trakteren op kdv voor broertje/zusje

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door minipi, 17 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Hoi allemaal,

Binnenkort verwacht ik de tweede en dan wil ik mijn oudste (dan 20 maanden) laten trakteren op het kinderdagverblijf. Niks groots, gewoon om het idee, dat zij ook even die positieve extra aandacht krijgt. Ze zit nog net op de babygroep, gaat pas over 2 maanden over, dus ik vind het lastig wat een geschikte traktatie is.
    Ik zat te denken aan een lange vinger/soepstengel met muisjes erop (blijft dat aan boter kleven?), maar ben nog niet dolenthousiast over dat idee. Hebben jullie goede tips voor me?
    Alvast bedankt!

Edit moderator: verplaatst naar Oppas & Kinderopvang

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  3. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik weet niet of je een beetje handig bent (of daar zin in hebt) maar je zou badeendjes een mutsje in de juiste kleur op kunnen doen? Bij de Action bijvoorbeeld hebben ze heel goedkope badeendjes, daar kun je een fotootje van je kindjes aan hangen of een roze/blauwe mutsje op vouwen.
    Zelf ben ik zoiets van plan, ik hou niet zo van snoep-traktaties voor die kleintjes...

4. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    ja, daar zat ik dus ook mee, dat die muisjes dan meer als versiering zijn dan dat ze het kunnen eten...
    Had zelf al gedacht aan gestampte muisjes :) Maar ja, dan is het idee weg hè?!
    Die likkoekjes in roze of blauw zijn natuurlijk ook leuk, maar daar zou ik dan iets op moeten 'schrijven' met glazuur ofzo...

5. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Da's ook leuk. En inderdaad, ik ben ook niet zo van de snoep-traktaties. Maar... eigenlijk al helemaal niet van de speelgoed-traktaties. Het wordt zo snel 'over the top' allemaal.
    Hmmmmmm misschien helemaal geen traktatie? Haar alleen een mooie foto meegeven en uitgebreid laten vertellen?

6. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Tja, dat over de top idee herken ik wel. Ik heb die badeendjes getrakteerd toen ze jarig was en het was een groot succes. Maar ik heb me er wel druk om gemaakt van tevoren, het is namelijk helemaal niet de bedoeling andere moeders/vaders voor het hoofd te stoten maar het waren echt de kosten niet (vier voor bijna twee euro ofzo? en ik had er acht nodig). Bovendien is het krijgen van een tweede kindje wel echt iets bijzonders!
    Een foto (of een paar) meegeven en haar laten vertellen is ook een heel leuk idee. Kan ze goed vertellen? Want anders is het wel wat sneu dat het niet zo uit de verf komt...
    Wel lief van je trouwens dat je zo om je meisje denkt, ik maak me ook wat zorgen om haar (edit: die van mij dan he ;) ) (dat ze straks zo'n aandacht 'te kort komt'...)

7. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    ja, volgens mij zitten we wel op één lijn wat betreft de traktaties ;) Toen ze 1 werd, heb ik haar een soepstengel met een vingerpoppetje van de ikea laten trakteren, dat kostte geen drol, zag er leuk uit, is geen snoep/zoetigheid en ieder kindje dat vast voedsel eet kan bijna wel een soepstengel eten.
    Maar ja... wat ik nu ga doen weet ik dus nog niet. Ze kan goed praten (ze zegt zinnetjes van 3 woorden), maar klapt soms wel een beetje dicht als er teveel aandacht op gevestigd wordt. Ik zal anders eens met de leidsters overleggen.
    Ik ben inderdaad wel aan het nadenken hoe ik haar er zo goed mogelijk bij betrek allemaal; zodat zij ook een 'rol' heeft in de nieuwe situatie. Vandaar ook het idee voor de traktatie. Daar ga ik nu nog eens goed over nadenken, wat ik het beste kan doen.
    Dankjewel voor het meedenken! Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die er zo over nadenkt.

8. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik moet ook gaan verzinnen wat mijn zoontje gaat trakteren, maar ik heb ook nog geen idee. Zal hier eens meelezen en ik ga ook maar eens het internet af zoeken.

Deel Deze Pagina