige pushen hun mening gewoon graag door
Ik heb dit vorig jaar ook meegemaakt met de naam van mijn toen pas overleden vader. Heb mail gestuurd met 'advertentienummer' en deze advertentie werd toen verwijderd. (duurde wel even voor ie uit zoekresultaten verdween). Ziek gedoe vind ik die site.