mag ik hier ff van me afschrijven? Heb vandaag mijn eerste echo in het ziekenhuis gehad, vorige week uitwendig een bij de vk op een klein schermpje. Volgens de termijn was mijn eerste dag van de laatste menstruatie op 1 juli, dus volgens de telling zou ik 7 weken en 2 dagen moeten zijn. Vandaag in het ziekenhuis een inwendige echo gehad en die meette 5-6 weken.. Het hartje klopte wel krachtig en het vruchtje had een doorsnede van 2,3 mm. Wie heeft hier ook al ervaring mee gehad?, ben ineens zo bang dat het verkeerd gaat. Dat er in de ontwikkeling iets verkeerd is gegaan. Hoop dat er dames bij zijn die hier ervaring mee hebben.
Het is heel moeilijk meten in het begin. Had je een inwendige echo? Op 5.4 had ik een echo, waarop het vruchtje nog niets eens te ontdekken was. Volgende echo was vruchtje een week kleiner dar verwacht, wel een goed kloppend hartje en bij de latere echo's weer vooruit gezet en nog maar 2 dagen verschil met wat ik dacht (wat ook een gok was). Don't worry! Wanneer mag je weer voor echo?
hoi Lieke, dank je wel voor je snelle reactie. Ik heb net met mijn vk gebeld e ik moet haar volgende week donderdag terugbellen (ze heeft nu vakantie) en dan regelt ze een nieuwe echo voor me. Ja ik heb nu een inwendige echo gehad. Mijn vk zelf maakt zich niet druk maar daar ik al een MA gehad heb, blijkt die angst er gewoon heel erg diep in geworteld te zitten het huilen staat me ook nader dan het lachen.
Kan me je gevoel goed voorstellen hoor! Eerste zwangerschap was een bbz. Direct weer zwanger en bij eerste echo kreeg ik te horen 99% miskraam. Week afgewacht en wat bleek, kindje met kloppend hartje die nu zijn late middagdutje bij me op de bank doet. Tussendoor weer een MK gehad en nu weer zwanger. Met resultaten bij de echo zoals ik beschreef. Volgens mijn gyn was er geen enkele reden tot zorg. Wanneer testte jou duidelijk positief? Je cyclus kan best iets langer zijn geweest, latere innesteling etc... Je bent nu gewoon goed zwanger en hebt een mooi kloppend hartje! Kansen dat het mis gaat worden dan wel kleiner. Sterkte met t wachten, maar kop op, nog geen reden tot zorg!
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn cyclus geen standaard 28 dagen meer is maar een beetje schommelt, eerder tussen de 30 en de 32 dan vroeger. De eerste test was licht positief, 5 dagen daarna weer een test gedaan en dat was wel een knaltest, beide testen heb ik elders hier op het forum gepost en vandaag uit onzekerheid een clear blue digital gedaan (hoe gek kan een mens zijn) en die gaf 3+ aan
Als je vorige week ook een echo hebt gehad dan zou je toen als het goed is niks hebben moeten zien want dat kan niet als je 4-5 weken zou zijn... Als je toen wel wat zag en een kloppend hartje toen zag... en het nu ongeveer nog net zo groot was dan pas zou ik me zorgen maken... In het prille begin is het sowieso moeilijk meten. 1 mm er naast en het scheelt al een week... Daarom ben ik nooit zo'n voorstander van vroege echo's het maakt je alleen maar onzeker.
Ha TS, dit is heel normaal hoor, in het begin. Er zijn allerlei curves waar die ieniemienies aan moeten voldoen, maar geloof me: de variatie in het begin is echt enorm. Ik had bij de laatste zwangerschap met 7 weken ook een groeiachterstand en een week later liep het allemaal weer flink voor. En het is goed gekomen. Ik heb daarvoor 5 miskramen gehad en vaak was er dan geen of te laat hartactie. Goeie hartactie is dus echt een prima teken! Dat zei mijn gyn ook.
Dank jullie wel voor de reacties en het delen van jullie eigen ervaringen. Zoals ik al eerder aangaf heb ik de eerste echo gekregen bij de vk op een kleine monitor en daar was een vruchtzakje te zien met een vruchtje erin (maar wel heel klein omdat het scherm ook klein was) daar is geen meting van gemaakt, in het ziekenhuis krijg je alles op een groot scherm te zien. zelf kon ik vorige week geen hartactie bekennen, ik lag er dan wel met mijn neus ongeveer bovenop, terwijl de vk meende dat er wel iets knipperde. óf mijn vk zat fout wat betreft het wel of niet zien van een bewegend hartje ófwel heb ik wel een late eisprong gehad waardoor de bevruchting later heeft plaatsgevonden. Dat laatste valt natuurlijk niet te controleren. Het hartje wat ik gisteren heb gezien knipperde duidelijk en volgens de echoscopiste heel krachtig. Joyofliving zei hetzelfde als mijn vk, ze hoeven er maar 1mm naast te zitten met meten en het scheelt meteen al een week. Misschien is mijn angst wel ongegrond en maak ik me druk om niks maar omdat ik eerder een MA heb gehad, blijft dat in je hoofd zitten, iedere zwangerschap weer opnieuw. ergens heel jammer, het genieten valt dan een beetje weg de eerste tijd.
Als je een krachtig hartje heb gehoord ben je wel verder als 6 weken tussen de 5-6 weken is de hartslag op het randje. En het meten dat is MM werk 1MM ernaast kan al zeker in het begin week schelen. Zou proberen te genieten (hoe moeilijk het is) om ervan uit te gaan dat het goed is.
Klopt, na een miskraam is de lol er in het begin voor velen behoorlijk af. Maar ik denk echt dat het er nu goed uitziet. Sterkte met de komende weken.
5-6 weken kan niet. Als er een sterk hartje te horen was zou je toch verder dan 6 weken moeten zijn. 23mm komt trouwens overeen met 8 weken. Ik had op 7 weken een hartslag van 151 en het vruchtje was 11mm.
Daphne op het papier wat ik heb meegekregen staat CRL 2,3 MM. Ik weet niet hoe groot ze per week moeten zijn.
Dit was mijn echo met 8 weken 13.7 MM Volgens mijn moet je niet kijken naar CL. Jou echo komt ongeveer overeen met zeker 7 weken die heb ik ook gehad helaas geen echo ervan Denk dat ze gewoon met meten foutje hebben gemaakt want jouw banner klopt precies hoor Bekijk bijlage 345838
Ik denk idd dat ze verkeerd gemeten hebben meid... Er klopt een hartje dat is belangrijk....het hartje klopte stevig...nog veeeeeel belangrijker. Nee hoor dit zit wel goed
Inderdaad, denk ook verkeerd gemeten. Met 2.3mm kan er nog geen hartje te horen zijn denk ik. Is nog veel te klein. Het zit wel goed meid! Niet teveel stressen... Geniet lekker van je zwangerschap!
Een vruchtje met kloppend hartje met een afmeting van een kleine 3 mm kan passen bij een zwangerschap van 5.4 weken. Vaak is het hartje dan echt net gaan kloppen en dat past niet helemaal bij je omschrijving van een sterk kloppend hartje. Een vruchtje van 7 weken hoort tussen de 7 en 9 mm te zijn. Het is zo vroeg echter erg lastig te meten. Moeten precies een mooie opname hebben zodat ze goed de volledige lengte kunnen meten. Op basis van je echo zou ik denken dat je op 6 weken zit, maar het zou heel goed kunnen dat je straks weer 'vooruit' gezet wordt. Voor nu is het een mooie echo hoor!!!