Vannacht ben ik me rot geschrokken! Zoonlief lag ineens op zijn buik te slapen, met zn gezicht naar beneden! dit heeft hij nog nooit gedaan. Hij sliep altijd op zijn rug, en sinds 2 dagen soms wat op zijn zij. Hij is 7 maanden. ik heb hem uit bed gehaald, bij me gelegd en laater weer.terug gelegd, maar terwijl ik hem bekeek draaide hij weer op zijn buik. Nu ligt hij weer bij me, maar ik durf niet meer te slapen zo. Over een paar uur maar een aerosleep kopen. Wat kan ik nog meer doen? Iemand tips? Staan vast al dingen op dit forum, maar ik ben zo geschrokken...moest t ook even kwijt Alvast bedankt
Ik kan me voorstellen dat je schrikt! Zeker omdat hij met zijn snoetje in het matras lag. Je mag er inmiddels, zeker omdat hij zelf draait en ook al wat ouder is, vanuit gaan dat als hij oncomfortabel ligt of niet vrij kan ademen hij dan wel zijn hoofd opzij legt. Had je het idee dat het niet goed kon ademen? Want wie weet lag hij wel al een poosje zo en had hij een prima kiertje om te ademen. Kijk overdag anders even hoe hij op zijn buik slaapt... dan kun je goed zien in hoeverre hij in staat is zijn hoofd goed te draaien. Als je het echt vervelend vind zou je hem misschien strak in kunnen stoppen? Of in een zijligkussentje waarin hij zich niet kan draaien? Hier is dochter,... wel een paar maanden jonger ... een paar keer op haar buik gedraaid vanuit zijligging toen ik nog geen kussentje gebruikte. Ze legde toen keurig haar hoofd naar een kant... Schrok me in eerste instantie ook een hoedje. Maar vertrouw haar er op zich wel mee. Gelukkig hier een fervente zijslaper. Succes! Een Aerosleep is in ieder geval verstandig.
Mijn dochter slaapt ook zo, schrok me eerst rot, maar ze krijgt gewoon voldoende lucht. Als ik haar hoofd een beetje draai, gaat ze juist weer meteen met d'r snoet het matras in...
Ik herken het wel, dat schrikken. Heel begrijpelijk! Ik schrok zelf destijds ook wel een beetje. Vroeger corrigeerde ik haar door haar steeds zachtjes terug te draaien naar haar rug. Maar dochterlief was een volhoudertje. Slaapt tot op de dag van vandaag nog op haar buik, soms op haar zij. Ook al is het 1 en ander niet 100% bewezen, ook wij gebruiken een Aerosleep. Voor zover ik weet kan het namelijk geen kwaad, en als het ook maar enigzins iets bijdraagt aan haar zuurstoftoevoer en veiligheid is het het geld wat mij betreft waard hoor! Daar heb ik die 45 euro wel voor over. Ik zou overigens ook gewoon wat vaker bij haar gaan kijken, gewoon om te zien of ze er nog is. Dat doe ik nu nog steeds, mocht ze echt in een vreemde positie terecht komen dan corrigeer ik haar gewoon.
Zodra mijn kinderen zich zelf konden omdraaien, zijn ze vaak op hun buik gaan slapen. Dat was met een maand of 4-5 denk ik? Weet ik niet meer, maar ze waren vrij vroeg met omdraaien. Nou moet ik erbij zeggen dat ik ze nooit zo met hun gezicht in het matras heb zien liggen, ze hadden toch altijd hun koppie een beetje opzij gedraaid zodat hun neus en mond nog net vrij waren. Wij hebben nooit een Aerosleep gehad. Ik zou er persoonlijk niet van in paniek raken. Maar dat hangt vast ook van het kind af en zijn voorgeschiedenis.
Aerosliep gehaald, zelf ook met mn snoet erop.gelegen en ik kreeg nog lucht. Zo maar gaan proberen.... Welterusten
Hier ook een echte buikslaper, liefst met zijn handjes onder zijn buik en snuit in matras. Heb de eerste weken nauwelijks een oog dicht gedaan en uiteindelijk een nannycare gekocht. Inmiddels slapen we allemaal al maanden heerlijk! (nouja, op die nachtvoedingen na dan..)
Hier ging mijn zoontje dat ook doen met 7 maanden. Wij schrokken er van en draaiden hem steeds terug op zijn rug. Maar daar werd hij steeds wakker van, met het gevolg dat hij 's ochtends al moe was door te weinig slaap. Het middel was dus erger dan de kwaal en toen hebben we maar besloten hem op zijn buik te laten liggen. Ik was behoorlijk angstig in het begin: zou het wel goed gaan? Elke keer ging ik controleren of zijn neusje nog wel vrij lag. Maar het ging prima en hij draaide zelf af en toe op zijn rug, dan weer op zijn zij en dan weer op zijn buik. Nu is hij 13 maanden en slaapt nog steeds heerlijk op zijn buik!
Het geeft een hoop rust! Vannacht heb ik hem niet op zijn buik gezien, de macht ervoor 1x. Nu al zn geld waard!
Hier ook een buikslaper. Vanaf het begin eigenlijk. Heb ook een aerosleep gekocht, maar wat een on ding! Beetje kwijl en hij stonk een uur in de wind. En je kan hem wassen, maar dat vond ik iedere dag beetje overdreven. Eruit gegooid en het gaat prima. Sterk in het nekje en ze sliep heerlijk. En ook niet meer die nare honingraad afdruk in haar wang.
Hier ook wat slapeloze nachten gehad toen hij dat ging doen. Ik draaide zijn hoofd altijd opzij. Op de rug leggen had geen zin hij draaide toch steeds terug. In de adviezen staat ook dat als kindjes zelf goed heen en weer kunnen draaien omdraaien geen zin heeft. Nu heb ik gezien dat hij soms wel met z'n hoofd naar beneden ligt en met opgetrokken beentjes maar dat hij altijd zijn hoofd opzij draait voordat hij echt in zijn diepe slaap is.
Hier 2 buikslapertjes die allebei niet konden slapen op een andere manier. De eerste paar maanden ingebakerd omdat de rondvliegende handjes ze wakker hielden en daarna (toen ze zelf gingen draaien) toch maar op de buik, wel op een aerosleep. Inmiddels slaapt de oudste van bijna 4 op zijn zij, of op de rug (gek hè, nu dus wel) en de jongste van bijna 2 half op zijn zij en half op zijn buik. De jongste ligt nog steeds op zijn aerosleep, dus voor mij was het een ideaal ding, die aerosleep!
Hier is mijn dochter dat rond de 7 maanden ook gaan doen. Me natuurlijk ook kapot geschrokken Maar zoals de andere dames al zeggen. Niks aan de hand. Ze zijn op die leeftijd sterk genoeg om hun hoofd zo neer te leggen en dus ook weer terug te draaien. Mijn dochter is ondertussen 15 maanden en slaapt zo nog steeds regelmatig.