Ik hoop, hoe cru het ook klinkt, dat je nog niet gereageerd hebt omdat je nog niks weet of juist positieve uitslagen hebt en hopelijk wat rust hebt kunnen pakken, voor de uitslagen die mogelijk nog volgen. Weet dat er aan je gedacht wordt, want dit gaat niemand in de koude kleren zitten. Ik hoop dat je in ieder geval een redelijke nacht hebt. En anders er genoeg te lezen valt op het forum en daarbuiten om je af te leiden.
Ik had om 11 uur de afspraak bij de huisarts en om 11.45 was het bloed geprikt. Ik heb 17.30 de praktijk nog gebeld maar er was helaas niets binnen gekomen. Morgen ochtend belt de huisarts me, mijn eigen huisarts had vandaag een vervanger, voor de uitslagen maar ik denk dat ik morgen vroeg toch weer bel voor een afspraak want de plekken worden erger en meer. Ze worden nu ook vuriger. Dit is de plek van de 1e foto uit mijn op nu.
ik heb net met man alles met een pen omcirkelt en nog 1x foto’s van alles gemaakt. Ben nu net een dalmatiër maar dan zien we wel morgen duidelijk of het meer, minder of groter/kleiner is geworden.
Ik dochter had 2 jaar terug ook ineens rode vlekken. Bleek galbulten te zijn. Een allergische reactie op waarschijnlijk een virus. Hopelijk bij jou ook zoiets ! (En niks ergers )
Waarom bel je de huisartsenpost niet? Zij kunnen de uitslagen ook inzien. Met dit verhaal kijken ze echt niet raar op dat je in spanning zit. Daarbij vind ik de ontwikkeling van deze blauwe plekken eerlijk gezegd wel wat zorgelijk. Even een positief verhaal, bij een familielid werd bij toeval leukemie ontdekt (moest bloedprikken als routine voor medicijnen) en dat was binnen 3 uur bekend. Dat ging toen echt mega snel.
@GossipGirlxoxo ben het wel met @Cin85 eens, ik zou gezien de ontwikkeling bij deze foto de hap hebben gebeld. Als de dossiers gelinkt zijn (moet je dacht ik wel ooit toestemming voor gegeven hebben) dan zouden zij evt uitslagen die na 17.30u zijn afgerond/verstuurd in moeten kunnen zien. Of met een arts in overleg gaan hoe te handelen in afwachting van de uitslagen, koelen/warmen maar ook om te zorgen dat je voldoende rust kunt pakken. Zij kunnen namelijk wel overleggen met een seh arts betreffende de ontwikkeling van die plek.
Auww dat ziet er echt pijnlijk uit! Sterkte vannacht! Hopelijk belt de arts je morgen wakker bij wijze van en hoef je niet langer te wachten.
HAP bellen heeft alleen zin als de uitslagen zijn ingevoerd door de huisarts. Hier werkt dat zo in elk geval. Uitslagen komen binnen en moeten dan verwerkt worden in het dossier van de patient. Als dat niet is gebeurd, dan ziet de HAP ook geen uitslagen.
Jeetje ik schrik wel van je laatste foto (ook van de eerste hoor). Ziet er echt heel naar uit. Hier heb ik snel blauwr plekken maar dat heeft met mijn stollingsfactor te maken. Dat is overigens niet zo heftig als bij jou. Hopelijk heb je snel de uitslag!
@GossipGirlxoxo ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen vannacht. Ik ben benieuwd of het nu vanmorgen toch nog weer meer is geworden. Succes en sterkte met de uitslag vandaag. Mijn duimen draaien voor je
Hopelijk heb je een beetje kunnen slapen vannacht, en hopelijk zijn de uitslagen ondertussen binnen en wordt je al vroeg gebeld door de huisarts. Sterkte ♥️
Zo'n verhaal ken ik ook uit mijn omgeving. Iemand ging bloedprikken nav blauwe plekken en werd nog diezelfde avond opgenomen in het ziekenhuis met leukemie. Dus ergens vind ik het wel een goed teken dat je nog wacht op de uitslag.
Niet de huisarts afwachten hoor! Gelijk om 8:00 bellen en anders de hap. Als je zomaar bloedingen krijgt, ongeacht of de oorzaak nu heel ernstig is of mee valt, is niet normaal er erg zorgelijk op zichzelf. Doen hoor!!!
Wat heftig!! Hoop op een goede uitslag, wat moeten jij en je dierbaren in spanning hebben gezeten vannacht
ik ben gisteren gewoon in slaap gevallen met mijn telefoon in mijn hand tijdens het typen van deze reactie. Dus maak hem bij deze even af en verzend hem nu wel dank je voor je uitgebreide reactie. De oxycodon slik ik al 8 jaar zonder problemen en nu eigenlijk niet eens zoveel als eerdere periodes en niet meer de snelwerkende variant. Eigenlijk een lage dosis langwerkend om een spiegeltje te houden. De oxazepam is niet voor het slapen maar om te ontspannen overdag. Voor het slapen heb ik temazepam maar daar ben ik tijdens mijn Corona besmetting zo een week of 6 geleden mee kunnen stoppen. Ik was zo moe daarvan dat ik weer zelf kon slapen en voelde me toch al beroerd dus die ontwenning na 10 jaar merkte ik niet veel extra van. Ik ben zo blij dat ik er nu een ruime maand vanaf ben. Vaker geprobeerd maar nooit gelukt en nu zonder al te veel moeite. Volgende stap als de therapie start de oxazepam eraf! De oxycodon zal tot er een oplossing voor mijn nekklachten is er niet af gaan helaas maar ook daarin ben ik gigantisch geminderd. Van 160mg per dag (80 langwerkend en 80 snelwerkend) naar nog maar 2x per dag 10mg langwerkend. Wel meer pijn maar ik ben weer veel helderder en dat gevoel is ook fijn. Ik gebruik geen bloedverdunners of andere medicatie. Ik heb inderdaad een B12 en B11 (foliumzuur) opname problemen. Uit voeding krijg ik amper binnen. b12 heb ik jaren lang geïnjecteerd, iom de internist zelf 3x per week. en voor B11 slik ik folaat. De B12 klachten waren op een gegeven moment echt weg en toen ben ik iom de huisarts over gestapt naar tabletten ipv injecties. Op mijn verzoek zijn de vitamines mee geprikt maar volgens de arts kon dat absoluut niet zorgen voor plekken van deze omvang. Maar kon het geen kwaad dat na 2 jaar weer eens allemaal even te checken. Op vitamine K is ook geprikt trouwens. Ik bel zo de huisarts want ik wil toch even langs en het nogmaals laten bekijken omdat de plekken erger zijn geworden. Op zich niet meer maar wel groter.