Jeetje, ik zou ook enorm geschrokken zijn! Fijn dat het niets ernstigs is. Hopelijk heb je snel uitsluitsel wat het wel is. Wat super prettig hoe je geholpen bent. Heel benieuwd wat hieruit komt. Pak je rust en wees extra lief voor jezelf!
Ja dat zou zeker fijn zijn. Hopelijk vinden ze die speld in de hooiberg voor het wat warmer wordt. Gelukkig is het winter en zit het (nog) niet op mijn gezicht. In de lente / zomer had ik me binnen opgesloten. Kan zo echt niet met t-shirts, rokken/jurken of korte broeken naar buiten.
het is dat ik me zo rot geschrokken ben en gelijk de huisarts belde door de schrik. Want normaal ben ik van het uitstellen tot iets hopelijk van zelf niet over gaat (motto: het zoals je er aan komt, kom je er vast ook wel weer vanaf) omdat ik mezelf al een lastige patiënt voel. Ik kom er al zo vaak door mijn nek en dan nu ook nog de 2 wekelijkse bezoeken met de praktijkondersteuner erbij en de huisarts die elke 4 weken altijd even belt hoe het gaat met mijn nek, te bespreken of het nog goed gaat met de medicatie en nu ook mijn mentale staat tot er een plek bij een trauma therapie is voor me. Als ik de assistente bel hoef ik alleen mijn voornaam te zeggen en dan weet hij mijn achternaam en geboortedatum al. Ik ben altijd bang dat als ik voor iets nieuws bel ze daar denken “heb je haar alweer”. Zo moet ik al zeker een jaar mijn oren uit laten spuiten omdat ik slecht hoor maar schaam me gewoon om ALWEER voor iets nieuws te bellen. Dus heb me voorgenomen dat te doen zodra de therapie loopt en ik bij de praktijkondersteuner klaar ben en de huisarts me voor dat mentale stukje niet meer hoeft te bellen
"t Klinkt vooral dat je een fijne huisarts hebt die wel weet dat je niet voor iedere scheet belt. Bespreek het anders een keertje als je hem ziet/ spreekt. Mijn huiarts reageerde toen ik aangaf dat ik weer eens langs kwam:. Ja, maar je hebt ook elke keer wat. Helpt mij om te bellen als er wat is. Hoop dat je fijn weekend hebt!!
Je moet je echt nooit bezwaard voelen om te bellen want je hebt ook werkelijk iets. Je doet het immers niet voor je lol want is allemaal al rot en ellendig genoeg. Je boft wel met je huisarts. Zo betrokken. Echt heel goed. Ik hoop vooral dat het straks eens wat rustiger voor je gaat worden en je weer beter in je vel komt ze zitten ( zonder blauwe plekken Sterkte met alles.
Wat fijn dat het niet ernstig is en dat de artsen er mee aan de slag gaan. Hopelijk verdwijnen de plekken snel. Fijn weekend
Goed ook trouwens dat de huisarts toch even vroeg of je niet mishandeld was. Hij kent je, hij kent je man waarschijnlijk ook, maar je weet nooit wat er achter gesloten deuren speelt. Goed dus dat hij het toch wel even vroeg top huisarts!
Wat fijn dat het niks ernstigs is, hopelijk komen ze er snel uit wat het wel is.. En je gevoel om niet te willen bellen, echt aan de kant zetten! Je bent geen lastige patiënt, de klachten die je allemaal hebt zijn al lastig genoeg voor jezelf, maak het jezelf niet nog moeilijker door er zo'n grote drempel voor te leggen omdat 'ze er misschien wat van denken'.
Ben je toevallig met Janssen vaccin gevaccineerd? (Lees net een nieuws item dat die als bijwerking blauwe plekken kan geven, moest even aan je denken...)
