de kerstboodschappen wat geven jullie uit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 22 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

hoi hoi

het is weer zover.
    lekker met zijn alle naar de winkel!

doen jullie luxe boodschappen of wat je normaal altijd doet?

geven jullie nu extra geld uit aan de boodschappen?

kortom wat geven jullie uit aan de boodschappen voor kerst?

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Wij geven wel wat extra's uit met de kerst.
    Ik wil 'lekker' eten, en tja, dat kost nu eenmaal wat meer. Echt super de duper luxe hoeft het van mij nou ook weer niet, maar ik wil wel wat extra lekkere dingetjes in huis.
    Denk dat wij hier zo tussen de 50 en 100 euro extra uitgeven aan boodschappen voor de kerst.

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij geven rond de 100 euro extra uit. Normaal doen we voor 70 euro boodschappen, dus nu rond de 170.

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wij eten beide kerstdagen bij e ouders, dus ik hoef verder geen aparte inkopen te doen qua avondeten... maar ja, je bent extra dagen thuis, dus wat afbakbroodjes en lekker beleg, koekjes chips etc.

5. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Mannetje toevallig gisteren boodschappen gehaald voor kerstavond en 2de kerstdag plus de normale dagen en we kwamen op 130 euro bij de lidl. Daar zat dan ook wel wijn e.d. die we normaal niet kopen.

6. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

1e kerstdag: eten bij schoonouders
    2e kerstdag: met vrienden gourmetten kosten delen we ik schat ongeveer eurootje of 20

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Voor 1ste kerstdagen hebben we alleen kerstontbijt thuis rest zijn we weg en 2de kerstdag gaan we thuis gourmetten dus dat zou natuurlijk wel extra uitgaven zijn.
    Weet alleen niet hoeveel denk hooguit 60 euro extra.

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    eerste kerstdag eten we bij me schoonouders en tweede kerstdag verzorg ik het gourmetten bij mij thuis. Voor 5 man spullen en drank ben je toch al snel 100 euro kwijt.
    Maar normaal werk ik latijd met de kerst dus geven we niet extreem veel extra uit want vriendje gaat dan altijd naar andere toe.
    Alleen nu zit ik in de zw dus ben ik lekker thuis met de kerst dan maar gelijk van genieten

9. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Toevallig net boodschappen gedaan. Krijg 1 avond eters, maar bijv. toetje en voorafje wordt door andere familieleden gedaan. Was bij elkaar maar 20 euro extra kwijt aan boodschappen, vond het erg meevallen!

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik had zelf nog niet geantwoord ;)

hier hebben we voor 80 euro de normale boodschappen in huis.

de kerstboodschappen lopen nu al tegen de 150 euro en dan moet ik ik denk nog een 80 tot 100 euro aan boodschappen.

eerste kerstdag zijn we er de heledag niet.
    tweede kerstdag zijn we tot 3 uur thuis daarna eten bij schoon ouders
    de "derde kerst dag" krijgen we eters.

alleen al voor dag 3 heb ik een 100 euro aan boodschappen( ik schrok ervan)

dit terwijl we "gewoon" gaan gourmetten en er is een kaasfondue.
    nu moet ik wel zeggen het vlees halen we bij de slager kaas bij de kaasboer brood bij de bakker. dus dat is aanzienlijk duurder als de super maar dan nog ik schrok er van wat ik gister moest betalen.

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ietsje meer maar niet bijzonder.. Extra soep/ afbakbroodjes/ lekker beleg.. Biefstukje.. luxe groente en natuurlijk ijs etc..

Lijkt wel af nu alles duurder is..;)

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik hoop niet teveel. ga ook geen gekke dingen kopen. eerste kerstdag waarschijnlijk bij mn pa en ma eten

tweede kerstdag heb ik denk zin in een flinke biefstuk. dus das extra. verder gewoon lekker met friet en groente

zondags gewoon iets makkelijks macaronie ofzo. of iets halen.

veder idd wel beleg en brood en misschien een kerstbanketstaaf of taart ofzo. verder hier geen fratsen

13. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Wij eten beide dagen buiten de deur. Dus we kopen alleen wat we nodig hebben en als extra: lekkere dingen voor 2 dagen kerstbrunch. Verder niet.

14. valhalla

valhalla Niet meer actief

Wij geven bijna niets extra's uit... Maar we vieren dan ook niet echt kerst?

Kerstavond: lekker makkelijk, friet en kroket
    1e Kerstdag: zijn we bij mijn ouders
    2e Kerstdag: liflafjes -> stokbroodje, kaasje en olijfjes

Lekkere wijn zat al in het kerstpakket...

Zou echt niet weten hoe ik in 2,5 dag € 100 extra aan eten zou moeten opkrijgen :(

15. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    niet zo heel veel denk zo'n 50 euro

we eten 1e kerstdag thuis met z'n 4tjes en 2e kerstdag bij mijn schoonouders

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Uuuhm rond € 80 denk ik.
    Vlees e.d. kan ik donderdag ophalen, is € 20 . Voor 2e kerstdag en dan alleen voor ons.
    1e kerstdag eten we bij mijn ouders, en dan mogen we echt niets meenemen :D
    2e kerstdag dus voor ons zelf
    zondag na kerst eten we bij andere familie.

Nu is het zo dat ik momenteel geen alcohol drink. Dat scheelt 2 flessen wijn á € 8 p.s.
    Mijn man drink altijd bier, ook niet zo duur.
    Dan nog stokbrood, lekkers, vooraf, nagerecht etc.

17. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wij doen niet zoveel bijzonders en 2e kerstdag zijn we bij mn ouders. Denk rond de 50 euro.
    We gaan de dag na kerst op vakantie, dus geef liever daar mn geld uit!

18. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik heb gisteren bij albert Heijn de boodschappen gedaan voor één week, en daar zaten dus ook de kerstboodschappen bij (Voor één dag, de andere dag zijn we weg). Ik was eigenlijk 115 euro kwijt, maar had voor een tientje in de Bonus, dus heb 105 euro betaald. Was wel ff slikken. Best veel eigenlijk.
    En ik dacht gisteren slim te zijn om al aan het begin van de week de boodschappen te doen om niet met de drukte te hoeven. Maar kennelijk dachten veel mensen er zo over. Het was megadruk.

19. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

120 euro....................................................

tot nu toe :D de winkels zijn nog 2 dagen open na vandaag!

20. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    hmmm
    tja
    De afgelopen 2 jaren heb ik voor de ouders en schoonouders enzo gekookt (12 man)
    En tja...ik ben een echte kookfanaat en vind dat er nooit te weinig mag zijn met kerst
    Dus de kosten lopen dan ook erg op
    Voor 1 kerstdag (visite komt rond 15.00 en gaat rond 23.00 weg dus incl koffie lekkers etc) was in ongeveer 250 euro kwijt
    Dat is dan een 4 gangen diner voor 12, twee vers gebakken taarten en koffie, thee etc.
    Misschien maar goed dat ik het dit jaar niet doe ;)

Deel Deze Pagina