Geschrokken!

Discussion in 'Zwangerschap' started by xSNDY19x, Mar 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

Dec 2, 2009
    1,817
    691
    113
    Female
    nounou, gister dacht ik, ik ga even voor de laatste keer van overijssel na limburg om mijn oma te bezoeken.. nah het is een reis van 2.5 uur in de trein.

mijn oma en ik gingen na het dorpje toe beetje winkelen voor de kleine meid, en opeens voelde ik dat het nat was tussen mijn benen, dus ik dacht. vruchtwater!

dus ik na mijn oma's huis gegaan mijn verloskundige hier in overijssel gebeld. ja ik wil je eigenlijk wel even zien want met 30 weken en 4 dagen is het niet goed mocht het vruchtwater zijn nah ik het verhaal uitgelegd waar ik zat en hoelang het reizen was.. toen zei ze bel anders even een verloskundige in venray..

ik dat dus gedaan en die wouden gelukkig meteen zonder probleem komen!
    30 minuten later waren ze er dan.. mijn onderbroekje gecontroleerd, rook niet al vruchtwater..toch wou ze even een inwendig onderzoek doen met een soort watenstaafje als dit blauw kleurde was het vruchtwater. gelukkig kleurde het niet blauw. en denken ze dat het gewoon wat afscheiding is wat dun kan worden!

Wel zei ze dat de kleine meid al een beetje aan het indalen is, nu is mijn vraag, kan dit al met 30 weken en 5 dagen zwangerschap ja?
    ikdacht pas met 32 a 34 weken!

Liefs, Sandy.

2. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ja hoor, Renske was met 32 weken al grotendeels ingedaald, dat begon ook zo met 30, 31 weken. Zegt niks over wanneer je bevalt hoor. Met de eerste is het meestal eerder dan met latere kindjes, omdat latere kindjes meer ruimte hebben (alles lekker opgerekt). En ooh, ik heb ook regelmatig gedacht dat ik vruchtwater verloor. Mijn vk verzekerde me dat als de vliezen zo vroeg zouden breken, het echt een guts zou zijn en niet een beetje. Dat je er dan uitziet alsof je het zwaar in je broek had gedaan :D. Het is gewoon afscheiding! Heel irritant.

En kan je nagaan, ik met die angsten om vruchtwaterverlies... mijn vliezen moesten uiteindelijk na 10 uur rugweeen in het ziekenhuis gebroken worden ;), die vliezen hadden helemaal geen zin om uit zichzelf te breken :)

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

kan hoor, misschien gebeurt het wel vaker de komende weken.

even een tip voor de volgende keer dat je bang bent vruchtwater te verliezen:

pak een kraamverband, en controleer die 2-3 uur later op vocht. als het vruchtwater is, zou het door moeten blijven lekken en dan kun je dat op kraamverband (minder snel absorberend) heel erg goed zien.

(heb hetzelfde meegemaakt, ik verloor een plens roze vocht met 35 weken, zelfs dat was geen vruchtwater gelukkig)

4. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

Dec 2, 2009
    1,817
    691
    113
    Female
    oh oke wel handig om te weten!

en ja het is als het je vor de eerste keer overkomt gewoon even schrikken haha vooral als je dan nog eens zover van huis af bent haha!

@ evenstar; wel vervelend dat ze niet vanzelf braken!:O

5. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dat gebeurt heel vaak hoor, maar het schiet dan vaak wat minder op met de ontsluiting (in mijn geval helemaal, pfrt, na 10 uur wel 2 hele centimeters ;)). Maar goed dat terzijde, van mocht je je drukmaken over het breken van vliezen door de verloskundige, dat doet geen centje pijn. ;)

Komt goed! En idd, bij twijfel toch de vk bellen (ook in de toekomst), en bewaar een maandverband/kraamverband zodat zij het kunnen controleren.

6. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

Dec 2, 2009
    1,817
    691
    113
    Female
    dankje evenstar dat zal ik doen! :D

7. Catheleine

Catheleine Bekend lid

Feb 9, 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Wat schrikken he...

Ik heb het afgelopen controle ook besproken met de verloskundige, ik verlies vaker op 1 dag best veel vocht. Ze zei inderdaad dat het een plens moet zijn bij vruchtwater.... Ik heb geen idee hoe vruchtwater ruikt maar men zegt dat je het zou herkennen. Bij mijn oudste 2 werden de vliezen gebroken met 10 cm ontsluiting door de verloskundig dus heb het zelf nooit gezien of geroken...

Stekte en geniet ze nog van de zwangerschap.

Groetjes Catheleine

Share This Page