Geschrokken! Miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Onzeker82, 18 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Dit ben ik niet met je eens. Vk's doen lang niet altijd inwendige echo's en dan is er sowieso al minder te zien. Daarbij kan zijn dat je met 6,5 wk nog net geen kloppend hartje ziet. Dan ben je nog geen steek verder.
    Ik heb met mn vorige zwangerschappen inwendige echo's gehad en de 2e keer was het bij 6,5 wk net aan een kloppend hartje maar dat was nog een 50/50 geval. Week later duidelijk kloppend hartje

2. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik ga inderdaad wel uit van een inwendige echo. Maar ben ook van mening dat een goede verloskundige ook zo'n apparaat heeft en goed weet te gebruiken.
    Met 6,5 week zou je in ieder geval een opstartend hartje moeten zien. Dat was bij mij het geval. En zo te lezen bij jou ook. En dan is er nog geen zekerheid of alles goed blijft gaan. Tuurlijk niet. Maar als het al helemaal mis is dan is het vaak al wel te zien. En dat zou ik bij bloedverlies met stolsels toch willen weten. Bij mij werd dat dus ook gecontroleerd en heeft wel een hoop verduidelijkt. Ik voelde me in ieder geval goed begeleid. Ik had het denk ik stukken moeilijker kunnen verwerken als ze me met een belafspraak thuis op de bank hadden laten zitten. Ik zou dus zelf niét voor een verloskundige zoals die van to kiezen. Maar dat is aan een ieder voor zich natuurlijk.

3. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik vanaf 5 weken bloedverlies. Eerste echo stond pas gepland met 10 weken, maar ik mocht met 6 weken langs komen voor een inwendige echo om in ieder geval te weten te komen of er nog sprake was van een intacte zwangerschap. Helaas was dat niet zo, maar ik had wel meteen zekerheid en geen hoop meer. Heb dat zeker als prettig ervaren.

Succes en veel sterkte. Het klinkt niet erg hoopgevend.

4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dit bedoel ik dus. Dat scheelt weer 4 weken hopen op iets dat er niet is. Dat zou ik dus vreselijk vinden.
    Iedere verloskundige behoort een inwendige echo te kunnen maken. Van buitenaf valt het vaak niet goed te beoordelen bij een beginnende zwangerschap.

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik weet niet of het een vereiste is dat vk's inwendige echo's kunnen maken. Ik weet iig dat ze dat niet allemaal doen.
    Maar met 6,5 wk als er dus nog net geen kloppend hartje is zou je kunnen denken dat het mis is terwijl dat niet het geval is. Met 7+ wk zou er toch wel echt hartactie moeten zijn. Iedere dag onzekerheid is vervelend
    Anyway bloed en stolsels lijke me geen goed teken, maar als ze niet kijken weten ze het sowieso niet, dat is wel zo.

6. Onzeker82

Onzeker82 Niet meer actief

Bedankt voor alle antwoorden!

Morgen moet ik bellen en dan vraag ik om een inwendige echo.
    Ik heb vanmorgen een test gedaan,waarom? Omdat ik gek werd en zo het gevoel had dat ik iets kon doen.
    Hij was nog lichter als de vorige x, dus denk echt dat het over is.

Goed morgen maar even vragen of ze willen kijken,of het dan allemaal wel schoon is.
    Ga er zelf vanuit dat het over is....

Bedankt voor jullie reacties:)

7. Isolabella

21 jan 2015
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je al wat meer nieuws?

8. Onzeker82

Onzeker82 Niet meer actief

Ja de verloskundige gaf aan dat het weg zou zijn en moest alleen bellen als ik bleef bloeden:(
    Heb zelf gister nog een test gedaan en geen streepje meer te zien.
    Nu was ik 2 dagen gestopt met bloeden,alleen verlies ik sinds gister weer wat bruin bloed...
    Moet het even een plekje geven,heel apart allemaal.
    Maar we blijven positief.

Bedankt voor je belangstelling:)

9. naadje1978

16 mei 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel veel sterkte

Deel Deze Pagina