Je moet er zeker heel voorzichtig mee zijn, maar er is geen een moeder die zoiets met opzet zou doen... Plus het is idd een goede les!
Yestin is precies hetzelfde, ook een echte ram haha.. hij zet zich op dit moment ook overal tegen af, als ik zit heb ik hem vaak op mijn schoot liggen zodat we elkaar aankijken, maar ik moet hem nu echt goed vasthouden want hij zet zich keihard af tegen me buik, dus hij zou zo van mn schoot afvliegen.. maar idd ook echt net zn vader, als k dan de verhalen hoor van mn schoonmoeder over toen hij vroeger klein was, hou ik mn hart vast voor straks hahaha
Poe, je zal wel heel erg geschrokken zijn.... misschien een schrale troost, maar ik denk dat zulke dingen de beste mama's en papa's overkomen en dat veel van ons al iets soortgelijks meegemaakt hebben. Je leert er ook weer van. Julie is van de week ook van ons bed afgekieperd. Ze kwam net uit bad, dan droog ik haar bij ons op bed af en smeer haar lekker in. Ze vindt het heerlijk om dan nog even rond te dartelen, en ons bed vind ze reuze interessant om op rond te crossen, laat zich in de kussens vallen enzo en heeft de grootste lol. Ze was samen met mijn vriend bij ons op bed aan het stoeien en spelen, ik ruim de badspullen op, en ineens valt ze zo van het bed af. Ze is zo snel, mijn vriend had het nakijken. Even flink huilen, maar gelukkig was het snel weer over. Maar we waren wel erg geschrokken!
Lisa is trouwens wel eens bijna van mijn schoot gevallen. Ze lag heerlijk bij me te slapen op schoot en ik had haar niet vast, want ze lag toch lekker stil te slapen. Laat ze ineens een gigantische boer, schrikt er zelf helemaal en vliegt achterover, bijna mijn schoot af, gelukkig was ik net op tijd. Ik vind het met stoeien toch anders als een kindje al wat ouder is, dan kan het gewoon eens gebeuren dat ze vallen, maar dan zijn ze ook wat minder kwetsbaar. En vallen doen ze uiteindelijk allemaal wel
Mijn moeder heeft al gezegd; het is niet de vraag of het gebeurd... maar wanneer! (zij bedoelt hiermee het vallen van de commode) Gelukkig is de kleine nog niet ergens vanaf gevallen maar wordt wel heel erg opletten nu ze het rollen al door heeft gekregen! Ze heeft wel een keer behoorlijk getafel-kopt. Ze zat op schoot tijdens het eten en tijdens een ongecontroleerde beweging.... knal tegen de tafel aan Opvoeden gaat met vallen en opstaan, je bent een goede moeder als je van je fouten leert!
Ja vreselijk gevoel he... Mijn dochtertje is een keer van de commode af gevallen toen ik haar luier van de grond wilde pakken. Ze was toen een maand of negen en moest natuurlijk huilen. Ik was compleet in paniek, ben in de auto gestapt en naar het ziekenhuis gereden. Toen ik daar was, was dochterlief gestopt met huilen en stond ik met tranen in mn ogen op de eerste hulp. Ik voelde me zo'n slechte moeder. Een hele lieve arts ving me op, onderzocht mn dochter heel snel en zei dat kindjes heel wat kunnen hebben. Uiteindelijk niks aan de hand dus, maar ben me rot geschrokken. Nu kan ik er wel een beetje om lachen, ze wilden mij eerder opnemen dan mn dochter
O, jee echt schrikken zeg. Hier gelukkig ook nog geen ongelukken. O ja, ik heb gisteren per ongeluk met m'n nagel in d'r beentje gekrast, toe ineens de knoopjes van haar romper openegingen en dat vond ik al heeel erg. Mijn broertje is als baby wel van de commode gevallen en een keer met kinderwagen en al de straat opgereden, toen mijn moeder de deur op slot deed. Lag 'ie in de kap te krijsen, want de wagen kiepte zo om. Wel goed om te horen dat ook jullie hele kleine 'purkies' er niks aan overgehouden hebben, zo'n klein baby'tje ziet er nog zo breekbaar uit. Ik denk dat ik er misschien zelf wel erger aan toe zou zijn en een hartverlamming van schrik zou krijgen Volgens mij kun je nooit 100% voorkomen dat er iets mis gaat. Ik heb in de kinderopvang gewerkt en hoe goed je ook alles beveiligd, in een fractie van een seconde kan er iets mis gaan. Zo is mijn collega een keer met een baby in haar armen over de tuinslang gestruikeld, waarmee de badjes werden gevuld (kindje had niks, collega had haar schouder uit de kom...)
Iedere moeder kan dit overkomen, dus je hoeftje geen slechte moeder te voelen!! Alleen is het niet verstandig om een babtje in bed alleen te laten liggen, maar dan weet je het voor de volgende keer.