dank je, wel fijn van een assistente dat te horen. Dan geloof ik het wel en hopelijk zegt mijn gevoel de volgende keer hetzelfde tegen me! ik heb ontzettend veel geluk met mijn huisarts, die man is zo betrokken. Kwam na mijn ongeluk elke week langs hoe het met me ging zeker voor 8 weken lang tot ik mobiel genoeg was om te gaan revalideren. Ook kwam ik een dag na het ongeluk (vrijdag eind van de middag) bij hem dat mijn nek zo gigantisch veel pijn deed) en toen ik vertelde dat ze in het AMC vooral hadden gefocust op mijn brandwond en sleutelbeen die pijn deed en niet op mijn nek deed hij direct een kraag om en is zelf met me haar de EHBO gereden en is daar gebleven tot 23.00 uur in de avond tot hij wist wat er met mijn nek was. Bleek een haarscheur breuk in mijn nekwervel. toen beide kinderen zijn geboren is hij langsgeweest, bij dochter 3x omdat ik tijdens haar zwangerschap geen nekoperatie kon krijgen dus hoe het met me ging en met dochter omdat ik de zwangerschap toch oxycodon en oxazepam moest slikken omdat de operaties niet door konden gaan (3 x operatie gemist in de zwangerschap) toen man jaren terug door zijn rug was gegaan (in mijn zwangerschap van zoon) en niet meer op of af kon stond hij hier vrijdag avond 19.00 uur op de stoep om hem te controleren en iets tegen de pijn te geven. nee echt ik ben die man echt dankbaar over hoe betrokken hij zijn werk doet en raak ook wel licht geïrriteerd als mensen beweren dat hij zijn werk niet goed doet. Misschien heeft hij kleine steken laten vallen maar waar mensen werken worden nou eenmaal ook weleens foutjes gemaakt!
ga ik zeker volgende week bespreken, hij belt me namelijk na het weekend even om te checken hoe het gaat en wat voor afspraken ik met de internist heb gemaakt.
nee met Pfizer (booster weer ik niet zeker) de huisarts ging ook nog even achter de nieuwe chirurg van mijn nek aanbellen. Die heeft iets in mijn hoofd gespoten maar ik weet niet 100% zeker wat. Denk corticosteroïden maar dat check hij nog even. Ondanks dat dat 9 februari was of dat toch niet iets anders was wat nu een reactie kan veroorzaken. Omdat deze arts een hele andere behandeling heeft uitgevoerd dan mijn vorige arts al 8 jaar lang deed qua pijnblokkades.
Hoe is het nu? Geen verandering, erger, minder erg? Houd jezelf goed in de gaten, en trek idd op tijd aan de bel als het nodig lijkt!
Ik denk dat mensen die ook echt altijd wat hebben en vaak bij de dokter moeten, zich daar niet altijd even goed bij voelen. Ik weet niet hoe dag komt maar ik vind mijzelf ook wel eens een last richting mijn huisarts. Hier werken ze niet met assistenten dus alles word door de dokter gedaan. De laatste keer vroeg hij waarom ik zo lang gewacht had om langs te komen. Tja eerlijk ? Ik was hier vorige week ook al en eigenlijk dacht ik allé hop weer iets dat niet goed zit. Maar hij was het niet eens met wat ik zei .
Daar dacht ik ook meteen aan toen ik dit artikel las: https://www.nu.nl/coronavirus/6188918/janssen-vaccin-heeft-ook-uitslag-en-blauwe-plekken-als-zeldzame-bijwerkingen.html @GossipGirlxoxo veel sterkte toegewenst, ik hoop dat je snel weer wat het is en dat het makkelijk te behandelen is.
meer vooral op de armen, maar niet zo vurig als in het begin. De oude plekken op de benen worden nu zwarter en donkerpaars en het rode is eraf. Op mijn benen wel wat nieuwe rode plekken. Op mijn armen zijn de nieuwe plekken vooral groen/ blauw, niet heel donker maar alle nieuwe plekken zijn niet meer zo extreem groot zoals het begon. Alleen 2 hele grote nieuwe plekken aan de binnenkant van mijn bovenbenen. Met de huisarts was de afspraak de HAP te bellen als ik extra pijn kreeg, me ziek ging voelen of als ik echt meerdere schrikbarende plekken kreeg en dat is nu (nog) niet het geval dus voor nu kijk ik het nog even aan. Edit. Op mijn rug zitten wel veel kleine puntbloedingen maar ik weet niet zeker of die nieuw zijn dus daar foto van gemaakt om later vandaag of morgen ochtend even mee te vergelijken.
dit soort verhalen,net als die van Anouk verlagen mijn drempel voor in het vervolg wel in mijn hoofd, dus dank je wel daarvoor. Hopelijk zegt mijn gevoel in het vervolg hetzelfde als mijn verstand. Maar ga die denkbeeldige drempel zeker met hem bespreken na het weekend.
En toch zou ik even bellen. Gewoon omdat je niet voorzichtig genoeg met je gezondheid om in gaan. Je hebt nieuwe plekken gekregen, ook al zijn ze ‘relatief’ minder erg dan voorheen. Er treedt verandering op. Waarschijnlijk is er een verklaring voor (immers, de erge dingen zijn gelukkig uitgesloten) maar ook die zou ik dan wel willen weten.