hallo.. ik vroeg me af hoe het bij jullie zit. want uhm ik ben nu 1dag overtijd(dit hoeft nix te betekenen) maar ik wordt altijd elke maand stipt op de zelfde dag ongesteld. dus heb k tog wel wat vraagtekens en daarbij komt ook ik eet echt onwijs veel en me borsten zijn zo pijnlijk ben misselijk en moe kan de hele dag wel slapen ben snel op me teentjes getrapt en best wel emotioneel heb ook lichte korts en pijn in me buik(aan de zeikant en onderkant vlakbij me liezen) ik durf geen test te doen en ook niks tegen me moeder en vriend nog te zeggen, want ik ben pas 17 afgelopen weekend lag me vriend met z'n hoofd op m'n buik en toen zei hij al, je krijgt een buikje en je borsten zijn hard. ik weet niet wat ik ermee moet mensen,, als jullie blieft kunnen jullie me beetje helpen?
Ik ben helaas niet helderziend dus kan niet van een afstandje zien of je zwanger bent helaas . Maar de enige manier om te weten of je zwanger bent is toch een test doen ben ik bang. Ik kan me herinneren dat ik toen ik zo oud was als jij ook regelmatig in de stress zat of ik zwanger was of niet en daardoor dan te laat ongesteld werd. Er staat niet in je berichtje of je de pil slikt of niet en of je onveilige sex hebt gehad. Succes en laat even weten als je getest hebt...
Je kunt een test doen en anders over een paar dagen nog eentje voor de zekerheid. Als die dan nog negatief is kun je het beste naar de huisarts gaan en vertellen wat de 'klachten' zijn, die kan *doen ze niet altijd gelijk* een bloedtest doen om te kijken of je zwanger bent. Succes meis, probeer je nog niet te druk te maken.
ik zou ook testen, want juist nu heb je kans dat je menstruatie uitblijft door de stress. Als je test, weet je gelijk waar je aan toe bent. Is er niets aan de hand en ben je niet zwanger, dan wordt je waarschijnlijk ook snel weer ongesteld.
ja, het is ook wel een beetje stress vol, want zit nu de heletijd te wachten tot k ongesteld ben mja misschien moet ik er maar niet te veel aan denken en nee ik slik indd geen anticonpectie en ik heb ook geen veilige sex gehad. en ja een test is wel het beste, maar ik wil niet dat me moeder en alles er achter komt. want dan gaat ze zich gelijk overal mee bemoeien en daar zit ik niet echt op te wachten nog
Je hebt geen veilige sex gehad? Dus je bedoeld, geen pil en geen condoom? Tja, dan is het wel erg raar als je geen testje gaat halen. De kans dat je dan zwanger bent is dan namelijk erg groot.
Lol zo zat ik dus ook al te kijken... ik dacht al ': ja dan is het geen wonder....' TESTJE halen dus...
Tja de kop- in- het - zand methode werkt meestal niet zo goed. Je huisarts heeft een geheimhoudingsplicht dus misschien dat je daar heen kan? Ik hoop dat je er wel van leert om het voortaan veilig te doen of de pil te gaan slikken . Met een test weet je het zeker. En als je wel zwanger bent zal je het toch met je moeder moeten bespreken toch? Laat je het nog even weten?
jaah k weet het, soms ben k wel erg eigenwijs. ik heb wel tijdje de pil geslikt hoor.. maar toen ging me hele cyclus na de maan.. dus daar was k toen mee gestopt(is 2 jaar terug ofzo) en ja sex zonder condoom is gwn lekkerder.. maar oke.. dan ga k maar een test doen.. en dan maar kijken wat de uitslag is. is het trouwens nog niet te vroeg dan om te testen?? vanwege die hcg ofzo?
Anders test je morgenochtend een keer en als die negatief is na een paar dagen nog een keer. En spiraaltje zetten was ook geen optie?? dan hoefde je iig geen pil te slikken of condoom te gebruiken bij vaste partner. Maar dan ben je wel beschermd tegen een zwangerschap... Nu zou ik niet gek staan te kijken als je daadwerkelijk zwanger bent..
