Hey dames, Ik hoop dat jullie misschien tips voor me helpen, want ik ben helemaal depressief aan het worden en stress me elke dag. Ik weet dat het niet goed is, maar ik kan er niks aan doen. Momenteel ben ik 26 weken zwanger en word ik een alleenstaande moeder. Ik heb een heel gedoe met mijn ex achter de rug, maar dat is het verleden en ik denk nu aan de toekomst. Ik slaap al maanden niet goed, omdat ik een woning probleem heb. Ik deel nu een appartement met een huisgenoot en het is officieel een jongerenwoning (reka). Omdat ik nu 1 kamer heb wordt het een beetje lastig. Daarnaast woon ik ook nog eens met iemand anders en die zit ook niet te wachten op een baby. Heb als eerste een urgentieaanvraag gedaan bij de woningstichting. (Ik ben zo dom geweest om mij niet eerder in te schrijven en heb dat pas in juni gedaan) Nu heb ik geen urgentie gekregen, ook maakt het ze niks uit dat ik een economische binding heb met de stad. Ben namelijk zelfstandig ondernemer en heb een kledingwinkel. Dus ben toen gaan kijken in de vrije sector en heb een hypotheekaanvraag gedaan. Heb vandaag te horen gekregen dat ik nu nog geen hypotheek kan krijgen dus die optie valt ook al af. Ik zoek elke dag op funda, marktplaats, woningnet etc. maar kan gewoon niks vinden. Wel heb ik een appartement gevonden in de vrije sector, maar voor de goedkoopste betaal je 740 + 70 servicekosten = 810 excl gas/water/licht. Ik vraag me af of dit niet overdreven is voor 1 persoon en of het te doen is. Ik zou het in principe kunnen betalen, maar dan hou ik niet veel meer over.. Ik heb ook al in de omgeving van mijn gemeente gekeken, maar ook daar is het erg lastig en kom je in bekende steden terecht. Ik weet gewoon niet meer wat ik kan doen. Ik wil de moed niet opgeven.. Het appartement waar ik nu woon is op 6 hoog. De lift doet het heel vaak niet, het is een soort van achterstandbuurt en het appartement is erg vies. Hiervoor hebben er studenten gewoond en je kan vast wel raden hoe die zijn.. En met vies bedoel ik erg onhygiënisch.. Voor mij is het geen ramp, maar vindt het echt geen veilige omgeving voor de baby. Mocht iemand tips hebben dan hoor ik ze graag. Liefs
Dit lijkt me inderdaad wel een lastige kwestie. Uit welke omgeving kom je? Zelf weet ik nog wel 1 appartementje te huur, kleine kans dat dit bij je in de buurt is, maar evengoed. Post je woonplaats hier, dan kunnen wij altijd in de gaten houden of we iets horen of weten. Zet zelf ook een advertentie op MP voor gezocht en in de supermarkten ed. van je omgeving en krantje uit je omgeving zou ik gewoon wat adv. plaatsen, wie weet reageert er iemand. Mocht je echt geen andere oplossing hebben, is misshien toch een optie om voor het duurdere apartementje te gaan, over het algemeen die prijs, tegenover ons hebben ze een bungalowpark met allerlei soorten huizen waar de prijsen ook zijn vanaf dat bedrag excl gas/water/electra voor 1 pers. Heb je dan ook iets meer tijd om verder te zoeken en kom je misschen iets tegen wat past.
Informeer vooral ook bij makelaars, vaak zijn er huizen die lang te koop staan ook te huur voor bv een paar jaar!
Wat vervelend!!! Kan me voorstellen dat je onwijze stress hebt! Helaas doet een gemeente/woningcorporatie tegenwoordig zelden iets voor je. Gelukkig sta je al ingeschreven. Verder heb ik geen andere tips, je doet alles al om aan een woning te komen. Heb je al briefjes met oproep opgehangen in supermarkten? Bij de advertentie afdeling?
