Welk tussendoortje geven jullie aan je kind? Ons zoontje eet bijna geen tussendoortjes. Nu vind ik dat ook niet altijd nodig, maar soms is het zo sneu als we visite krijgen en het andere kindje eet wel iets lekkers. We hebben geprobeerd: Verschillende koekjes zoals lange vinger, gewoon kaakje, speculaasje, stoepstengel etc. Rozijntjes Ontbijtkoek, maar daar krijgt hij helaas buikpijn van Rijstwafel Fruitreep Ik heb het idee dat onze zoon eerder iets hartigs lekker vindt. Iemand daar ideeën voor?
Onze dochter is dol op olijven en augurken. Ik geef wel eens een augurk met een plakje worst, ham, kipfilet er omheen. Olijven niet standaard hoor. Als we die toevallig nog hebben van het weekend ofzo mag ze er 1 of 2. Je hebt ook van die soepstengels met een bakje smeerkaas, maar dat kun je natuurlijk ook zelf maken. Of een cracotte met een plakje kaas bijv. Is voor jezelf ook lekker! Een stukje kaas met wat druiven is ook een succes hier. Kortom, wij geven eigenlijk ook meer hartige tussendoortjes dan zoet
Hier ook gek op olijven. Ik geef haar vaak een bakje met komkommer, tomaat, olijfjes, soms wat reepjes paprika of een paar stukjes kaas. Een toastje is ook lekker, je hebt verschillende smaakjes. In het weekend krijgt ze nu af en toe een paar chipjes of kroepoek.
Onze kleuter eet graag een plakje vleeswaren of een stukje worst of plakje kaas. Is allemaal best vet natuurlijk, maar met kleine hoeveelheden prima. We hebben thuis nooit chips e.d. in huis, wel simpele biscuitjes en rozijnen voor de zoete trek.
Onze zoon eet graag snoeptomaatjes, olijven , druiven, komkommer, rozijnen, wortels of radijsjes als tussendoortjes. Misschien kunnen jullie hem een klein toastje geven met magere smeerkaas of een plakje kaas erop?
waarom inderdaad niet iets hartigs of gewoon fruit? Wij hebben gedroogd fruit in zakjes. Dat vinden mijn kids heel lekker: 100% fruit en toch ziet het eruit als een snoepje. Ook 'snoep' hier: - blauwe bessen - popcorn (zonder toevoegingen) - druiven - tukje (enkele keer) - snackerjacks
Hier krijgt ze meestal 1x per dag een koekje en verder fruit tussendoor. Soms eet ze wat droge cruesli of een cracker. Augurken lust ze ook graag. Plakje worst alleen als ze die dag geen vleeswaren op brood heeft gehad. Rauwkost lust ze hier helaas niet.
Onze dochter lust ook geen rauwkost (behalve augurken). Het liefste eet ze als tussendoortje een plakje worst/kaas. Of een soepstengel.
Kaas lust onze zoon heel graag alleen dat mag hij niet hebben ivm allergie. Uiteraard geven we fruit, ik zie dit niet als tussendoortje vandaar dat ik het er niet bij heb gezet. Patrouska, welke hartige repen bedoel jij? Iets van sultana hartig?
Appels, bananen, kiwi's. Dat allemaal in stukjes snijden, vorkje erbij en smullen maar! Komkommer, worteltjes, een Sultana koekje. Ik zie fruit wel als tussen door, ik geef het namelijk tussen de 'grote' maaltijden door.
Ik denk dat jij er meer last van hebt dan je kindje. Als hij niet iets lekkers eet en de visite wel. Mijn zoontje houdt niet van snoepjes of koekjes. Hij eet het liefste iets van fruit. Appel, banaan, kiwi, druiven, ananas, peer, soms eten we samen een sinaasappel. Vaak heb ik verschillende soorten appels in huis. Voor de afwisseling. Wat hij ook lekker vindt is stukjes paprika, worteltjes, soms een tomaatje. Ik biedt hem 1x per dag rozijntjes, een lange vinger, stukje peperkoek of een biscuitje aan. Dat lust hij wel, maar wil hij niet dan is het ook goed. Geeft hij aan dat hij dan bijv wel een appel lust en hij heeft nog maar 1 stuks fruit op. Dan mag hij best nog een appel of iets anders gezonds. Chips vindt hij wel lekker, maar dat krijgt hij niet zoveel. Op een verjaardag of als er iets speciaals is. Verder niet.
hier krijgt zoonlief de keuze tussen een volkoren maria koekje, of een stukje fruit, momneteel is het fruit hij vindt appels heerlijk !
Ja als je het zo ziet is fruit een tussendoortje, maar ik zie fruit als een "basisbehoefte" zeg maar. Ik bedoel dan dus de extra's, met name als er een bijzondere gelegenheid is. Nense, mijn zoontje heeft er toch wel last van hoor, want hij ziet de andere kindjes eten en wil dan ook. Hij mag van mij altijd proeven, maar spuugt het dan uit.
Als ik zo de reacties lees, ben ik vast een hele slechte moeder . Mijn dochter krijgt meestal een Dora koekje, kapitein koek reepje, of een volkorenbiscuitje. Soms een doosjerozijntjes of een gedroogde pruim. Fruit lust ze niet zo. Probeer het iedere keer weer, maar alleen een banaan of een appel gaat er in en ook niet iedere dag. Ze krijgt wel maar 1 keer per dag een koekje als tussendoortje (behalve als we bij oma zijn, dan krijgt ze er daar nog een).
Dat valt toch wel mee? En als mijn zoon bij mn moeder/schoonmoeder is wordt ie daar ook extra verwend hoor. Ach, zolang dat niet elke dag gebeurd. Hier mag mijn zoontje nu zelf iets kiezen uit de lekkerstrommel wanneer hij zijn middagslaapje heeft gedaan. 's ochtends is het fruit. Meestal mandarijn/banaan, maar inmiddels eet ie ook al rustig een hele appel uit de hand. Hoeft niet meer in stukjes. En in de trommel met lekkers zit (yoghurt)rozijntjes/lange vinger/klein ontbijtkoekje of een fruitstaafje van organix. Stukjes groente eet ie absoluut niet (net zn vader) en plakjes/schijfje worst ook niet (net mij), dus dat hoef ik niet op tafel te zetten. Met een verjaardag mag hij een paar chippies/of van die zoute stokjes.
- gedroogd fruit (is vaak ook gezoet hoor) - komkommer - paprika - wortel - tomaatjes ed - soepstengel - stukje kaas - ontbijtkoek - kaasstengel - etc etc
fruit, crakers, gooddies koekjes, maar ook een gekokte ei in zijn hand als hij in een slecht etende fase is.
Dat scheelt wel ja, dat mijn zoontje het niet erg vindt als een ander kindje wel het koekje of snoepje eet en hij niet.
- stukjes kaas - plakjes komkommer - snack- worteltjes - toastjes/ creamcrackers zonder iets erop - bakje "loops" (van die ontbijtgranen, maar dan zonder melk) - bakje tonijn of verse makreel (hij is een vismonster ) - kroepoek - rijstewafels, liefst met smeerkaas Ons mannetje is ook niet zo'n zoetekauw, maar een stukje pure chocolade maakt hem wel blij .