Precies, hier heeft de baby zo'n 30.000 euro aan behandelingen, medicijnen en hulpmiddelen gekost, waarvan we ruim 10.000 zelf betaald hebben. Dan heb ik het eigen risico nog niet eens meegerekend Ik denk juist dat als je het niet gewend bent om je eigen risico te moeten betalen, je blij mag zijn. Daarnaast; met het systeem wat we hier kennen weet je wel dat áls er iets met je gebeurt, je de zorg krijgt die je nodig hebt. In Nederland hoef je niet op straat te gaan staan en mensen om geld te vragen om je chemokuren te kunnen betalen, bijvoorbeeld. Dat is mij de premie én het eigen risico meer dan waard..
Ik ben voor alle drie de kids behandeld in het ziekenhuis en heb nooit daarvoor mijn eigen risico hoeven betalen. En ik kwam er regelmatig. Verder is mijn eigen risico elk jaar op, aan medicatie etc
Ik ben ook tevreden hoor, ik krijg een gbp, heb (voor iets anders) plastische chirurgie nodig en moet veel medicatie slikken. Dat kost mij maar 360 euro en daar ben ik erg blij om. Maar zo voor een incidenteel bezoek komt het idd zuur over!
Wij zijn ook in zo'n leuk eigenrisico valletje gelopen ik heb nooit extra vrijwillige risico, vriend wel, vind ie goedkoper ofzo. in december heeft ie dat niet uitgezet, want ik was degene met ziekenhuisbezoeken, niet hij. mijn ziekenhuis declareerd bij zowel mijn als vriendliefs zorgverzekeraar, omdat de regering, en daarmee het ziekenhuis dus verplicht, dit ziet als gezamelijk probleem. mijne is dus 360 euro, en vriend heeft zo'n 760 euro eigen risico. ouch ben benieuwd hoe snel we daar doorheen zullen zijn