IMPROvED studie: 4 extra echo's

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door IMPROvED, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IMPROvED

IMPROvED Lid

14 aug 2014
    25
    0
    0
    Dordrecht
    Ik ben dan niet zwanger (wel twee keer geweest en heel blij met mijn kindjes) maar doe onderzoek bij vrouwen die zwanger zijn van hun eerste kindje. (maximaal drie miskramen of afbrekingen) Heel kort: we willen een test ontwikkelen die de drie meest voorkomende zwangerschapscomplicaties (zwangerschapsvergiftiging, kindjes met laag geboortegewicht en vroeggeboorte) kan detecteren. Om zo in de toekomst te kunnen voorspellen wie hierop een verhoogde kans heeft, en dit natuurlijk proberen te voorkomen.
    Het onderzoek vind plaats in het Erasmus MC in Rotterdam, en om mee te doen dien je minimaal twee en maximaal vier keer hier naar toe te komen. Ik weet het, het klinkt heel medisch, maar: We maken bij elk bezoek een echo. De eerste afspraak kan plaats vinden als je 9 weken zwanger bent. De eerste afspraak dient uiterlijk voor de 17e zwangerschapsweek plaats te vinden. Ook hebben we een aantal vragen, meten we de bloeddruk, bepalen we lengte en gewicht van jou, willen we kijken of je urine geen eiwitten bevat, testen we je glucose en nemen we bloed af om de test mee te ontwikkelen. Eigenlijk een soort extra controle voor je eigen gezondheid, en natuurlijk een aantal keer extra kijken naar jullie kleine wonder.
    Als compensatie voor de gemaakte parkeerkosten krijg je bij elk bezoek een VVV bon ter waarde van 10 euro. Als je interesse hebt om mee te doen, laat het me weten. Dat kan via mijn profiel, of via email: improved@erasmusmc.nl
    Groetjes Marleen

Ik heb toestemming van beheer om dit bericht te plaatsen.

2. Cassera

Cassera Niet meer actief

Ik stuur gelijk een mailtje :)

3. IMPROvED

IMPROvED Lid

14 aug 2014
    25
    0
    0
    Dordrecht
    Ik weet natuurlijk je echte naam niet, maar ik heb geen mail gekregen van iemand die 15 weken zwanger is... Ik wacht af, zou wel heel leuk zijn als je meedoet. Groetjes Marleen
    improved@erasmusmc.nl

4. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Jammer dat 'k al 'te ver' ben, had me zeker leuk geleken. Succes met verder zoeken.

5. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ja ik vind het ook jammer dat ik al te ver ben, vooral aangezien het erasmus mc zo dichtbij is xd

6. frisenfruitig

frisenfruitig Niet meer actief

@IMPROvED: Ik ben niet zwanger, hoop het wel snel te zijn dus hou het in gedachten. Juist omdat ik wetenschappelijk onderzoek ontzettend belangrijk vind. Maar wel een vraag: is het niet schadelijk voor het vruchtje/het kindje als er 4 extra echo's worden genomen?
    Ik ging er altijd vanuit dat het aantal echo's zo weinig mogelijk wordt gehouden omdat het het ongeboren kindje kan beschadigen?

7. IMPROvED

IMPROvED Lid

14 aug 2014
    25
    0
    0
    Dordrecht
    Beste fris en fruitig. Natuurlijk wordt het aantal echo's zo laag mogelijk gehouden, maar wij vallen binnen die marge. Mensen die onder behandeling zijn bij een gyneacoloog krijgen bij elk bezoek een echo, en dit zijn er meer van bij een verloskundige. Ook is de apparatuur in een ziekenhuis (vaak) van andere kwaliteit als die van een los echocentrum. Verder kijken we bij elk bezoek, maar ook geen uur per keer. De hoeveelheid echotijd is dus ook niet zo lang als bijvoorbeeld bij de 20 weken echo. Ik hoop dat ik je vragen zo beantwoord heb, en als jullie wonder er komt, hoop ik dat ik iets van je hoor...... Fijne dag

8. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Ik heb al mail contact gehad met jullie. Ik mag 5 september voor de eerste echo bij de vk en neem dan weer contact met jullie op.
    De echo's zijn een leuk extraatje voor het helpen met zoiets belangrijks :)

9. IMPROvED

IMPROvED Lid

14 aug 2014
    25
    0
    0
    Dordrecht
    Zo grappig, ik weet jullie namen natuurlijk niet. Maar we gaan elkaar vast zien...... Veel succes bij de verloskundige, en hou ons op de hoogte

10. pippeke

pippeke Niet meer actief

Ik heb al teveel ziekenhuis gezien maar voor veel mensen een leuke studie lijkt me!

11. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Balen dat ik net een MA heb gehad. Had me erg leuk geleken om mee te doen. Ik hoop uiteraard snel weer zwanger te zijn en dan zal ik zeker een mailtje sturen.

12. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Net eerste controle gehad, was erg mooie echo :D
    Uitgebreid ons kindje kunnen zien en krijgen plaatjes op de mail. Heb ik best beetje bloed voor over ;)
    Nuttig onderzoek voor de toekomst, dus als je kan, meedoen dames :D

13. IMPROvED

IMPROvED Lid

14 aug 2014
    25
    0
    0
    Dordrecht
    Ik wil ons onderzoek nog een keer onder de aandacht brengen. Hebben nog ongeveer 900 vrouwen nodig. En via deze site al meerdere mensen mogen ontvangen. Ik hoop natuurlijk op nog meer enthousiaste mensen die mee willen doen.....

Groetjes Marleen
    improved@erasmusmc.nl

14. IMPROvED

IMPROvED Lid

14 aug 2014
    25
    0
    0
    Dordrecht
    Dank je wel...

15. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Ik was onder behandeling in het ziekenhuis en heb ontelbaar veel echo´s gehad. Kan geen kwaad hoor! Alleen maar erg leuk!

Deel Deze Pagina