Goedenavond! Mijn zoon van bijna 2 (ruim 16 kilo) groeit enigzins uit de kinderstoel, dus het is tijd voor een stoelverhoger. Maar nu heb ik er diverse bekeken en tot nu toe zijn ze tot 15 kilo! De jippi Hi-Seat en een zachtere van Topmark leken me wel wat. Hoe doen jullie dit? Heb je een aanrader? Groetjes!
Hoe lang is hij dan wel niet? Type 2 met rugleuning is juist vanaf 15 kg, maar met de gordel van de auto zelf. Type 3 is zonder rugleuning, maar die zijn sowieso niet geschikt beneden de 1.25. Dochte van 9 zit nog steeds in type 2.
Ik heb de meegroeistoel een standje lager gezet, dus daar heb je niks aan... Maar ikea heeft juniorstoelen die wat hoger zijn dan gewone (urban, ingolf of agam)
Geen idee, binnenkort weer meten. Echt dik is hij niet, maar wel lekker massief Altijd al geweest. Ik had het overigens over een eettafelstoelverhoger. Dank voor de tip MCW, ik ga direct even kijken! Het voordeel van een losse verhoger is dat je hem mee kunt nemen.
Onze kinderen van 4 en 2 zitten op tripptrapp stoelen van Stokke. Die heb je ook in goedkopere varianten (meegroeistoelen) daar kunnen ze echt wel tot een jaar of 10 op zitten.
Prénatal heeft een eigen merk stoel waar je kindje nog lang in kan zitten.tijdens de mama mazzel dagen kosten ze rond de 40 euro. Voor onderweg heb ik zelf een stoelverhoger gemaakt. Drie stoelkussens van de IKEA (dik) daar een hoes voor gemaakt met 2 lange linten om aan de onderkant en achterkant te bevestigen.
Wij gebruiken hier al vanaf 20 maanden ongeveer de Stoelverhoger Mutsy. Even googlen en dan je zie je hem meteen. Wij zijn er erg blij mee en je kan hem ook makkelijk meenemen mocht het nodig zijn. Dochterlief zit er nog steeds erg fijn op (3jr en 3 mnd). Waar ik erg blij mee ben is dat het geen ruimte kost omdat het gewoon op een stoel gezet kan worden.
Prenatal - Alles wat je thuis nodig hebt voor baby's online kopen! | PRENATAL.NL - Kinderstoelen online kopen! | PRENATAL.NL - Prénatal - Prenatal zitverhoger wij hadden deze en dat werkte prima
Ohh due van Mutsy lijkt me wel wat! Die van prenatal is, denk ik, vergelijkbaar met die van topmark.. deze is tot 15 kilo. Overigens ook uitverkocht. Maar goeie tip!
Die mutsy is overigens wel erg aan de prijs zeg.. Toch nog even verder kijken. Ik snap dat het over twee jaar vespreid misschien niet veel is, maar nu is het boven budget. MP biedt ook geen uitkomst in deze.
Wij hebben de allergoedkoopste autostoel verhoger gekocht, ik geloof voor 15 euro, zo één met alleen een zitting en zonder rugleuning of zijkant, en die met een sjaal vastgezet op de eetkamer stoel. Dochter van bijna 3 zit er prima op, niet duur en het is nooit weggegooid geld want die verhoger komt vast wel van pas over een paar jaar als er vriendjes van school mee moeten rijden ofzo.
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn dochter heel netjes op haar stoel blijft zitten, ze was ook al wat ouder toen we over gingen op deze oplossing. Met bijna 2 jaar zou ik dat denk ik nog niet aangedurfd hebben.
Ohh ik weet de prijs van de mutsy niet.. heb hem ook op marktplaats voor 20 euro gekocht idd... jammer dat er geen voor je op staat!