Zo ladyme, wat een verhelderend berichtje. *vindt het erg moeilijk zich in te houden en niks lulligs te schrijven 8)*
Tja als je sex hebt gehad zonder bescherming is de kans goed aanwezig dat je zwanger bent. Maar dat zul je zelf ook wel weten denk ik Als ik jou was zou ik hoe dan ook een test doen want met wachten verander je er toch niks aan. Als je nu ongesteld moet zijn kun je als het goed is gewoon op ieder moment van de dag testen. Mischien proberen een uurtje of wat even niet naar de wc te gaan en weinig te drinken. Als je idd zwanger bent zul je het hoe dan ook aan je moeder moeten vertelllen maar als je een test koopt waar je gewoon overheen kunt plassen kun je de test ook op een openbaar toilet(winkelcentrum bijv.) doen. Dan hoef je het er alleen over te hebben als het echt zo is en het is denk ik hoe dan ook beter dan niet testen. En ga achter anticonceptie aan als het niet zo is meid, als je (nog) geen kinderen wilt is dit natuurlijk niet echt slim. Laat je het nog even weten? Liefs mij
Hoi Ladyme, misschien stom hoor, maar hebben jullie geen voorlichting gehad over sexueel overdraagbare aandoeningen enzo? Helaas kan je zelfs je vriendje niet op zijn blauwe ogen geloven. Stel nou dat je zwanger blijkt te zijn, wat dan? Een abortus is iets waar je later nog forse psychische problemen van kan krijgen, zeker als je op de leeftijd komt dat je wel heel graag kinderen wilt en het niet blijkt te lukken. Of als blijkt dat je een SOA hebt opgelopen waardoor je gezondheid ernstig schade oploopt. Of baarmoederhalskanker? Helaas is sex tegenwoordig niet meer zo vrijblijvend als het misschien vroeger was. En een keertje lekkere sex weegt echt niet op tegen een ongeplande zwangerschap, om maar te zwijgen van hoe je kindje zich voelt als het niet gewenst is maar toch geboren wordt. Ik vind het goed van je dat je hier post, maar ik kan het echt niet laten deze bovenstaande dingen tegen je te zeggen.
ondertussen heb k een test gedaan, deze was negatief vandaag bij de dokter geweest wegens aanhoudende pijn in de onderbuik, blijkt.. ik heb een blaasontsteking dus daar heb k nu een kuur voor, ben wel nog steeds niet ongesteld..dus de dokter heeft me aangeraden als k komende donderdag nog niet ongesteld ben dan nog een test te gaan doen. en zowieso vrijdag heb k weer een afspraak bij dokter en dan kijken ze verder. gr.
Knap van je dat je naar de huisarts bent geweest. Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik het heel dom vind om onveilige sex te hebben als je niet zwanger wilt worden...
goed dat je getest hebt en naar de huisarts bent gegaan... Hopelijk helpt je kuur snel. En fijn dat je toch even onder controle blijft bij de huisarts en dat alles nu goed in de gaten gehouden wordt. Mocht je toch zwanger zijn, dan wordt je in elk geval gelijk goed geholpen. Hoewel ik dat nu niet verwacht. Sterkte verder! En pas op jezelf!
Hey meis, goed dat je toch getest hebt en even naar de huisarts geweest bent. Hoop voor je dat het allemaal paniek om niks is geweest, dan kom je iig niet voor allemaal hele moeilijke keuze's te staan. Mischien moet je wel even gaan kijken naar een andere vorm van anticonceptie als je echt de pil niet wilt gebruiken en ook nog niet zwanger wilt worden, anders zit je straks iedere maand met deze spanning en kun je er op wachten dat het toch een keer wel zo is.. Ik weet niet of je al lang een relatie hebt met je vriend? anders is het mischien toch slim om ook comdooms te gaan gebruiken want zoals de andere meiden ook al zeggen: je hebt zo een geslachtsziekte opgelopen en ik denk dat je daar ook niet op zit te wachten. Liefs mij
heey allemaal. dankje jullie wel voor de reacties.. alleen uhhm.. nja met me vriend ben ik al een hele tijd samen en we hebben beide geen soa want daar zijn we op getest maareehm op aandringen van de huisarts.. moest ik vandaag een nieuwe zwangerschapstest doen omdat ik nog steeds niet ongesteld ben.. ben nu vandaag 10 dagen overtijd.. maar ik wou jullie dus even mede delen dat ik zwanger ben. ik ga nu verder met me vriend bespreken wat we gaan doen, me moeder weet er vanaf en die wilt absoluut niks van abortus weten, dus dat wordt even met me vriend praten. XX!
Succes met het bespreken met je vriend. Kan zijn dat hij in het begin heftig reageert, laat dit even bezinken.. Beslis nog niks als je er niet 100% zelf achter staat. Goed dat je moeder er al wel vanaf weet, dan ben je iig niet alleen. En in het vervolg misschien geen optie om aan anticonceptie te denken? Als je toch sex zonder condoom wilt hebben met je vaste partner. Spiraaltje, pil, er is zoveel te verkrijgen. Succes!