Gelukkig viel het mee, maar pff ik kan me de schrik goed voorstellen! Ik was daarom ook heel blij toen Joris 1,5 jaar was en ik een stoeltje voor achterop had gekocht. Ik had dat zelfde probleem! Nu heb ik wel een mamafiets, maar ja Joris is nu te groot voor voorop...
Hahahahaha! Sorry, maar die reactie vind ik echt bij hem passen! En toen trok die zeker ook nog zo'n raar hoofd.....
Nou zn gezichtsuitdrukking heb ik er niet bij gezien.... ik belde m op, omdat ie onderweg was. Wel zei hij zaterdagavond nog: "ik had al zo'n gevoel dat je zaterdag wilde gaan fietsen, maar ja... door drukte er vrijdag niet meer aangedacht om een zitje op jouw fiets te zetten".
Had er compleet overheen gelezen dat je op zijn fiets was. Ja das ook lastig met zo'n stang, dan kun je niet zomaar even afstappen. Ik fiets ook regelmatig op de fiets van mn vriend maar zou het niet durven met de kleine man erbij.
Oh oke! Ik zie zijn gezicht dus helemaal voor me! Ik zat heel indrukwekkend jou verhaal te lezen, omdat je het op mijn hyves iets anders neer gezet had en ineens las ik die reactie en schoot echt even kei hard in de lach! Gelukkig hebben jullie beide niets! En dat is het belangrijkste
Ik had niet direct last van de stang, maar omdat ik dus klem kwam te zitten en half met mn voet in de berm raakte, verloor ik helaas mn evenwicht. Ik weet nu helaas ook dat t niet zo'n goed idee was om zijn fiets te gebruiken. Inderdaad eerst binnenkort maar eens op mijn eigen fiets (zonder dochter) gaan proberen en als dat goed gaat samen met vriend en dochter een stukkie fietsen.
pfff schrikken zeg! gelukkig is het aardig goed gekomen. Durf je nu wel weer op de fiets? Voor dit scenario ben ik dus ook bang. Mijn man heeft al een aantal keer gefiets met Emma vind ze heel leuk. Ik heb nog geen goede fiest dus ik kan nog niet met haar weg. Ik heb er heel veel zin in straks te gaan fiesten met haar, maar ook bang dat ik kom te vallen met kind en al. Eerst maar even in de straat oefenen haha!
Ik heb een moederfiets en genoeg ruimte tussen zadel en stoel, echter moet ik wel eerst stoppen met voeten op de grond en dan pas afstappen. Dit is me in de winkel ook meteen verteld.
Daarvoor heb je mamafietsen! gaat makkelijker de afstand tussen de zadel en de stuur is goed dat je nooit vast zit. Ben met mijn mamafiets nooit gevallen met mijn dochtertje.
bij mamafietsen heb je echt meer ruimte, ik heb tot het eind van mn zwangerschap gefietst met Rick voorop, ging prima. Op het eind zat mn buik tegen het voorzitje, maar kon nog wel op en af stappen. Fiets nu met een voor en achterstoeltje gaat ook goed, vind eerlijk gezegd het stabieler fietsen dan alleen een achterstoeltje.
poeh dan schrik je! zelf gelukkig nooit gevallen met me dochtertje op de fiets (klopt ff af) maar laatst kwam ik de parkeerplaats van n supermarkt oprijden zag ik ook een vrouw met haar dochtertje keihard op de grond klapte! ik schrok me half dood... dus ik snel de auto uit mevrouw en dochter geholpen met opstaan want andere mensen bleven gewoon staan kijken! aso's! gekeken of alles goed was maar deze mevrouw was zo hard geschrokken dat ze begon te huilen, super zielig! dus kindje in de auto geladen (heb gelukkig kinderzitje van jayla in de auto) die vrouw in de auto gezet en toen heb ik ze thuis afgezet... de fiets is haar man later op gaan halen bij de supermarkt!