Ik heb dit provleem ook en woon ongeving amsterdam dus als iemand iets weet het is verschrikkelijk veel geld in de vrije sector weet er alles van echt belachelijk sterkte meid
Helaas is amesfoort niet in de buurt (mijn oma heeft klein appartementje achter haar huis, los van haar huis staan met eigen ingang ect. wat ze verhuurt voor 350,- per mnd incl.) Misschien kun je iets afspreken voor het duurdere appartement dat als je bv voor de zoveel weken zwangerschap nog niets gevonden hebt je dit appartement gaat huren voor min 1 jaar. Kun je in die tijd nog zoeken, adverteer veel, er zijn toch wel mensen die iets hebben voor de verhuur. Dan heb je in ieder geval wel je plekje en rust en kun je genieten van je kleintje. En als je het een jaartje minder hebt, daar is het echt wel mee te redden, misschien heb je ook recht op een kindgebonden budget en er is ook nog kinderbijslag, alle beetjes schelen dan toch iets.
hier een link misschien heb je er wat aan 15 direct te huren (staat er dan, maar of het ook zo is??) in amesfoort Huurwoningen in Amersfoort | Direct Wonen
hier kijk ik elke dag op. Prijzen zijn meestal boven de 800 euro en aan 1 kamer heb ik niks want dan kan ik net zo goed blijven waar ik nu zit. Wel bedankt hoor
je zei toch ook dat je een eigen kledingzaak had, dus ben je zelfstandig ondernemer, dan heb je recht op een uitkering voor zwangere zelfstandigen. Deze kun je aanvragen bij het UVW (of UWV) veel mensen weten dit niet (aanvraag formulier is te downloaden op internet, wel snel doen als je dit kunt), heb hem zelf vorig jaar ook gehad en krijg hem nu weer, krijg je voor volgens mij was het 16 weken. In ieder geval kreeg ik ongeveer 4000-5000 dit is eigenlijk bedoeld zodat je jezelf kunt vervangen voor iemand anders in je bedrijf, maar dit mag je dus helemaal zelf weten. In ieder geval mooi meegenomen, en je hoeft er niets voor te doen.
Ja dat klopt! dat weet jij goed want niet iedereen weet dit natuurlijk. Ik had me namelijk niet verzekerd voor arbeidsongeschiktheid en ben toen verder gaan zoeken en vond dit dus. Ik heb het al aangevraagd en ik heb de brief net binnen. Heb er recht op. Ik krijg 65 euro per dag, maar weet niet voor hoeveel weken. Is zeker mooi meegenomen, daarom dacht ik er dus aan om dit geld te gebruiken voor de huurprijs van het duurdere appartement, zodat ik er in ieder geval niet op achteruit ga. Toch?
nou, dat is dan echt super! kreeg dit ook per dag, denk dat je gewoon het max aantal weken krijgt, volgens mij is dit normaal alleen is het bedrag verschillend per persoon. Kindgebonden budget is 85,- voor ons en de kinderbijslag, volgens mij is die voor iedereen hetzelfde iets van 180-200 of zo per kwartaal. De uitkering is hier echt mooi voor om aan uit te besteden, als je dit kunt zeker doen. Moet mn aanvraag van nu nog op de psot doen, heb hem vandaag van de accountant terug gekregen, onze situatie is hetzelfde dus ga er van uit dat ik gewoon recht op heb. Hoop dat je er snel uit komt, wel fijn dat je dit in ieder geval weet dat je dit krijgt, weet je misschien een beetje waar je aan toe bent. En dan echt lekker genieten en goed uitrusten, het is zal evengoed zwaar zijn alleen en zelfstandig, dus geniet echt van je rust!!
Echt bedankt voor je reactie! Voel me weer een beetje gerustgesteld. Het is zo erg om met die stress te slapen. Wat fijn dat ik met iemand kan praten die dit ook heeft gekregen. Weet jij toevallig of ik dit bedrag echt krijg? want ik heb gehoord dat de UWV het vaak fout heeft.. Ik heb zeg maar een soort van inkomen, dat is gewoon een vast bedrag per maand wat ik van de zakelijke rekening naar mijn eigen rekening overmaak om de vaste lasten te kunnen betalen. maar botst dit straks niet met de berekende uitkering die ik zometeen krijg? of kan ik er echt gewoon vanuit gaan dat ik dit zeker krijg? Kinderbijslag wist ik, maar dit wil ik eigenlijk op de spaarrekening zetten voor m'n kleine meid maar wat houdt de kindgebonden budget in? Daarnaast krijg ik alleenstaande ouderkorting, maar ik heb me laten vertellen dat dit niet zo heel veel is. Maar goed alle beetjes zijn welkom. Oh my god, ik denk dat ik er gewoon uit ben gekomen na al die stressvolle maanden Echt bedankt voor je reacties meid!
Klopt, maar ik had er gewoon niet aan gedacht.. Denk dat ik dit sowieso wel ga doen voor in de toekomst. Jij hebt tenminste je man nog.. dat is wel fijn
Sommige mensen, die een ruim appartement hebben, verhuren ook wel eens wat kamers. Misschien zou je daar eens naar kunnen kijken. Staat denk wel op marktplaats, bij de supermarkt,woningbouw. Succes!