Hoe oud was jouw kindje toen je stopte met inbakeren. (ouder dan 5 maand)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loesie1982, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesie1982

    Loesie1982 VIP lid

    25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hallo allemaal,

    Zag al zo'n beetje een zelfde soort vraag, maar ik wil graag weten wie er z'n kindje ook nog ingebakerd heeft toen hij/zij 5 maand of ouder was!

    Siem heeft een lastige start gehad, urineweginfectie, koemelkallergie, waardoor veel spugen en huilen enz enz...
    Toen ze op het cb kwamen met de pacco was ik ook helemaal blij met dat ding. (hij was toen al 10 weken oud)
    Hij sliep gewoon door! Want eerder werd hij altijd supersnel wakker omdat hij zich elke keer slaat met de handjes en de handjes altijd in de mond wil stoppen.

    Nu was ik afgelopen week bij het cb en ze begon erover dat we Siem zo langzamerhand weer moesten uitbakeren...prikjes waren een mooie aangelegenheid...nou, dat hebben we geweten.
    Meneer was helemaal overstuur! Na een paar slechte slaapjes en een chagerijnige Siem heb ik hem weer ingebakerd. Hij leek me echt zo aan te kijken van: dankjewel mama...en viel zowat op de commode al in slaap.

    Maar goed, dan blijft dat probleem...
    Toen kreeg ik vrijdag als tip van een vriendin om eerst één arm uit te bakeren...goed...gaan we doen.
    Dus...vanmorgen...één arm uitgebakerd en dekentjes goed ingestopt...maar dat maakt geen donder uit, want Siem krijgt z'n handje er toch weer boven en hup, die verdween weer naar boven/naar het gezicht en maar weer in de mond proppen en schreeuwen. Eerst boos/gillen, daarna gewoon ontzettend verdrietig...

    Na een klein half uurtje toch maar weer ingebakerd en toen viel hij na 2 minuutjes in slaap.

    Hij is gewoon zo ontzettend sterk dat hij dat armpje toch wel omhoog krijgt...dat lukt hem in de doeken al af en toe als hij een slechte dag heeft.
    En een slaapzakje helpt hem ook niet echt, dat hebben we ook al geprobeerd, maar ook dan kan hij echt een half uur alles bij elkaar krijsen. (ik zit er dan bij, zodat hij me niet kan zien, maar dat ik wel weet dat hij echt boos is, omdat hij niet weet wat hij met zijn armpjes moet!)

    Ook heb ik vanmorgen eerst het armpje uitgebakerd waar hij het minste moeite mee heeft, maar nu was dat natuurlijk zijn grootste vijand!

    Dus...leuk dat inbakeren, maar hoe komt hij er weer uit?!

    En wie had er zoiets van: het is wel goed, zolang hij/zij nog niet op z'n buik draait blijft hij gewoon lekker ingebakerd?!

    Want er zijn ook pacco-doeken van boven de 7kg, dus ik zou nog even door kunnen gaan toch?

    Liefs Loesie
     
  2. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Onze ka vond inbakeren tot bijv 1 jr geen probleem. Je moet wel de heupjes vrij (gaan) laten dan ivm de ontwikkeling.

    Ons meisje rolt al sinds 3 mnd, maar in de doek echt niet, ook door strak ingestopte dekentjes over de beentjes.

    Sinds 4,5 mnd ligt ze 's nachts los, ze begon nl steeds harder te wurmen en protesteren. Afgewend door idd eerst een tijdje 1 arm los, toen 2 maar lijfje nog wel in de doek gewikkeld -nutteloos maar wel nog veilig gevoel- en toen ook de doek steeds losser. Als ze aan de borst heel slaperig was gewoeden soms met twee armpjes los omdat ik haar niet wilde verstoren dan. Eerst 's nacht los omdat ze dan beter sliep en rustiger was, kunt het best met zijn beste slaapje beginnen.

