wat te regelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mexico, 9 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Hoi, weer een vraagje. Heb net mijn tas voor het ziekenhuis ingepakt, en ben nu bezig met een lijstje te maken voor wat er daarna geregeld moet worden. Maar wat moet je daarna regelen en bellen. Aangeven, drukker bellen enz. Maar moet je ook de kraamhulp bellen , ziekenfonds , belasting enz ik ben een leek en weet echt nie hoe het gaat allemaal :oops:

    xxx
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Op internet kan je volgens mij wel van die kant en klare lijstjes vinden.
    Probeer eens via google.nl
     
  3. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Kraamhulp wordt door de VK gebeld. Hoef je zelf niet te doen.
    Als je aangifte van de geboorte hebt gedaan, krijg je vanzelf bericht van de SVB die de kinderbijslag gaat uitbetalen.
    Na de geboorte moet je zelf contact opnemen met je ziektekostenverzekeraar om je baby te laten bijschrijven bij 1 van beide ouders. Bij sommige maatschappijen kan dat ook via internet.
    Verder qua verzekering alleen je aansprakelijkheidsverzekering laten aanpassen en controleren of je inboedel via inboedelgarantiemeter is verzekerd zodat je niet onderverzekerd bent. Anders je verzekerd bedrag laten aanpassen.
    De drukker bel je als het goed is de dag van of na de geboorte zodat je de kaartjes kan gaan versturen. Maar dat ligt aan jezelf of je daar haast mee hebt of niet.
     
  4. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @pendrag: even offtopic.. maar die rechterfoto in je banner is echt superleuk! :)

    ik denk dat ik vanaf volgende week ook maar eens zo'n lijstje ga maken
    net als tasje inpakken
    langzaam aan komt het wel dichterbij

    dus als jullie nog goede tips hebben.. :)
     
  5. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf