Sauna en zwanger, wie ervaring?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door maamaa, 2 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maamaa

    maamaa Actief lid

    22 aug 2005
    305
    0
    0
    Ik was vandaag in de sauna en zag een zwangere. Ik had me er al helemaal op ingesteld, mocht ik ooit zwanger worden, dat een saunabezoek erniet in zit. Maar nu lees ik dat je alleen de eerste drie maanden voorzichtig moet doen.
    Wie heeft er ervaring mee? heb je het tijdens je zwangerschap wel gedaan? en hoe voelde het?

    Alvast bedankt voor antwoorden!
    M.
     
  2. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Ik heb ook gelezen dat je deeerste 3 maanden niet naar de sauna mag,omdatde warmte niet goed is voor de ontwikkeling van jekindje. na drie maanden mag je gewoon weer naar de sauna
     
  3. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Ik heb inderdaad ook gelezen dat je de eerste 3 maanden de sauna moet mijden, maar ik heb besloten om tot aan de bevalling niet meer naar de sauna te gaan. Durf het risico niet te lopen!
     
  4. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Nu ik ook wat meer gelezen heb over de risico's van een bezoek aan de sauna heb ik maar besloten dat ik zodra ik zwanger ben niet meer naar de sauna ga.

    Ik zou eigenlijk ook niet weten of ik het prettig zou vinden om daar met een zwangere buik rond te lopen.

    Pim
     
  5. joyzes

    joyzes Lid

    5 okt 2005
    11
    0
    0
    midden-limburg
    wel heb ik gelezen dat als je normaal altijd gewoon naar de sauna ging, dus met regelmaat :) dat je dat nu ook zou mogen doen, inderdaad na de eerste 3 maanden En niet zo lang, 5 minuutjes per keer, dat mag je dan wel een paar keer herhalen.
    je bloeddruk moet niet te hoog zijn. als je daar rekening mee zou houden dan is het geen probleem.
    zelf ga ik zelden naar de sauna dus dan wordt het ook afgeraden.
     

Deel Deze Pagina