baby 6 wkn wil niet slapen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door twinny, 6 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Mijn zoontje is nu 6 wkn oud en slaapt overdag bijna niet. Ik probeer er regelmaat in te krijgen, maar hij weigert gewoon. Als ik hem te lang laat huilen raakt hij zo overstuur dat zijn voeding weer terugkomt! Hij is wel moe, maar valt niet in slaap. Na de fles van 23u wel en na de nachtvoeding ook, maar vanaf 9u is hij bijna constant wakker. En tis niet dat hij dan zo vrolijk is ofzo, hij wil niet liggen, wil zijn speen etc. Tis niet echt genieten zo, zeker niet met een peuter erbij die ook wel eens wat met mama wil!!
    Wie herkent dit?

twinny

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hier ook zo'n periode gehad. Zoontje sliep toen lekker bij mij of mijn man in de draagdoek... Is dat geen optie? Je hebt je handen vrij en veel kans dat je zoontje lekker slaapt. ;)

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Heel herkenbaar!!
    Vooral wanneer jij zegt dat hij door het huilen voeding terug geeft.
    De kraamverzorgster gaf mij aan dat dat terug geven geen probleem was..
    Na 6 weken zijn we erachter gekomen dat dat JUIST het probleem was!
    Onze dochter had verborgen reflux, elke keer als je haar in bed legde had ze er last van. Dat is heel lastig om achter te komen!
    Alleen snachts sliep ze goed! ( dat gelukkig wel.. )
    We hebben toen zantac van de dokter gekregen omdat ze alle symptomen had. ( veel boertjes, veel hikken, voeding omhoog horen komen, niet graag willen liggen en al helemaal niet in bed etc.. )

Ik wil niet zeggen dat je zoontje hier last van heeft, maar het kan heel goed zo zijn.
    Dus ik zou zeggen: google is op symptomen en hou het in de gaten!
    Genieten kon ik de eerste weken ook niet, dus ik hoop dat dit jou bespaard blijft voor een langere tijd.

Succes!

liefs

4. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Heel herkenbaar! Dit is precies ook wat hier de reden was van het slechte slapen. Pas nu ze een kleine maand Zantac krijgt slaapt ze beter overdag. Daarvoor was het 10 minuten slapen, krijsend wakker etc etc. Ze heeft het wel eens gepresteerd om van 7 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds wakker te zijn (en niet te genieten natuurlijk).
    Houd het inderdaad in de gaten....

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Laten huilen zou ik sowieso niet doen bij zo'n kleintje. Je kunt ze echt niet verwennen op die leeftijd.
    Bij ons heeft het inbakeren in de Puckababy heel goed geholpen met de slaapproblemen. Verder had Aaron KMA waardoor hij erg onrustig was.

Sterkte!

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Let inderdaad op symptomen van (verborgen) reflux, het heeft bij ons ook lang geduurd voor we hier achter waren.

Mede hierdoor is Irem gewend geraakt aan in slaap vallen bij ons en mede hierdoor ligt ze nu in het ziekenhuis om weer te leren zelf in slaap te vallen :(. Dus ik raad je wel aan toch ondanks alles een ritme aan te houden en hem op bepaalde tijden op bed te leggen. Want verwennen kun je ze niet, maar ze wennen wel aan bepaalde dingen.

Maar goed, als hij echt pijn heeft of wat dan ook werkt dat natuurlijk niet, dus probeer dat eerst uit te sluiten.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij hebben het hier ook gehad de nachten gingen aardig maar over dag drama. totdat ik hem in de box op zijn buik heb gelegt. nog geen minuut en hij sliep en heeft gelijk 3 uur geslapen

8. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    idd hier ook een zoontje van bijna 6weken

en heeft ook reflux,

en idd in de box op zijn buik en meneertje slaapt gelijk

maar zodra hij op zijn rug ligt dan 15minuten slapen

en dan huilend wakker worden

en nie meer willen slapen

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook gehad en met name rond die termijn was het erg. En 's nachts sliep ze idd ook goed. Hier kwam het door KMA/soja allergie en reflux. Reflux zal hier komen door de allergieen, nu nog weinig last.

10. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    bedankt voor al jullie reacties.

Denk dat hij inderdaad wel iets van reflux heeft, want herken enkele symptomen heel goed. Maar hij heeft er niet altijd last van, zou dat moeten?
    Nu ligt hij al bijna 2 uur op zijn rug te slapen, hij kreunt, steunt en piept wel af en toe, maar denk dat dat door zijn darmpjes komt! Daarbij spant hij dan aan en komt de voeding ook omhoog, want hij doet dan slikken enz. Ik ga het in iedergeval goed in de gate houden.
    Op de buik slapen vind hij ook wel fijn, maar hij ontspant dan heel moeilijk als hij eenmaal de strijd met zijn moeheid is aangegaan. Hij is heel sterk en duwt dan steeds zijn hoofd omhoog etc.

Ik ga volgende week donderdag met hem naar de osteopaat, eens kijken wat die kan vinden...... heeft er bij jullie ook misschien iemand ervaring mee?

twinny

11. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Wij zijn met Aaron bij een osteopaat geweest en het heeft Aaron goed geholpen. Hij zat duidelijk veel lekkerder in zijn vel!
    Sterkte voor je mannetje!

12. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Hoi,

Wij zijn ook met ons zoontje bij een ostheopaat geweest omdat hij heel onrustig was, veel huilde en overdag heel weinig en kort sliep. Hij was toen 5 weken oud. Na de 1e behandeling was hij gelijk een stuk rustiger, hij leek veel meer ontspannen. Bij ons heeft het zeker geholpen!

Verder zijn wij gaan inbakeren en hebben we Nutriton gebruikt om zijn voeding (FV) in te dikken omdat hij regelmatig een mondje terug gaf terwijl hij net lag te slapen, daar weer wakker van werd en dan was het weer huilen geblazen.

Ik weet niet steeds niet hoe we het voor elkaar hebben gekregen maar toen hij een week of 8-10 was werd het stukken beter. Hij had ineens geleerd hoe hij zelf in slaap moest vallen (dankzij het inbakeren) en huilde bijna niet meer. Laten huilen heb ik nooit gedaan, als hij het weer uitkrijste in bed dan haalde ik hem er altijd uit.

Bij ons is hij er gewoon overheen gegroeid volgens mij, langzaam maar zeker werd het huilen steeds minder. De hazenslaapjes zijn wel lang gebleven maar ook dit is sinds een aantal maanden flink verbeterd (alhoewel er nog steeds dagen tussen zitten waarop hij steeds maar een half uurtje slaapt).

Misschien eens contact opnemen met het CB en kijken of inbakeren je eventueel kan helpen? En eventueel nutriton gebruiken om zijn voeding in te dikken?

Meer tips heb ik helaas niet, uiteindelijk wordt het vanzelf beter maar ik heb me de 1e weken ook echt wanhopig gevoeld, werd gek van al het gehuil... en toen had ik nog geen peuter rondlopen ook.

Sterkte ermee!

Deel Deze Pagina