Female24: wat lief van je. Zijn niet veel mensen die dat zouden doen. Ik ben af en toe echt verbaasd over hoe weinig mensen uitvoeren als ze zoiets zien gebeuren.
ja dat klopt! dat valt mij ook op... ik kende die hele vrouw niet en zij mij niet maar ik heb geen seconde getwijfeld! vandaag nog iets meegemaakt stond een oude vrouw voor me te pinnen maar ze snapte er niets van stond maar wat op knopjes te duwen haha, kwam het pasje eruit dus ze liep weg want ze snapte het echt niet! dus ik loop naar de pinautomaat komt er ineens 250 euro uitflappen haha dus ik riep dat vrouwtje terug of ze niet iets vergeten was ze schrok zich dood hahaha naja veel andere hadden het geld gepakt en niets gedaan,, maar dat zou ik dus echt niet over me hart kunnen verkrijgen!
Wat een schrik zeg! Ik zie een aantal mensen iets zeggen over een moederstuur. Werkt dit echt zo goed als een mamafiets? Ik ben namelijk zwanger van de tweede en ik merk dat ik nú al met mijn buik tegen het voorstoeltje zit (en dan héb ik nog niet eens een buik) dus ik wilde gaan kijken voor een mamafiets. Maar die krengen zijn zó duur Dus wilde ik een mamastuur aanschaffen, maar ik vroeg me dus af of dit echt net zo goed werkt.
oh dat is schrikken zeg..... Hier hetzelfde meegemaakt ook gevallen met de fiets (kleine meis 9 maanden oud) Verloor mijn evenwicht doordat het ineens glad was aan het iend van de straat (winter) en kon mijn voeten niet snel genoeg op de grond krijgen...heb toen in een flits mijn dochter vastgegrepen...en ben bijna onder haar op de grond terecht gekomen Fiets op me benen...had zelf niets (wat blauwe rug...maja) Maar dochter huilde heel hard....was onderweg naar KDV...en daar aangekomen ze huilde toch wel heel veel...Dus naar HA geweest. Die zei voel niets...gekneusd misschien (armpje) Terug naar KDV...en ging ze wel spelen...maar met aan/uit kleden huilen...met optillen...huilen...dus ik na 2 dagen toch terug naar HA gebeld...kon direct naar ziekenhuis gaan voor foto zei ze, ze zou meteen bellen.... Gedaan foto gemaakt en gebroken!!! Ze heeft 2 weken in het gips gezeten van hand tot oksel............. Het zag ern voelde niet gebroken...en ze deed er alles mee. Enkel bleef ze huilen als je haar optilde en dus aan/uit kleedde...dat deed pijn. (elleboog was gebroken net erboven) Ik ben er zo van geschrokken dat we meteen een stoeltje voor achter hebben aagneschaft hahaha.... Voordat we dat konden opzetten fiets gejat....meteen nieuwe moederfiets gekocht met achterzitje...en werkt fantastisch...voor moet ik nog proberen maar dan moet er een tweede eerst komen hahaha. Sterkte met genezen...en succes voor een volgende keer met fietsen!!
Ik dacht op het begin ook van oh dit wordt een ramp.. Maar ik ben gewoon een aantal keer gaan oefenen zonder kind en nu gaat het eigenlijk hartstikke goed. Ben nog nooit gevallen met kind voorop. Terwijl ik toch eigenlijk heel onhandig en motorisch niet echt goed ben. Zonder kind daarentegen val ik regelmatig.. maar dat komt omdat ik dan meerdere dingen tegelijkertijd ga doen. Dus smsen onder het fietsen enzo.. En andere niet zo'n handige dingen. Ik heb het zadel ook wel lager staan dan dat ik anders heb. Maar het stomme is dat ik daar zo aan gewend ben dat ik ook als mijn zoontje er niet bij is de fiets pak met het voorzitje. Ik vind het niet lastig meer ofzo.
Oh meid, wat schrikken! Ik moet zeggen, ik ben ook geen held met fietsen met een kind voorop of achterop, doe het zelden en dan alleen nog in een natuurgebied of zoiets waar geen verkeer komt. Ik loop liever of pak de auto. Maar ik pleit sowieso altijd voor fietshelmpjes voor kindjes op de fiets, voor hetzelfde geld was ze met haar koppie op de stoeprand o.i.d. terecht gekomen. Sterkte en ik hoop dat je niet teveel pijn hebt!
Nou dat van dat helmpje is op zich wel een goeie hoor. Hier in Duitsland is het sowieso verplicht dat kindjes die zelf fietsen een helm op moeten. Ik weet niet hoe het zit met kindjes in fietszitjes.