    Ik pakte jaar altijd in bed pas in, en roen ik ging afbouwen stopte ik wel de armpjes strak onder de deken, soms bleven die dan braaf daar. En nog steeds doe ik dat wel om haar in slaap te helpen als ze wat drukker is. Ze merkte daardoor in het begin minder snel het verschil.

    Overdag ligt ze nog braaf ingepakt :D. Tenzij in slaap gevallen aan de borst, dan lekker los. Moet ook maar eens gaan proberen af te bouwen.

    Ik geloof wel dat behalve door je afbouwmethode, het succes vooral bepaald wordt door of je kindje er klaar voor is: voldoende controle over de armpjes en handjes voor een beetje rust, en bezwaar tegen de doek. Ons meisje kon toen ineens zo mooi in haar oogjes wrijven :) dat ik dacht dat ze haar handjes wel weer "terug mocht" bij het slapen ;), 's nachts dan. Super fijn om haar nu lekker met armpjes los te zien liggen trouwens!

    Succes, en vraag het anders ook nog eens na bij een ka als je de kans krijgt!
     
  3. Loesie1982

    Loesie1982 VIP lid

    25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi Babel,

    Bedankt voor je reactie!

    Dat in de oogjes wrijven doet Siem ook, maar hij wordt er alleen maar wakkerder door, om dan vervolgens een handje in de mond te 'proppen' en heel erg boos te gaan worden, haha!
    Soms moet ik er ook wel om lachen hoor, wat een dramaqueen (eigenlijk dramaking!) dan!
    Dat strak onderstoppen onder de dekens helpt echt niet, ik stop het echt superstrak in, maar hij heeft ze er binnen 3 seconden bovenuit.

    Hebben ook weleens geprobeerd om 's nachts dan niet te doen, omdat hij tijdens de fles ook altijd in slaap viel, maar dan is hij tegen 3.00 wakker en begint dan weer te slaan! Terwijl hij echt al een poos doorslaapt!

    We hebben 5 april een allergietest ivm KMA, dus kan dan de kinderarts eens vragen.

    Wat fijn dat het bij jullie wel langer mocht en dat jullie nu bezig zijn met afbouwen! Super knap van jullie meisje!
    En overdag is het nog zo lekker he?! Die slaapjes heeft die van mij zo hard nodig, je ziet gewoon een ander kind als hij lekker lang slaapt!

    Nu ligt hij ook al vanaf 8.15 in bed! Is van 9.30/10.00 wakker geweest, maar heb hem alleen maar horen kraaien! En toen was hij weer stil...ben 10 minuten geleden even geweest en hij ligt zo heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk te slapen!

    Heb nu trouwens dit besteld:

    Puckababy -

    (moet je even naar onder scrollen, dan zie je die slaapzak. Het is nl niet de puckababy inbakerzak)

    Leek mij wel een mooie vervolgstap!
    En zo kan hij ook nog even lekker ingebakerd blijven, maar hebben we wel een alternatief!

    Siem wordt 17 april gedoopt en had mijn moeder net aan de telefoon. Vroeg of ze geld wilden geven, zodat we die slaapzak konden kopen, maar ik mocht hem vast bestellen en we kregen hem gewoon van mijn ouders! YES! Scheelt weer €89,95!

    Die wandjes lijken me handig, want dan kan hij zichzelf niet krabben! En volgens mij hoeft hij hier geen extra dekens bij op, dus als hij zich een beetje loswoelt, dan geeft dat niks!

    Ben helemaal blij!

    Liefs
     
  4. Macdee

    Macdee Bekend lid

    23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Hoi,

    Ik was mijn zoon ook pas bij 8 weken gaan inbakeren en wilde bij 4 maanden netjes stoppen. Nou dat kon ik wel vergeten, want daar was hij echt niet aan toe.
    Slaan en krabben in het gezicht zorgden ervoor dat hij (en wij) dus geen oog dicht deden. Wij hebben toen de inbakerdoek tot 5,5 maand aangehouden.
    Toen las ik ergens de tip van iemand, om een slaapzak met mouwen te dragen en dan de mouwen even vast te naaien aan het lijfje.
    Zo kreeg hij wel al wat bewegingsvrijheid, maar kon hij niet met zijn handjes in zijn gezicht komen. Dit ging wel goed (niet helemaal vlekkeloos, maar wel beter). In toen de volgende 5 weken hebben we de mouwen steeds verder losgemaakt en met 7 maanden kon hij eindelijk rustig met losse armen slapen.

    Nu heb ik mijn dochter met 2 weken al ingebakerd en met 10 weken weer in de slaapzak gelegd.
    Volgens mij is het echt beter als ze vroeg ingebakerd liggen (als dat nodig is dan). Hoe later je begint, hoe langer het duurt voordat ze weer zonder kunnen.
     
  5. Tamaraliza

    Tamaraliza Niet meer actief

    Hoi hoi!

    Wij hebben ons dochtertje in de 1e week al ingebakerd in de Pacco, omdat ze zo'n last had van krampjes. Wel alleen 's nachts, want overdag sliep ze goed.
    Elke keer met de inentingen geprobeerd om em weg te laten, nou...drama! Bij ons zei het cb dat we wel moesten oppassen zodra ze zou gaan draaien. Wat hadden wij een geluk dat ze dat pas laat deed ;) Ook zeiden ze dat als het niet lukte, ze er dan waarschijnlijk nog niet klaar voor was.
    Met kerst kregen wij van mijn ouders de Puckabag Puckababy - The Bag White / White, mooie 4 seizoenen baby slaapzak tot ruim 2,5 jaar en zijn die met 6 mnd. gaan proberen. Ze heeft heerlijk doorgeslapen!
    Het is een prijzige slaapzak, maar hij is voor 4 seizoenen en goed voor kinderen die ingebakerd hebben gelegen.
    Volgens mij heb jij deze slaapzak nu ook, dus ik zou het elke keer proberen. Op een gegeven moment zijn ze er 'klaar' voor.
     
  6. Knijn

    Knijn Fanatiek lid

    3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Is de puckababy The Bag niet gewoon een errug luxe en te dure slaapzak? Ik zie niet in waarom deze prettiger is dan een normale slaapzak...?
    Er is toch niks inbaker-achtigs aan? Of zie ik dat verkeerd?
    Mijn dochter moet ook uit de puckababy mini maar helemaal los gaat nog niet zo goed. Dan slaapt ze erg kort dus ik zit te zoeken naar alternatieven maar inbakeren mag dus echt niet meer....

    Alvast bedankt!
     
  7. Emmamick

    Emmamick Bekend lid

    24 okt 2009
    814
    0
    16
    Mijn dochter is nu 9 maanden en overdag slaapt ze alleen als ik haar strak in een grote badhanddoek wikkel (bakerzak bestaat geloof ik niet voor die leeftijd). Hij zit net strak genoeg om haar tot rust te krijgen zodat ze gaat slapen, maar los genoeg zodat ze zichzelf vrij kan wikkelen wanneer ze weer wakker wordt.
     
  8. mamavanDdjim

    mamavanDdjim Actief lid

    21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    dit is idd een gewone slaapzak hoor ik heb van de week gehald en eigenlijk meteen ook weer terug gedaan vond het zonde geld , hij kan dan net zo goed in een gewone slaapzak., en dat kan hij nog niet helaas.
     
  9. Knijn

    Knijn Fanatiek lid

    3 feb 2011
    1.553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Alles behalve een gewone slaapzak! Ik heb hem aangeschaft en dochterlief slaapt er heel goed in! Beter als in een gewone slaapzak! Ik weet niet wát het is, maar het is wat!
    Zal toch de zwaardere stof zijn ofzo? Of de touwtjes onderaan? Ik ben in ieder geval blij dat we hem hebben :D

    Misschien voor Djim toch het proberen waard?
     

Deel Deze Pagina